Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ontvochtiger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ontvochtiger

    Korting op 420shop
    Weet iemand wat een goede en betaalbare luchtontvochtiger is voor een kweektent van 1,20x1,20x 2,40. Ik zoek wel een energiezuinige rond de 60 watt.
    ik heb nu net eenAG240 erin geplaatst, maar deze werkt niet echt snel en goed, in tegenstelling tot de positieve reviews op bol.
    Last edited by JonkoJantje; 13 February 2024, 14:23.

    #2
    60 watt?

    Ik zet daar heel wat ????????????????????? bij!!

    Zover ik weet zijn dat ook stroomvreters.

    Comment


      #3
      60w vergeet het😅

      Comment


        #4
        60 of 100 watt dat maakt me niet heel veel uit
        Last edited by JonkoJantje; 13 February 2024, 19:53.

        Comment


          #5
          Ik denk dat je meer richting de 400 watt zal moeten denken.. En dan zit je nog aan de lage kant. Hoe groot is de ruimte waarin jouw tent staat en wat voor ruimte is dit? Dat maakt ook nogal wat uit.

          https://www.coolblue.nl/product/7280...rybest-20.html

          Ik heb zelf ^deze^ en wou achteraf dat ik een nog wat krachtigere gekocht had, want op regenachtige dagen in de bloeifase is het nog wel eens spannend qua luchtvochtigheid in de tent. Vorige kweek nog 120 gram aan toppen kunnen weggooien door toprot. En ter referentie, dan kweek ik in een 120x120x200 tent die in een slaapkamer van 12 vierkante meter staat.
          Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

          Comment


          • JonkoJantje
            JonkoJantje commented
            Editing a comment
            Thanks, dus eigenlijk wat ik al een beetje dacht, de ontvochtiger in de kamer die 4 x 2,5 mtr is zetten en niet in de kweektent en dan dus een grote die het formaat vd totale kamer kan ontvochtigen.

          • JonkoJantje
            JonkoJantje commented
            Editing a comment
            Ik zat ook te denken om m volgende kweek in een kamer te plaatsen waar ik een airco heb staan aangezien dat al significant vocht kan verminderen en het scheelt me ook nog eens verwarmingskosten, ik heb nu een verwarming in de tent zitten. Heb er ook aan gedacht dat dit ook het vocht kan doen toenemen in de tent, dus wellicht dat ik deze uitschakel aangezien het niet meer zo koud is.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Die airco heb je zomers nodig, soms zit er ook een ontvochtigerstand op.

          #6
          https://www.bol.com/be/nl/p/qlima-d-...0000082767593/

          Ik heb deze, is 190W op de maximale stand (volgens de site, heb het eigenlijk nog nooit nagemeten) en voor jouw ruimte meer dan genoeg denk ik

          Comment


          • DerpiE
            DerpiE commented
            Editing a comment
            Oh, dan zal ik wel de gelukkige zijn die dat topmodel van 1 op een miljoen te pakken heeft gekregen.
            Er staat 1 review op met 1 ster op 100+ reviews, dno wat je hier probeert te haten maar hey. U do u

            De decibels staan duidelijk vermeld. Dat de meeste pannenkoeken die over het geluid klagen niet ff op voorhand gekeken hebben kan je enkel hunzelf kwalijk nemen. Ik heb nog geen enkele stille ontvochtiger geweten maar soit, nutteloze discussie want OP heeft al 1tje aangeschaft

          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Heb het wel over het toestel welke moest je het opnieuw kopen

          • DerpiE
            DerpiE commented
            Editing a comment
            In dat geval, mijn excuses! Dan heb je idd gelijk en misschien best dat ik mijn comment aanpas.

            Neemt niet weg dat ik dan wel nog steeds voor een 'smart' model zou gaan zodat je deze vanop afstand kan aanzetten, dus ook als je niet thuis bent. Maar dan misschien inderdaad het 820 model ipv de 812

          #7
          Ontvochtiger?
          Nooit gebruikt of nodig geacht in een kleine setup

          Bevochtiger ook niet btw
          Last edited by PH donner; 15 February 2024, 16:36.

          Comment


          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Idd, vochtigheid id bloei speelt niet zo een rol
            Bevochtiger dan wel weer cruciaal zeker de beginfase wil je sterkere plantjes en lekker gaan.
            Last edited by Rietslang; 15 February 2024, 21:48.

          • PH donner
            PH donner commented
            Editing a comment
            Zaailingen hebben het niet nodig..
            Half dooie stekken wel…

            Dus je denkt dat als je plantjes vocht uit de lucht halen de planten sterk maakt?

