Eerste kweek autoflower RoyalDwarf + advies gevraagd

Collapse
This topic has been answered.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Wimpie
    Plantje
    Nieuw Lid
    • May 2026
    • 10

    #1

    Eerste kweek autoflower RoyalDwarf + advies gevraagd

    Korting op 420shop


    Hoi allemaal,

    Dit is mijn allereerste cannabiskweek. Ik heb me vooraf veel ingelezen en ben onderweg ook geholpen met advies, maar ik hoor graag de mening van ervaren kwekers.

    Gegevens
    • Soort: Royal Dwarf (autoflower)
    • Kweek: Buiten
    • Pot: 12 liter
    • Voeding: Plagron Terra Grow in de groeifase (vanaf week 4 ongeveer) nu Plagron Terra Bloom (5 ml/L)
    • Water: Tot nu toe slootwater gebruikt omdat ik thuis een Remon-waterontharder heb en hoorde dat onthard water minder geschikt is.

    Verloop
    • Zaadje kwam rond 3 mei boven de grond.
    • Overdag staat hij altijd buiten.
    • Tijdens een periode met regen onder een glazen overkapping gezet zodat de plant droog bleef.
    • Tijdens koude nachten de pot binnen gezet.
    • Nu met het warme weer (30+ °C) staat ze zoveel mogelijk buiten in de zon.

    Huidige situatie

    De plant groeit volgens mij goed en zit in de bloei. Alleen de onderste bladeren worden geel en krijgen bruine plekken aan de randen. De bovenkant blijft mooi groen en de toppen lijken zich goed te ontwikkelen.

    Ik geef momenteel ongeveer 1 liter water per dag, afhankelijk van het weer.

    Mijn vragen
    • Is dit normale bladveroudering tijdens de bloei of zien jullie een tekort ?
    • Is slootwater een goede keuze of raden jullie iets anders aan?
    • Hebben jullie nog tips voor de rest van de bloeifase?

    Alle feedback is welkom. Alvast bedankt!

    IMG_7810.jpg IMG_7807.jpg IMG_7794.jpg IMG_7809.jpg IMG_7808.jpg
    Attached Files
  • Answer selected by Wimpie at 1 dag geleden.
    Takketoelli
    Cronic Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Jan 2019
    • 3124

    Morguh



    Mooie dame, goede structuur enzo. Bladeren fier omhoog dus je watergift opzich is goed. Das mooi, want dat is lastiger dan het klinkt

    maar de bladeren zijn wel wat bleekjes, ik vermoed een N en calmag tekort. Met minerale voeding moet je ook de ph meten en regelen. Wat zuur erbij om de ph rond de 6,5 te krijgen. Daar kunnen de probleempjes mee ontstaan zijn

    Best gebruik je biovoeding, iets voor de volgende keer

    Voor nu kun je wat groeivoeding geven, daar zit meer N in als in de bloeivoeding. Evt een flesje calmag bestellen van atami, die kosten maar een paar euries.

    Dame is al op de helft dus echt veel zal het niet meer uitmaken, normalerwijze geef je diie calmag vanaf het begin tot ongeveer de helft bloei, tot waar je nu zit ongeveer. Zit ook extra N in.
    Baat het niet schaadt het niet, en goed voor de volgende dame

    Je kunt nog een nieuwe ontkiemen evt, er is nog tijd!

    Comment

    • Takketoelli
      Cronic Grower
      420 MemberMemberLucky Member
      • Jan 2019
      • 3124

      #2
      Morguh



      Mooie dame, goede structuur enzo. Bladeren fier omhoog dus je watergift opzich is goed. Das mooi, want dat is lastiger dan het klinkt

      maar de bladeren zijn wel wat bleekjes, ik vermoed een N en calmag tekort. Met minerale voeding moet je ook de ph meten en regelen. Wat zuur erbij om de ph rond de 6,5 te krijgen. Daar kunnen de probleempjes mee ontstaan zijn

      Best gebruik je biovoeding, iets voor de volgende keer

      Voor nu kun je wat groeivoeding geven, daar zit meer N in als in de bloeivoeding. Evt een flesje calmag bestellen van atami, die kosten maar een paar euries.

      Dame is al op de helft dus echt veel zal het niet meer uitmaken, normalerwijze geef je diie calmag vanaf het begin tot ongeveer de helft bloei, tot waar je nu zit ongeveer. Zit ook extra N in.
      Baat het niet schaadt het niet, en goed voor de volgende dame

      Je kunt nog een nieuwe ontkiemen evt, er is nog tijd!

      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment

      • Wimpie
        Plantje
        Nieuw Lid
        • May 2026
        • 10

        #3


        Bedankt voor je uitgebreide reactie! ? Fijn om te horen dat de plant er goed uitziet.
        Ik heb inmiddels een pH-meter besteld en gisteren ook Plagron CalMag in huis gehaald, dus daar ben ik meteen mee begonnen.
        Alle tips zijn welkom.

        Comment

        • Wesley pipes
          Elite Grower
          420 MemberMemberLucky Member
          • Mar 2020
          • 2504

          #4
          Mooie autoflower zeg, voor een royal dwarf is het een reus eigenlijk ? Ik zou zeggen ook aan de grootte en de potmaat dat je hele sterke wortels hebt, die nagenoeg alles uit de grond gehaald hebben dat ze maar konden . Dus wat stikstof meegeven dan stopt de vergeling onderaan .

          Als het beestjes zijn, of beide , dan denk ik dat verplaatsen minder goed is , de roofdieren weten waar hun prooi is . Draai es een onderste blaadje om ter inspectie , maar wss enkel stikstof in mijn ogen.

          Nu zie ik pas dat je voeding bijgeeft al , typisch ik . En geef je bij elke beurt ? heb dit ook begin bloei , met plagron , door te stoppen met groei te geven . Als je dagelijks bloei mee geeft , zou ik wat groei blijven meegeven ook , mss 2 dagelijks ofzo?

          succes met de afbloei, ziet r goed uit !

          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ers-en-stekken

          Comment

          Bezig...