Dit is de zaailing een paar dagen verder na jullie advies, hij staat nu in een grotere pot, meer buiten en water wordt beter geregeld (vindt ik). Mijn vraag was nu moet ik nu nog op dingen letten die ik nog niet gezien heb/dingen die ik fout doe? Hoop namelijk dat ie gewoon kerngezond is. Frysian dew
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Update op de zaailing
Collapse
X
-
Welkom hier!
Deze mag inderdaad wat meer licht hebben, ook lijkt de grond extreem nat?
Hoe doe je dit volgende keer? Pot vullen met aarde en wegen met je handen of eventueel een weegschaal, zo weet je ongeveer waneer je water moet geven, Ze staan liever (iets) te droog!
Vanwaar die dennenappels?
Succes ermee!
Groetjes,
Ricky
Comment
-
Bedankt voor je reactie! Ik heb die dennenappels erin gedaan want dan weet ik ongeveer wanneer ik het plantje water moet geven, hij gaat dicht als het genoeg vocht heeft en open wanneer niet dus vandaar. Ik heb het plantje voornu wat versterkt zodat die niet omvalt, alleen heb ik zelf geen voorgroei lamp en ben ik nu volledig afhankelijk van zonlicht.
Comment
-
Ja eerst even laten wennen inderdaad.
Als ze het niet gewend zijn kan in 1x volle bak zon teveel zijn. Maar er komen wat mindere dagen aan dus dat gaat vast goed komen.
Hier een referentie foto...
Deze zijn nu 5 dagen oud en staan overdag meestal buiten en snachts binnen:
IMG_20260501_192656101.jpg

- Likes 2
Comment
-
Ziet er prima uit! Je kan de pot nog even vullen met aarde tot de rand... als je een 20 liter pot vult tot 80 % dan is het maar 16 liter he.. maar gaat prima lijkt me zo!
Groetjes,
Ricky
Comment
-
Highrider Dan heb ik gelijk een vraag,
Ik las dus ook dat voeding misschien een probleem kan worden, ik heb het plantje dus nu in een pot met aarde uit de tuin en wat Cocos aarde. Is dat genoeg voor de plant want ik heb namelijk geen voeding?
-
Je mag hier wel gewoon verder schrijven hoor! Als het maar in een topic is... dus niet 5 topics ik heb problemen. Voeding ligt echt aan welke aarde je hebt gebruikt, ik geef meestal groeivoeding door tot 2a3 weken echte bloei (pruikjes) en als je gaat voeden niet meer dan de helft wat wordt voorgeschreven!
Groetjes,
Ricky
Comment

Comment