Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet word te droog

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wiet word te droog

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal ik heb mijn wiet iets meer dan 1 week geleden geoogst en laten drogen.
    Het hangt op zolder daar is het super warm en ook is er een raampje open voor lucht circulatie.
    Nu is het probleem dat de wiet al net zo droog is als dat het normaal na 2.5 weken hoort te zijn.
    Ook is er al een lekker geurtje.

    Wat moet ik doen?

    #2
    Re: Wiet word te droog

    Als uw wiet sneller droog is zoveelste beter , niet ?? Zet het gewoon in weckpot en laat je die voor een weeksje curen.
    Voor de rest zou ik zeggen enjoy

    Comment


      #3
      Re: Wiet word te droog

      In potten stoppen !! Bij mij is 5 a 6 dagen ondersteboven al genoeg, dan douw ik het in weckpotten... wel af en toe ff laten luchten/ even open laten staan.. en ff schudden zodat t niet aan elkaar kleeft (vooral de eerste 2 weken)... Het blijft maanden goed zo, en droogt niet verder uit.. Ook wordt je weed veeeel lekkerder, en minder scherp.. dat merk je al na een paar weken...

      20130502_115248.jpg
      Shivaman-s-Amnesia-scrogg

      Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
      (running)

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: Wiet word te droog

          Dat laatste wat je zegt is ook zo. Als je de mogelijkheid heb zou ik de volgende keer de omstandigheden aanpassen, je levert op deze manier wel in op kwaliteit. Alhoewel het nog steeds een goed wietje zal zijn
          Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

          Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

          Comment


            #6
            Re: Wiet word te droog

            Langzaam drogen , temp niet te hoog , anders verdampen en allemaal fijne stoffen die je niet kwijt wil ,je houd dan meer aroma over , vind het ook niet prettig als de weed , als stof uit de grinder komt ! maar het is altijd beter dan SCHIMMEL !

            Comment


              #7
              Re: Wiet word te droog

              Als wiet heel snel droogt is het in de kern soms nog vochtig, pas dus op.

              Als het toch te droog is geworden kan je het zolang nodig in de badkamer leggen of een nachtje buiten. (mag natuurlijk niet nat regenen)
              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

              Comment


                #8
                Re: Wiet word te droog

                Langzaam drogen heeft natuurlijk de voorkeur, dat scheelt echt veel in smaak.
                Als de takjes breken in plaats van dubbelvouwen is de wiet mooi droog, dan pas doe je het in een weckpot.
                Na een dag is de vochtigheid meestal wel weer wat gestegen, dat check je weer door een takje te breken.
                Eventueel kun je de pot een uurtje open laten staan als het te vochtig is.

                Mocht de wiet over een paar maanden erg droog uit je weckpot komen, kun je er even een stuk appelschil bij doen. joint.gif
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Wiet word te droog

                  hoi allemaal bedankt voor de reacties ik heb het van zolder gehaald en doe het nu in een open pot nog 3 dagen laten drogen
                  daarna doe ik t in een weckpot
                  is er buiten curen nog een betere manier om de smaak de bevorderen?
                  Last edited by jeweetzelf1; 16 October 2013, 15:08.

                  Comment


                    #10
                    Re: Wiet word te droog

                    Oorspronkelijk geplaatst door jeweetzelf1 View Post
                    is er buiten curen nog een betere manier om de smaak de bevorderen?
                    Neen, niet dat ik weet.
                    sigpic
                    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                    Comment


                      #11
                      Re: Wiet word te droog

                      Yep, een lekker soortje kweken. (dus niet voor iets onbekends met een fancy naampje gaan)
                      En minimaal 2 weken voor de oogst geen voeding geven.

                      Na de oogst ?
                      Uhm...ja, ook wel...dan moet je er boter mee maken.
                      Die boter kun je dan gebruiken om koekjes/cake/caramel/pannekoek/appeltaart/eitje enzovoorts...mee te bakken. adhd.gif

                      (Je doelt waarschijnlijk op iets op de wiet spuiten ofzo; Dat werkt niet)
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: Wiet word te droog

                        Oorspronkelijk geplaatst door jeweetzelf1 View Post
                        hoi allemaal bedankt voor de reacties ik heb het van zolder gehaald en doe het nu in een open pot nog 3 dagen laten drogen
                        daarna doe ik t in een weckpot
                        is er buiten curen nog een betere manier om de smaak de bevorderen?
                        steek een fruitella in je bek terwijl je blowt

                        Comment


                          #13
                          Re: Wiet word te droog

                          Haha leuke reacties, wat ik heb gedaan is de wiet 1 dag in een luchtdichte pot laten zitten.
                          Daarna was het vocht van binnen naar buiten getrokken
                          nu ligt het weer te drogen morgen al de 2e week !
                          Ik laat het nog een paar dagen drogen en dan moet het goed zijn.
                          De smaak en geur zijn er ook beter op geworden.

                          Comment


                            #14
                            Re: Wiet word te droog

                            Leuk om te horen dat je er nog wat van gemaakt heb!

                            Enjoy!
                            Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                            Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                            Comment


                              #15
                              Re: Wiet word te droog

                              de opbrengst wordt ook beter als je ze droogt met plant en al. dan trekken de suikers van de bladeren nog beter in de wiet

                              Comment

                              Bezig...
                              X