Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer oogsten? Trichomes

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Wanneer oogsten? Trichomes

    ik heb eens naar mijn plant zitten kijken maar bij mij zitten er niet zo veel Trichomes op als op alle foto's die ik heb gevonden en bij mij lijken het meer witte puntjes niet echt op haartjes

    Comment


      #47
      Re: Wanneer oogsten? Trichomes

      Met het blote oog lijken dat idd puntjes.

      IMG_8313MACRO.jpgEen trichomes wil eigenlijk niks anders zeggen dan een uitstulping van cellen uit de bovenste cellaag van een plant. deze kan verschillende functies hebben. De canabis maakt een paar soorten trichomen aan. De hars afscheidende trichomen zijn waar we het doorgaans over hebben. Maar zoon haartje op je steel is bijvoorbeeld ook gewoon een trichomes.




      _MG_6294cropped.jpgBinnen de hars afscheidende trichomen zijn er ruwweg een drie tal vormen te onderscheiden. Trichomen met geen stam, trichomen met een stam van maar 1 of een paar cellagen en trichomen met een lange stam van vele cellagen.IMG_2327cropped.jpg


























      Grtz
      Attached Files

      Comment


        #48
        Re: Wanneer oogsten? Trichomes

        Jo Monty of andere ganjamaster,

        Ff vraagje, loop nu al paar jaar van forum te snoepen maar kan dit niet vinden..
        Als ik nu te vroeg ben gestopt met bloeivoeding geven, kan ik dit na 1,5 week spoelen nog ff hervatten of ga ik de boel dan stressen met negatieve afloop??

        Comment


          #49
          Re: Wanneer oogsten? Trichomes

          Niet meer hervatten gewoon water blijven geven.

          Comment


            #50
            Re: Wanneer oogsten? Trichomes

            Wanneer je moet oogsten kijk hier boven even allemaal scheeld hoop vragen
            God was never on your side..

            Comment


              #51
              Re: Wanneer oogsten? Trichomes

              Ik wil je echt niet trollen hoor Bella, maar volgens mij is het toch echt "scheelt"

              Comment


                #52
                Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                Dat zou goed kunnen maar wat verwacht je nu van mij dat ik mijn berichtje daar voor aan ga passen?

                Of wil je gewoon even trollen? maar ontken je da ?
                God was never on your side..

                Comment


                  #53
                  Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                  W 1.jpgW 2.jpgW3.jpg

                  Hallo, Ik heb deze planten van mei in de tuin staan en mijn vraag is of deze al klaar zijn om te oogsten?
                  Bij sommigen had ik al de bladeren weg geknipt ze zijn ongeveer 1 a 2/3 bruin en plakken en ruiken erg .
                  Ik ben ongeveer een week gestopt met voeden dit is wel mijn eerste keer .

                  Comment


                    #54
                    Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                    de bovenkant van mijn toppen is wel al klaar, maar de onderkant nog niet? Toppen er af halen of laten hangen? bvd
                    Het bruin worden van de pistels gaat namelijk niet gelijktijdig

                    Comment


                      #55
                      Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                      hoi hoi ik heb een vraag:
                      ik kweek dit jaar weer eens buiten maar heb een mooi kamertje op het zuiden. mijn plant ongeveer 160CM is bijna klaar> als proef heb ik m dit jaar met slecht weer daar neer gezet en met mooi weer naar buiten> na groot worden heb ik m daar laten staan.

                      nu heb ik m lekker laten staan ALS PROEF; en staat nu al 12 weken in bloei>kristallen worden beetje melkachtig nu>
                      ik geef al 4 WEKEN GEEN VOEDING MEER en hij heeft de laaste twee weken toch nog aardig volume gemaakt.
                      de plant is ong 6MAANDEN OUD UIT ZAAD NORTHERN L.X SKUNK.

                      nu mijn vraag is er verband misschien dat de plant al zo oud is en groot dat afrijping langer durrt en door in een kamer met 8 uur volle zon en gunstige omstandigheden de plant meer tijd neemt om af te rijpen?


                      ik hoor graag als iemand zich hierover eens heeft gebOgen?

                      Comment


                        #56
                        Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                        Komt de cloudy trichomes voor de amber?

                        Comment


                          #57
                          Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                          De volgorde is: milky, cloudy, amber.
                          Last edited by Xtreme; 16 November 2011, 08:11.

                          Comment


                            #58
                            Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                            Oorspronkelijk geplaatst door benggg999 View Post
                            de bovenkant van mijn toppen is wel al klaar, maar de onderkant nog niet? Toppen er af halen of laten hangen? bvd
                            Het bruin worden van de pistels gaat namelijk niet gelijktijdig
                            bij mij net hetzelfde. weet niet wat doen. De top lijkt al heel klaar, ga je kijken naar de middenverdieping van de plant dan zie je nogaltijd veel witte haartjes. Heb 1 keer al gewoon de toppen eraf gehaalt die heel bruin waren en de rest nog even laten zitten. Maar weet ook niet wat het best is zou het wel eens willlen weten!

                            Comment


                              #59
                              Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                              Je kan idd gefaseerd oogsten. Je oogst de rijpe hoofttop en de rijpe zijtoppen en de rest laat je gewoon nog een of twee weken staan.

                              Comment


                                #60
                                Re: Wanneer oogsten? Trichomes

                                is het met een doodgewoon vergrootglas ook mogelijk om te zien dat de trichomes cloudy zijn?

                                Comment

                                Bezig...
                                X