Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VIVOSUN aerolab TH

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Klimaat: VIVOSUN aerolab TH

Korting op 420shop
    Hoi ik las laatst over VPD en wou deze dan ook eens meten.
    Heb het apparaat gekoppeld met de VIVOSUN app.
    Mijn vraag is op het bakje zelf kan je Fahrenheit veranderen in Celsius maar in mijn app staat hef steeds in Fahrenheit’s verander ik die naar Celsius in de app?
    Hoe verlaag ik mijn VPD ook in de tent?
    VPD is momenteel 1,6.Heb paar autos in bloei maar ook net in groei dus verschillende leeftijden.
    Temperatuur is 26 luchtvochtigjeid 32.Waaschijnlijk LV veel te laag?Heb een inlaat met buisventilator mischien deze op minimum laten draaien en luchtvochtigheid wat verhogen,heb een luchtbevochtiger van Garden High Pro Humipro reservoir is maar 4 liter dus dat word bijna dagelijks aanvullen
    Gevonden hoe van Fahrenheit naar Celsius te gaan in de app be profiel me (ik).
    Last edited by Silas; 1 week geleden.

VPD verlaag je door luchtvochtigheid naar boven te halen of temperatuur naar beneden te halen.
    bloei en groei in dezelfde tent is natuurlijk niet ideaal want die willen beiden iets anders.
    Nu je het kan meten kan je in elk geval meer doen voor je plantjes om ze in de goeie zone te houden je hebt wat marge zolang je niet erg ver van de ideale zone zit.
    Ik doe nu ook men eerste groei met een afzuiging die rekening houdt met vpd en ja dat zorgt toch wel voor blije en snelle plantjes.

Comment

Fenderbender bedankt voor het antwoord,momenteel zonder de lucht te bevochtigen is mijn lv 40 temperatuur van
      23,7 Celsius en VPD van 1,7.Vanaf 1.6 zou men in de danger zone zitten.

Comment

• Fenderbender
        Fenderbender commented
        Editing a comment
        Voor de groeiende planten zit je dan net in de gevaren zone maar voor de bloeiende planten zit je nog oké

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        Ik heb er nooit naar gekeken, en toch goede opbrengsten behaalt

Moet wel zeggen dat er tussen de probe en het meettoestel zelf toch veel verschil is te meten in temperatuur en luchtvochtigheid dus ook VPD.

Comment

• Fenderbender
        Fenderbender commented
        Editing a comment
        Op de Vivosun Controller kan je de temp en humidity kalibreren, gelijk met je meettoestel als dat betrouwbaarder is? of opzoeken hoe je controller met probe kan kalibreren.
    Bezig...
    X