Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gedraaide bladeren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Even nog een vraagje:
    Het is precies alsof het topje van de cola blijft groeien; bij de rest van de plant worden de bloeiharen ahw wat donkerder van kleur, het topje van de cola wordt langer en spitsiger en de bloeiharen zijn daar weer wit van kleur.
    Is dit normaal of is dit nog groei van de plant?

Attached Files

Comment

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Dit is normaal, maar je plant zit dan wel tegen het einde aan. Reken die nieuwe bloei haren niet mee met de rest 80/90% is oogsten.

• biovinni
      biovinni commented
      Editing a comment
      tnx, ik volg het nauw op.ik schat nog een dag of 2-3, dus zet ik ze vanaf morgen misschien 48h in het donker om dan te knipen.

Heb hier en daar ahw kleine spinnendraadjes op de buds.
    Het zijn géén spinnewebben maar hier en daar een draadje.
    Als ik met microscoopje kijk zie ik dan zeer kleine beestjes, zijn ahw kleine spinnekes die bijna transparant van kleur zijn, heel mini.
    Had het al een paar dagen gezien maar zit nu tegen oogst aan; komende woensdag avond wordt ze geknipt.
    Zijn er niet zo veel maar toch een aantal buds hebben ervan (met een beestje of 2-3 per bud, je zien ze natuurlijk nooit allemaal hé).
    Hoe kan ik die beestjes ervaf krijgen, de buds eens spoelen in chloorvrij koud water?
    Zouden ze zo lossen van de koudechock of kan ik ze zo verzuipen ??

Hoe pakken jullie dit aan?

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Begin met stofzuiger, let ook op de takken en stam, effe met felle lamp kijken.

Plantje is geoogst.
    Ging toch moeilijk met stofzuiger en was bang voor schade aan de buds.
    Heb ze toch gewassen in ontchloord water.
    Ik ben al bij al toch behoorlijk tevreden van de opbrengst voor mijn allereerste plantje die het in de beginfase toch zwaar te verduren heeft gekregen buiten.

Volgende rondje staat gepland, maar dan in uitgeruste tent
    Ik zou dan per aantal dagen willen posten zodat jullie een beetje kunnen opvolgen en tips geven moest er wat zijn.

Attached Files

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Lees een kweekverslag die veel op jouw situatie lijkt, begin met oppervlakte tent.

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Mooie toppen, ben benodigd naar de opbrengst

Hangen nu rustig te drogen, daarna worden ze nog proper opgekuisd en dan gewogen.
    Ik laat het zeker weten

Comment

@Rreppellsteeltjam
      wat bedoel je precies met -begin met oppervlakte tent?

Comment

• TheBigDudeski
        TheBigDudeski commented
        Editing a comment
        Hij bedoeld dat je kunt vergelijken met een kweekverslag waarin iemand heeft gekweekt met dezelfde tentafmetingen als waar jij nu planten in hebt staan.

Toppen zijn opgekuist en zitten te curen.

Het is uiteindelijk 20.6 + 71.5 + 46 = 138.10 gram geworden.

Heb in iedere pot ook een hygrometertje gestoken. Ter controle heb ik de afzonderlijke kleine hygrometers die in de curepotten zitten eerst een aantal uur uitgestald in een afgesloten ruimte met een grote hygrometer erbij ter referentie. Er zit een afwijking op de afzonderlijke metertjes van 2 à 3% tov de grote hydrometer. De afwijking heb ik dan op de overeenstemmende pot geschreven zodat ik kan herrekenen.

Dagelijks rol ik de potten zachtjes zodat de buds mooi los komen te zitten (dit omdat ze zéér plakkerig zijn en aan elkaar kleven in de potten) en dan open ik eventjes de pot ter beluchting.

Is een RV in de curepotten van rond de 60% goed en luistert dit nauw of moet je echt streven naar een bepaalde waarde?

Als je in de potten dan de gewenste RV hebt, moet je ze dan nog alle dagen eens openen ter beluchting of mag je dan wat langer wachten of wat doe ik het beste?

Volgende ronde wordt weldra opgestart maar dan voor mijn eerste keer in uitgerust tentje met led, ik post dan regelmatig zodat jullie kunnen volgen en adviseren.

Alvast dank aan iedereen voor alle nuttige tips en aanbevelingen.

Attached Files

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Als je potten opent komt de lv in de kamer ook in de potten.

• Highrider
        Highrider commented
        Editing a comment
        Tussen 58 - 68 is goed om te curen. Sws 2x per dag openen in de eerste week en niet langer dan 15min.
        Onder de 55% stopt het cure process volledig zonder dat het ooit weer op gang kan komen.
        Om te bewaren, dus na het curen: 55% - 63%.
        Last edited by Highrider; 21 September 2025, 10:30.
    Bezig...
    X