            Ik wil dat de wortels dat doen …

          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Welja het gevolg van een gezond wortelstelsel eeeh..
            Zelf gemerkt en geprobeerde en geteste aanrader door Karel van bioschnaps die het ook in zen boek vermeldt

          #8
          Had de snelk al een eind staan als maar nog niet echt ndg gebleken ziet er wel interessant uit en goeie review
          https://www.airsain.be/eeese-hugo-13l/
          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment


            #9
            Ik heb heb heel veel onderzoek gedaan en jullie tips ook in acht genomen, super bedsnkt, maar het is uiteindelijk deze geworden een 175 watt voor 109 euro, koopje! En het werkt super, mn lv daalde van 70 a 75 naar 40 in ongeveer 1uurtje, heb het toch in de tent geplaatst, eerst 3 uur erbuiten, de lv daalde wel maar in de tent zakte het nog te langzaam, daarna dus in de tent geplaatst, aan/afzuiging iets verlaagd, zodat het microclimaat minder makkelijk ontsnapt. Dit is m: https://www.hornbach.nl/p/madeira-lu....&gad_source=1

            Ik zal zo even een paar foto’s plaatsen, ga nu naar week 7 bloei, heb co2 bags gebruikt en alles (bijna) bio opgekweekt op plagron royal mix met plagron alga grow en bloom, daarnaast calmag, green sensation en sugar royal toegevoegd en dan straks spoelen met flawless finish. Ik kweek op airpots, er staan 5 planten in mijn tent. En ik verwacht naar wat ik nu zie, een zeer grote oogst, cookies gelato 3x en 2x gorilla glue.

            Comment


              #10
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


                #11
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                  #12
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                    #13
                    Oorspronkelijk geplaatst door parakweker View Post
                    Ik denk dat je meer richting de 400 watt zal moeten denken...
                    400/500W is een vermogen voor een complete kamer ruimte.
                    dan krijg je dus ook direct een back die je niet in een tentje op gaat hangen.

                    In dat geval kun je ook net zo goed een HPS lamp in je tent knallen.. die houden met de warmte je LV ook lager.
                    Dan is een lage LV eerder het probleem.
                    If life keeps putting you down, You better stay high

                    Comment


                    • parakweker
                      parakweker commented
                      Editing a comment
                      Ja die van mij staat ook buiten de tent. Als ik 'm in de tent zou zetten dan zou de temperatuur te hoog worden want die zit al achterin de twintig zonder, en ik heb een LED (spiderfarmer sf4000).

                    • DenSchimmige
                      DenSchimmige commented
                      Editing a comment
                      @parakweker
                      Heeft die ontvochtiger van jou dan geen gigantisch over vermogen?
                      Of is het zo'n ''speciale'' middelmatig met externe hygrostaat?
                      Ik weet dat ze bestaan maar heb ze tot nu toe alleen nog in amerika gezien.

                    • parakweker
                      parakweker commented
                      Editing a comment
                      DenSchimmige ik heb deze https://www.voordeelshoponline.nl/Eu...t-ontvochtiger

                    #14
                    Arash luchtontvochtiger

                    Goedkoop,
                    45 Watt..
                    past makkelijk in je tent.
                    voor ruimtes 10m2 / 25m2

                    Zit alleen een klein water reservoir op.
                    gaatje in boren... slangetje er in.. slangetje naar buiten je tent geleiden in een iets groter opslag vat.

                    Nu weet ik alleen niet of hij ook echt maar 450 ml per dag kan ontvochtigen als maximaal of dat dat puur is i.v.m. de grote van het water reservoir.
                    staan daar nog wel een paar meer kleintjes aangewezen.
                    If life keeps putting you down, You better stay high

                    Comment


                    • NewNoobie
                      NewNoobie commented
                      Editing a comment
                      Klinkt te mooi om waar te zijn. Gaat dat snel genoeg werken met weinig wattage je moet ook rekenen dat je verse lucht aanzuigt zo ook iemand die beweerd ge met chemische luchtontvochtigers kan werken terwijl het leeuwendeel zegt dat die juist water aantrekken

                    • DenSchimmige
                      DenSchimmige commented
                      Editing a comment
                      @NewNoobie

                      Ja of dat het werkt is voor mij ook nog een raadsel.
                      voornamelijk de ''ontvochtigt tot 450ml per dag'' dunkt mij tot maximale capaciteiten..
                      Maar misschien is het ook wel genoeg om de LV op peil te houden?

                      Heb wel meer mensen gebruik zien maken van dergelijke ontvochtigers in een tent.
                      Deze YT review van een mini ontvochtiger met soortgelijke tank verteld dat het ongeveer 3 dagen duurt voordat het reservoir ''in'' de tent vol zit.
                      Last edited by DenSchimmige; 25 February 2024, 12:19.
                  Bezig...
                  X