Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuw in de kweekwereld? Dit heb je nodig voor je kweekruimte

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Nieuw in de kweekwereld? Dit heb je nodig voor je kweekruimte

    Jah, Psychedelic, beginnen bij het begin, eh
    En alhoewel het weinig avontuurlijk klinkt, wil ik graag heel klein beginnen, want ik heb een klein vermoeden dat zo'n major kweektent mijn beginners-zelfvertrouwen niet zozeer ten goede gaat komen. Een SJ DR-60 of DR-90 is momenteel voldoende. Al vraag ik me wel af waarom iemand voor een hps-verlichtingsysteem zou kiezen, of voor t-neon of dan weer eerder voor tl-verlichting? Heb je wijze raad als het om zo'n klein kweektentje gaat? Er moeten max. 2-3 plantjes is, als eerste probeerseltje

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    P.S: Aan frequentie van oogsten zit ik nog niet te denken, hoor. Ik wil gewoon dat het de eerste keer lukt Een gemakkelijke hybrid met groter sativa-percentage zou goed zijn, moet nog wel eventjes opzoeken, wat gemakkelijk kweekt, wat m.a.w. wel wat beginnersfoutjes kan hebben
    - Be patient, for the world is broad and wide-

    Comment


      #47
      Re: Nieuw in de kweekwereld? Dit heb je nodig voor je kweekruimte

      nou, het verschil tussen kweken met een LED/HPS/TL/SPAARLAMP/etc is,
      LED= zwak licht vooral in de boeiperiode , kleine afstand tussen de lamp en de plant (plant kan niet verbranden door de hitte van de lamp) dit kan dan wel weer een voordeel zijn
      HPS= krachtige lamp, word erg warm je verbrand je poten eraan, grote afstand tussen lamp en plant (neem als vuistregel aantal wattages : 10 , dus 400watt op 40cm en 600watt op 60cm, dat je ff een beeld erbij hebt)
      TL= tl verlichting, handig voor de groei, sommige hier hebben bewezen dat je er ook prima mee kunt afbloeien, word ook niet verschrikkelijk warm, de afstand tussen lamp en plant liefst +/- 5cm

      Dus eigenlijk conclusie: als je gaat voor een kleine ruimte ofwel micro, neem je tl/tneon of iets dergelijks, HPS is voor een ruimte van 1x1m+ dan kun je een flinke oogst behalen, licht is gewicht.

      Comment


        #48
        Re: Nieuw in de kweekwereld? Dit heb je nodig voor je kweekruimte

        Hey, dank je om de moeite te nemen het me met hand en tand uit te leggen, JohnnyHaze
        - Be patient, for the world is broad and wide-

        Comment


          #49
          Re: Nieuw in de kweekwereld? Dit heb je nodig voor je kweekruimte

          Er zijn ook 70W, 100W en 150W HPS setjes voor de kleine ruimtes.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #50
            Re: Nieuw in de kweekwereld? Dit heb je nodig voor je kweekruimte

            Even een kleine aanvulling op QnQ
            ivm lumen output voor de hps

            De 70w heeft 5200 lumen
            De 100w heeft 8200 lumen
            De 150w heeft 13500 lumen
            De 250w heeft 23000 lumen
            De 400w heeft 47000 lumen
            De 600w heeft 90000 lumen

            Maar omdat we het over kleine ruimtes hebben weet dan ook iemand wat de maximale afmetingen zijn van de belichte ruimte per hps soort.

            Zo weten de meeste onder ons wel dat een 400w hps 1mtr x 1mtr is
            en de 600w hps 1.2mtr x 1.2mtr
            maar velen onder ons weten het bijvoorbeeld niet met een 70w hps.







            Verstuurd vanaf mijn GT-N7000 met Tapatalk
            Een jonko in de morgen is een dag zonder zorgen

            Comment


              #51
              Re: Nieuw in de kweekwereld? Dit heb je nodig voor je kweekruimte

              Q heeft hier al eens wat over gepost , zoek en gij zult vinden

              http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/archive/index.php/t-30397.html

              Als (globale) richtlijn :


              70 Watt, effectief oppervlakte 0,09m2
              100 Watt, effectief oppervlakte 0,16m2
              150 Watt, effectief oppervlakte 0,23m2
              250 Watt, effectief oppervlakte 0,36 m2
              400 Watt, effectief oppervlakte 0,8 m2
              600 Watt, effectief oppervlakte 1,2 m2
              1000 Watt, effectief oppervlakte 2,25m2

              maar ik heb zelf een mooie kweek gedaan met 400watt in een 60x60 strain top44 , ging perfect , als je maar wel de temp een beetje in de gaten houd
              Last edited by JohnnyHaze; 3 February 2014, 16:25.

              Comment


                #52
                Re: Nieuw in de kweekwereld? Dit heb je nodig voor je kweekruimte

                kijk eens aan das een snelle reactie

                Het is inderdaad globaal gezien maar wat voor afzuiging had je op dat moment er in zitten.

                Waarom ik dit vraag is wel offtopic maar heb op het moment 400 watt met een buisventilator van 250watt (word later graag uitgebreid naar een 500watts softbox).

                Mijn probleem is dat ik verwarmingsbuizen door me hokje heb zitten en de inlaat niet van buiten komt.

