Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Warmtemat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Warmtemat

    Korting op 420shop
    Voor de volgende kweek zou ik wat meer warmte in mijn tent willen vooral de wortels zijn nu wat aan de koude kant. Rond de 18a19 graden.

    Zat te denken aan een mat onder mijn tent. Van die matten die je ook wel bij uit kiemen onder zit.

    Zou dit kunnen iemand hier al ervaring mee?

    Of zou een kabel ronde de potten beter zijn ?


    #2
    Ga eens bij donner in zijn kweekverslag kijken, die heeft laatst zo een warmtemat toegevoegd en was er toch tevreden van.

    Comment


      #3
      QnQ heeft een kast voor 2 potten met een kabel, thermostaat is blijkbaar belangrijk.

      Comment


        #4
        kijk even bij thermolux of bio green.
        Potten kunnen rechtstreeks op de matten en je kunt een thermostaat er voor bijkopen.
        Werkt bij mij uitstekend
        Als ze te duur voor je zijn doe dan de helft en bij volgende ronde restant bijkopen

        Comment


          #5
          Deze gebruik ik:

          https://www.growland.nl/Romberg-Skin...QaAsV9EALw_wcB

          Thermostaat met voelerkabel erbij en klaar is kees.

          Comment


          • Martin1970
            Martin1970 commented
            Editing a comment
            Is die mat stevig genoeg voor 15 liter potten?

          #6
          Heb er 9 x 19,3 liter smartpots op staan, geen probleem, potten staan wel in een losse plastic bodem met de warmtemat onder deze bodem.

          Comment


            #7
            Ik heb een kleine tent van 70x70xm. Zou die 55x55cm 60watt voldoende zijn of kan ik dan beter die 75x75 nemen ?

            Comment


            • Rietslang
              Rietslang commented
              Editing a comment
              Ga je de boordjes dan opplooien of zo? Kijk eens bij Greensell hebben ze kwaliteitsmeuk. Het beste is een iets kleinere mat dan je oppervlakte.

            • Raoul Duke
              Raoul Duke commented
              Editing a comment
              55x55 is genoeg, heb je aan elke kant, 7,5 cm geen mat, is niet zo spannend, potten zijn ja groot genoeg.

            #8
            Wou ze gewoon onder mijn tent leggen dus dan steken ze een paar cm buiten de tent.

            Comment


            • Martin1970
              Martin1970 commented
              Editing a comment
              vaak zit er in de tent een lekbak.
              Denk dat je dan de warmtemat niet optimaal gebruikt. Hoeveel potten komen er in de 70x70?

            • Raoul Duke
              Raoul Duke commented
              Editing a comment
              Ik heb de mat onder een plastic lekbak liggen, werkt gewoon. (flexitray)

            #9
            Ik heb nu 4x19 liter potten in die tent staan.



            Comment


              #10
              Klinkt niet slecht dan, beter iets meer bescherming dan helemaal geen en die zware kadjaffers niet rechtstreeks op die verwarmingselementen maar het is niet ideaal qua warmteverspilling.
              Hier heb je eerst de bodem vd tent waarop isolatiepaneel. Verwarmingsmat erop, daarop een kunststof beschermingsplaat, waar nog het tentzeil over EN nog voor elk een schaaltje tussen. De tent zelf staat een cm van de koude betonvloer op nog eens 2 panelen.
              Doordat er zoveel laagjes onder en tussen zitten en de thermostaat op max heb wordt het er niet te warm voor de wortels en aangenaam in de tent zonder bijverwarming.
              Weet wel niet of je iedere mat zo kunt afdekken
              ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

              Comment


                #11
                Screenshot_20231228_212513_Chrome.jpg
                Ik heb zo'n mat in mij kast, onder vijverfolie. 120*90 opvlakte en staat op 22gr. Werkt prima voor je wortels en plantjes.

                Comment


                  #12
                  Hoef je die niet in de vloer te leggen?

                  Lijkt me best gevaarlijk die dingen zijn toch niet waterdicht?

                  Comment


                    #13
                    Ik heb het in mijn kast gemaakt, en het is water dicht 100%
                    20240119_170051.jpg ik heb het onder vijverfolie geplaatst. En van daar uit naar de thermostaat.
                    20240119_170609.jpg wel netjes in een buisje gedaan.
                    20240119_170629.jpg ​​​​​​.
                    20240119_170200.jpg 20240119_170155.jpg alles is met een buitenmantel. En afgesloten in een wandcontactdoos.
                    20240119_170221.jpg
                    Temperatuursensor gaat in de onderkant van de pot aarde van de plant...

                    Ik heb dit al een aantal jaar en heb geen problemen mee.

                    Comment


                    • norseman
                      norseman commented
                      Editing a comment
                      Mooi!

                      Dat is het leuke van een permanente kweekruimte. Dan kun je dingen fatsoenlijk aansluiten.

                      Ik ben ook wel eens aan het fantaseren over het inruilen van mijn tent voor een vaste ruimte.

                    • KnetterMug
                      KnetterMug commented
                      Editing a comment
                      Als je de ruimte heb waarom een tent gebruiken. Mits het niet weg gehaald hoeft te worden... Of geen vast woonplaats heb....
                  Bezig...
                  X