Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagje water

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Water: Vraagje water

    Korting op 420shop

    #2
    Re: Vraagje water

    Spa blauw is zeker goed. Maar daar betaal je wel vrij veel voor.
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

    Comment


      #3
      Re: Vraagje water

      Regen water is helemaal goed, als dat kan zou ik dat zeker gebruiken.

      Comment


        #4
        Re: Vraagje water

        Dus regenwater is beter dan Spa blauw moet ik begrijpen?

        Comment


          #5
          Re: Vraagje water

          Regenwater bevat geen calcium. Daar moet je met je voeding dus wel rekening mee houden.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #6
            Re: Vraagje water

            Ja dat had ik al opgevangen in meerdere topics hier toch bedankt voor het nog eens te zeggen, dat valt met die pk 13/14 wel goed te maken denk ik? Ga die wel pas geven de 5 de week ongeveer?? En is Spa blauw dan goed of niet? Ben van plan het de hele cyclus door te geven ermee...

            Comment


              #7
              Re: Vraagje water

              Ik denk niet dat er in pk 13/14 calcium zit. Ik neem aan dat daar alleen P en K in zit, maar dat zou je op de fles moeten kunnen zien.

              Waarom niet gewoon kraanwater gebruiken trouwens? Of halfom regenwater/kraanwater oid?

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #8
                Re: Vraagje water

                Kalium zit erin klopt! Sorry.. Kraanwater? Zit toch ijzer en chloor enzo in en is meestal een ph waarde van 8.. Ermee Spa blauw heeft een ph van 6. En ik beschik niet over een ph meter dus kan niet afzuren enzo dus dacht aan Spa blauw.. Waarom zou deze niet goed zijn buiten de prijs?

                Comment


                  #9
                  Re: Vraagje water

                  Voor de geld dat je aan spa blauw gaat uitgeven gedurende je kweek kan je en redelijke ph meter kopen... als je op ebay oid kijk heb je er voor 6 of 7 euro ook al een...

                  Verzonden vanaf mijn GT-I9505 met behulp van Tapatalk
                  -

                  Comment


                    #10
                    Re: Vraagje water

                    ok ter aller duidelijkheid.. PH rond de 6 is de ideale ph waarde waar je wilt eindigen?
                    Onderlaatst had ik een vraag gesteld waaruit beantwoord werd dat Voeding ook de PH waarde omlaag brengt.
                    Ik weet zelf nog niet hoeveel invloed het heeft.. maar zou het PH gehalte dan niet te laag worden als je voeding aan regenwater toevoegt.

                    P.S. Normaal is kraantjeswater 7 PH
                    Als je regenwater een gelige kleur heeft.. beter weggooien
                    van de week het regenwater gemeten, bleek 7,5 PH te zijn bij mij
                    If life keeps putting you down, You better stay high

                    Comment


                      #11
                      Re: Vraagje water

                      In Nederland zit er geen chloor in het kraanwater. IJzer zou ik niet weten, maar dat gebruiken die planten ook. We drinken dat spul zelf ook.

                      Ik zou me eerder zorgen maken om wat er in het regenwater zit.

                      Weet niet of er een poll van is, maar het lijkt me dat de meeste forum bezoekers op kraanwater kweken. De meeste canna voedingen zijn daar volgens mij ook op gebaseerd en een PH meter kost je echt de kop niet.

                      Maar goed, als je per se wilt kun je ook gewoon kalk/lavameel toevoegen aan je grond of een flesje Ca 25 kopen oid.

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        #12
                        Re: Vraagje water

                        Ik ben ook zo'n vuile kraanwater kweker

                        Ik heb toevallig ook nog eens een flesje canna bloeivoeding, en de plagron groeivoeding heb ik lang gebruikt nu.
                        Geen problemen gehad, ik hoop dat het waar is wat wietefras zegt.

                        Comment


                          #13
                          Re: Vraagje water

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
                          In Nederland zit er geen chloor in het kraanwater. IJzer zou ik niet weten, maar dat gebruiken die planten ook. We drinken dat spul zelf ook.

                          Ik zou me eerder zorgen maken om wat er in het regenwater zit.

                          Weet niet of er een poll van is, maar het lijkt me dat de meeste forum bezoekers op kraanwater kweken. De meeste canna voedingen zijn daar volgens mij ook op gebaseerd en een PH meter kost je echt de kop niet.
                          Ja dat over het chloor zou goed kunnen kloppenm toevalig stuite ik gister op dergelijke info.
                          En zeker met het regenwater wat ik opving.. PH 7.5 komt ook wel deels van dak af denk.
                          Op alle Canna flessen staat in ieder geval XXX voeding op XXX kraanwater
                          If life keeps putting you down, You better stay high

                          Comment


                            #14
                            Re: Vraagje water

                            Met "canna" bedoel ik overigens voeding voor cannabis planten in het algemeen. Ik heb zelf Bio Nova voeding en daar staat ook een waarschuwing bij dat er kalk in de voeding zit uitgaande van kraanwater met een "normale" hoeveelheid kalk. Als je wat anders gebruikt moet je dan zelf Ca 25 toevoegen.

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              #15
                              Re: Vraagje water

                              Desinfectie

                              Chloor is sinds 2005 in Nederland niet meer toegestaan als primair desinfectiemiddel. De waterleidingbedrijven behandelen het water nu met ozon of ultraviolet licht. Uv-licht breekt in combinatie met peroxide organische afvalstoffen af en maakt organische microverontreinigingen onschadelijk. Hierbij blijven geen schadelijke reststoffen achter in het water.
                              PWN Waterleidingbedrijf Noord-Holland gebruikt vanaf 2004 uv-licht om drinkwater te desinfecteren. Ook Evides (voorheen Waterbedrijf Europoort) heeft op de zuivering van Beerenplaat (Spijkenisse) een grote installatie voor uv-desinfectie in gebruik genomen.


                              bron
                              http://nl.wikipedia.org/wiki/Drinkwater
                              2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

                              Comment

                              Bezig...
                              X