                Mijn twijfel is om een nieuwe dimbare evsa te kopen en te werken met een 400watt hps en 250watt hps om zo de tempratuur te verlagen of eerst voor de softbox te gaan.

                greetz silver
                Een jonko in de morgen is een dag zonder zorgen

                Comment


                  #53
                  Re: Nieuw in de kweekwereld? Dit heb je nodig voor je kweekruimte

                  @silverhaze85, Dat lijken me wel wat achterhaalde specs.


                  Watt Lumen
                  75 6600
                  100 10700
                  150 18000
                  250 33000
                  400 56500
                  600 90000
                  1000 140000
                  Eigelijk moet je ook niet naar lumen kijken, maar naar de PAR licht opbrengst in umol/s:
                  Watt μmol/sec
                  250 400
                  400 700
                  600 1150
                  1000 2000
                  Waarschijnlijk mede daarmee dat ook de oppervlaktes me voor een paar lampen wat klein lijken. Als een 400W op 0,8m2 kan en een 1000W op 2,25m, dan zou een 600W lamp goed zijn voor 1,2 tot 1,44m2, een 250W voor 0,5m2 (70x70) en 150W voor 0,36m2 (60x60)

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    #54
                    Re: Nieuw in de kweekwereld? Dit heb je nodig voor je kweekruimte

                    Had het via een engelse website over de lumens snel even opgezocht.
                    Wist niet dat deze al zover achterhaald waren excuses

                    En over par kan ik altijd weer wat bijleren.

                    Bedankt voor de info.

                    Verstuurd vanaf mijn GT-N7000 met Tapatalk
                    Een jonko in de morgen is een dag zonder zorgen

                    Comment


                      #55
                      Re: Nieuw in de kweekwereld? Dit heb je nodig voor je kweekruimte

                      Oorspronkelijk geplaatst door pixxie View Post
                      Jah, Psychedelic, bennen in preij het begin, eh
                      En alhoewel het weinig avontuurlijk klinkt, wil ik graag heel klein beginnen, want ik heb een klein vermoeden dat zo'n major kweektent mijn beginners-zelfvertrouwen niet zozeer ten goede gaat komen. Een SJ DR-60 of DR-90 is momenteel voldoende. Al vraag ik me wel af waarom iemand voor een hps-verlichtingsysteem zou kiezen, of voor t-neon of dan weer eerder voor tl-verlichting? Heb je wijze raad als het om zo'n klein kweektentje gaat? Er moeten max. 2-3 plantjes is, als eerste probeerseltje

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      P.S: Aan frequentie van oogsten zit ik nog niet te denken, hoor. Ik wil gewoon dat het de eerste keer lukt Een gemakkelijke hybrid met groter sativa-percentage zou goed zijn, moet nog wel eventjes opzoeken, wat gemakkelijk kweekt, wat m.a.w. wel wat beginnersfoutjes kan hebben
                      Hps levert gewoon wat meer groentevoer op
                      Verder Is alles netjes beantwoord voor je geloof ik?
                      Ikzelf heb allerlij lampen hps, tneon en spaarlampen.
                      De hps word hier ook alleen gebruikt om te bloeien In prencipe.
                      Ben benieuwd denk dat je meer In huis hebt dan je denkt aangezien je eerdere ervaringen

                      Comment


                        #56
                        Re: Nieuw in de kweekwereld? Dit heb je nodig voor je kweekruimte

                        Jaja, Psychedelic, mijn vragen zijn perfect beantwoord
                        En welke eerdere ervaringen? Hahaha
                        - Be patient, for the world is broad and wide-

                        Comment


                          #57
                          Re: Nieuw in de kweekwereld? Dit heb je nodig voor je kweekruimte

                          Zat je ff in de war te halen met iemand anders haha

                          Comment


                            #58
                            Re: Nieuw in de kweekwereld? Dit heb je nodig voor je kweekruimte

                            @silverhaze85
                            ik groeide destijds in die 60x60 met een 250watt, bloei met 400watt en gebruikte een 400m3 afzuiging op 30/40% , 2 kleine fannetjes en een passieve inlaat.
                            mijn inlaat was wel koele lucht, dat is wss ook de reden waarom het als de lamp aanstaat niet te warm werd.

                            Comment


                              #59
                              Re: Nieuw in de kweekwereld? Dit heb je nodig voor je kweekruimte

                              Nu ik een 250 metalhalide lamp gebruik om voor te groeien wil ik niks anders en de temperatuur gebruik ik in mijn voordeel en in putje zomer de uitlaat en inlaat op 90%
                              Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                              Comment


                                #60
                                Re: Nieuw in de kweekwereld? Dit heb je nodig voor je kweekruimte

                                Je topic blijkt toch maar weer erg usefull

                                Vind alleen die brandblusser die je hebt wel een beetje onhandig
                                zou ik ook nooit niet eens boven mijn schakelplank kunnen hangen
                                Ben zelf nog aan het rond koekeloeren waar je die het beste op de kop kan tikken
                                mabo-brandblusser.jpg
                                Oorspronkelijk geplaatst door Pixxie View Post
                                En welke eerdere ervaringen? Hahaha
                                Wel sinds je in de verzorging zit zul je vast weleens te maken hebben gehad met ''stress verlichting''
                                Welkom bij jou eerdere ervaring met het kweken
                                If life keeps putting you down, You better stay high

                                Comment

                                Bezig...
                                X