Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groei remmen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Groei remmen.

Korting op 420shop
    Ja misschien een minder gebruikelijke vraag maar ik (tijdelijk) de groei van mijn plant remmen zonder hem te schaden.

De situatie:
    Ik kweek thuis op mijn inpandig balkon soms 1 of 2 plantjes autoflowers. Deze blijven kwa grootte heel behapbaar en veroorzaken geen overlast of onrust.

Dit jaar heb ik een keer reguliere zaden geprobeerd en heb vanaf eind april 2 plantjes groeien. Maar die worden in hun 25L potten nu in half Mei al een halve meter groot.

Ze mogen best verder groeien, maar als ze nog 2 of 3 maanden in dit tempo doorgroeien verwacht ik toch met te grote planten uit te komen.
    Normaal voed ik ze met voeding van Biobizz. Maar heb mij voorgenomen de komende tijd ze enkel met water even te voeden tot de bloeifase (ik wil wel een week of 4 gaan verduisteren) eraan komt.

Vinden jullie het leuk om mee te denken wat ik kan doen om ze een beetje in toom te houden? Ik ben nog niet gaan toppen, misschien dat dat een idee is om een wat bredere maar minder hoge plant te krijgen?
    Maar ben ook benieuwd of jullie nog andere ideen hebben.

Ja dat spul is er
    en ondanks ks dat ze het groeien stopt
    Stopt ze niet met verder ontwikkelen zoals ik lees
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Comment

Ik zou ze toppen idd zodat ze, zoals je zelf al aangeeft, ze dan meer de breedte in gaan.
      En ik zou wat lst toepassen.

Comment

en eventueel een sscrog doen?. ieder hoek een bamboestokje steken en een netje spannen. Zou wel helpen tegen de groei

Comment

Toppen, lst, scrog Of flink eens snoeien.
          MGC 65W - Purple Lemonade
          MGC 65W - Blueberry Auto

Comment

Ik heb bij een vorige kweek de groei afgeremd wel met periodieke. Zuurstof minder door de afzuiger lager te zetten en minder voeding zodat ze van de onderste bladen moet ontrekken en minder water.

Comment

Dank voor de tips. Ik heb ze dubbel getopt. Nu gaan we wel zien hoe ze zich verder ontwikkelen.

NewNoobie Ze staan hier vrolijk buiten dus buiten trainen, toppen en voeden kan ik aan niet veel andere knoppen draaien.
              Wil ik gelukkig ook niet.

Comment

• NewNoobie
                NewNoobie commented
                Editing a comment
                Waarom toppen? Als ze te groot worden, bind ze naar onderen en oogst meer

• Minigrowcase
                Minigrowcase commented
                Editing a comment
                Toppen is altijd goed toch? Je kan ook terug snoeien voor de juiste hoogte

• NewNoobie
                NewNoobie commented
                Editing a comment
                Bij auto’s niet

Ik heb al jaren 4 planten buiten in de tuin. Die bloei ik dan als zij september/oktober gaan bloeien onder de lamp in een paar weken af. Dat spaart veel stroom en het resultaat is in het algemeen goed. Soms gebeurt er echter iets onverwachts. Zoals dit jaar. De planten vliegen de lucht in en zijn de twee meter hoogte gepasseerd. Nog even en de toppen komen boven de hoogste overige struiken uit. Die gaan dit jaar overigens ook hoger dan anders.

Ik overweeg om het moment van bloeien te gaan forceren en de planten vervroegd onder de lamp te zetten met een schema van 18 uur, 12 uur 10 uur. Hebben jullie hier tips of ervaringen meer?

Dank.

Michael

Comment

Bezig...
              X