Mededeling

Collapse
No announcement yet.

problemen met opstarten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

problemen met opstarten

Korting op 420shop
    goede avond allen,

zoals ik al zei op de introductie hierbij de aantal vragen die ik heb.
    ik zelf gebruik met starten een propagator pro 2 super ding heel gemakkelijk in gebruik.
    maar ik loop in de startende periode tegen een paar dingen aan.
    ik heb veel gelezen op de site van rqs over de propagator.
    paar dingen kom ik niet achter.
    water??? gekookt of gewoon kraan water
    water geven tussendoor? heel onduidelijk
    verlichting van de propagator 1 gedeelte zegt tot 14 dagen volop laten branden en op de ander 18/6 schema.
    dus gaat bij mij even de verwarring inzitten

en hoe starten jullie op?
    even nieuwsgierigheid van mijn kant hoor iedereen heeft zn eige methoden wat werkt

alvast bedankt voor de reacties die ik tegemoet gaat komen

Zaad in natte tissue in afgesloten container op warmtemat, 36/48 uur ontkieming, in nat steenwol blokje in propagator.

Meld je zo rond die tijd maar weer.

Deze methode word door de meeste zaadboeren geaccepteerd.

Comment

Hallootjes

Ik neem een vochtige koffiefilter in een gripsealzak ofzo, en ontkiem daarin

Zodra ze een worteltje hebben in een 4 liter potje met voorbewaterd, knijpnatte grond. Bekertje natnevelen en er bovenop zetten. Licht alvast op 18/6

Zodra ze boven komt bekertje weer weg en laten gaan. Na ongeveer 2 weken bij wateren
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

Comment

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Even goed inlezen bij wat verslagen, dan zijn al veel van je vragen beantwoord

thanks mensen ik gaat even neuzen op de forum

Comment

Ik gebruik root riot cubes , omdat het medium voor het zaadje hetzelfde blijft, onaangeroerd kan ze eraan beginnen.

In aarde blijft het zaadje niet op zijn plaats bij ontkiemproblemen vind ik ze niet terug.

In filters zou ik soms te lang wachten, en in water enkel met peroxide bij oud zaad . Wss is het beter bij oud zaad in koffiefilter of beker water / peroxide?
        Ganja always does the trick.

Comment

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Ah en goed vochtige wanden in de propagator , mooi warm 25 -30 onder de lamp , en lamp direct
          op 18-6 , zorgt in mijn ogen voor minst stress, snelle opgroei

P.s . Gewoon kraanwater , koken heeft geen zin , weet niet of je mineralen wegkookt maar deze zijn essentieel dus houden zo. Heel hard water zou mss probleem geven maar ik meet niet meer, werkt goed zonder meer

Ik heb elke ochtend opstart problemen

Comment

• Minigrowcase
          Minigrowcase commented
          Editing a comment
          Jij ook al๐Ÿ˜…

gelijk vanaf het begin 18-6 licht schema?
        ik denk dat daar het meeste probleem in zit aangezien ik hem gelijk volop aan laat een week lang

Comment

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Tijd veranderen geeft stress, dus enkel om te bloeien heeft ie die harde switch nodig , nacht is even belangrijk als dag

sorry voor de late reactie bedankt mensen voor de tips ik ben 26 oktober terug van een weekie zon dan gaat ik de volgende opstarten en verder leren van de kweek waar ik super veel zin in heb als ik begin zal ik een topic erover starten en zo doende misschien ook me fouten te voorschijn komen waar ik aan kan werken b

Comment

Bezig...
        X