Advies gevraagd. Dit zegt de growshop..

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • parel
    Retired
    • Sep 2013
    • 2

    #1

    Advies gevraagd. Dit zegt de growshop..

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

    Ik ben sinds lange tijd weer van plan een kweekje op te zetten, nu adviseert de growshop mij om een kweekcomputer aan te schaffen zoals deze:

    kweekcomputer.nl

    Is hier iemand die hier ervaring mee heeft en zo ja, is dit inderdaad beter voor mensen met weinig kweek ervaring?

    Greetz Parel.
  • Cookaap
    Elite Grower
    • Dec 2011
    • 2730

    #2
    Re: Advies gevraagd. Dit zegt de growshop..

    Toevallig dat dat weer tering duur is. Niet doen!

    Comment

    • RollUp
      Expert Grower
      MemberLucky Member
      • Jul 2011
      • 1445

      #3
      Re: Advies gevraagd. Dit zegt de growshop..

      Ze hebben er vast een heel mooi verhaal bij gehouden wat opzich ook waarheid is.

      De vraag is alleen of je dit allemaal wilt investeren bij een hobby kweek. Alles automatiseren is een illusie en erg overschat

      Je haalt prima oogsten met de basis en is eigenlijk ook gewoon het leukst.

      Succes!
      Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

      Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

      Comment

      • parel
        Retired
        • Sep 2013
        • 2

        #4
        Re: Advies gevraagd. Dit zegt de growshop..

        Nou ja om nou alles weer van voren af aan te moeten aanleren, met co2 tegenwoordig etc pfff, dit apparaat konden ze voor me instellen en dan ik kreeg wel een sms als er iets fout ging, dat klonk wel interessant. Maar misschien moet ik eerst maar eens old school beginnen idd, dit kan altijd nog.

        Comment

        • RollUp
          Expert Grower
          MemberLucky Member
          • Jul 2011
          • 1445

          #5
          Re: Advies gevraagd. Dit zegt de growshop..

          Ik zou je nog ff wegblijven bij Co2 kweekjes

          Waarom wil je gaan kweken, hoeveel enzo?
          Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

          Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #6
            Re: Advies gevraagd. Dit zegt de growshop..

            Dit soort systemen zijn voor broodkwekers.
            Daar is dit forum niet voor.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • PeterS1mple
              Advanced Stoner
              Member
              • Jul 2013
              • 66

              #7
              Re: Advies gevraagd. Dit zegt de growshop..

              Ik vind het een beetje een raar ding... Hij houd je ph en ec in de gaten...? Hoe dan..?
              De site is ook een beetje vaag...
              Je hebt toch nog geen aankoop gedaan he...? Ik weet dat snufjes leuk zijn, maar als je een kweekje op wilt zetten met max. 10 planten ofzo, dan heb je zoiets helemaal niet nodig... Een gieter en maatbeker is ook veel leuker..
              Gr. S1mple

              Comment

              • QnQ
                Godlike Grower
                Lucky Member
                • Sep 2010
                • 26093

                #8
                Re: Advies gevraagd. Dit zegt de growshop..

                't Is eigenlijk een veredeld zwembadsysteem.
                Gewoon met pH, EC en Co sensors, een simpele computer en wat software.
                Het is zo'n 300 euro hardware waar je dan 1500-3000 euro voor neerlegt.

                Noord.
                EU
                NM
                Last edited by QnQ; 8 October 2013, 01:10.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                • skunkie
                  Expert Stoner
                  Member
                  • Feb 2010
                  • 75

                  #9
                  Re: Advies gevraagd. Dit zegt de growshop..

                  Hoi Parel,

                  Ik zou eerst lekker klooien met zaad ontkiemen, verslagen lezen hier op de site laat je informeren lees kweek verslagen http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...131#post403131
                  Dit is mijn setup na pas 4 generaties denk ik te weten hoe je moet kweken, waar ik ben achter gekomen is dat onze meiden heel sterk zijn.


                  gr Skunkie

                  Comment

                  • DenSchimmige
                    Advanced Grower
                    MemberLucky Member
                    • Sep 2013
                    • 1132

                    #10
                    Re: Advies gevraagd. Dit zegt de growshop..

                    TPS HP2 Classic 1896,34 Euro
                    TPS HP2 4-pomp special 2033,61 Euro
                    TPS HP2 5-pomp special 2316,08 Euro

                    De trots/vreugde van het zelf grootbrengen van je plantjes... Onbetaalbaar

                    Voor de rest Mastercard
                    If life keeps putting you down, You better stay high

                    Comment

                    • RollUp
                      Expert Grower
                      MemberLucky Member
                      • Jul 2011
                      • 1445

                      #11
                      Re: Advies gevraagd. Dit zegt de growshop..

                      Echt he..

                      Waarom zou je uberhaupt zo'n computer willen hebben?! Echt onzin
                      Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                      Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                      Comment

                      • Abbie
                        Senior Stoner
                        Member
                        • Oct 2010
                        • 28

                        #12
                        Re: Advies gevraagd. Dit zegt de growshop..

                        Jaa, echt onzin. En hoe weet je dat die computer geen fout maakt. Je hebt juist de kennis nodig om de computer goed te kunnen bedienen. En die kennis krijg je door heeeeeel basic te beginnen.
                        Natuurlijk kan je warmte en luchtvochtigheid misschien wel makkelijk automatiseren. Maar pompsystemen, co2 en al die zooi: gewoon van wegblijven totdat je wat meer ervaring hebt

                        Comment

                        • RollUp
                          Expert Grower
                          MemberLucky Member
                          • Jul 2011
                          • 1445

                          #13
                          Re: Advies gevraagd. Dit zegt de growshop..

                          Luchtvochtigheid is makkelijk te regelen door een bevochtiger van 50 euro. En die temperatuur is prima automatisch te regelen door bv een twincontroller van 100 euro.

                          En voeding geef je omdat je plantjes erom vragen, niet omdat een computer zegt dat het tijd word
                          Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                          Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                          Comment

                          • QnQ
                            Godlike Grower
                            Lucky Member
                            • Sep 2010
                            • 26093

                            #14
                            Re: Advies gevraagd. Dit zegt de growshop..

                            Met een bevochtiger kan je de LV alleen omhoog brengen, een twincontroller regelt hoe hard je ventilatie gaat.
                            Als het onder nul komt gaat het sneeuwen in je tentje, ghehe

                            Broodkwekers gebruiken voedingscomputers, CO2 en Opti-climates, da's een heel andere league.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment

                            Bezig...