eitje bakken !!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • axo85
    Elite Stoner
    MemberLucky Member
    • Oct 2009
    • 128

    #1

    eitje bakken !!

    Korting op 420shop
    het ontkiemen van een zaadje in kleine plastic potjes is ons allemaal wel bekend
    maar wist je dat het ook op een leuke milieuvriendelijke manier kan


    stap 1: u neemt een eitje en breekt deze zo mooi mogelijk door de helft
    600px-07-Crack-your-eggs-as-neatly--07.jpg
    stap 2: maak u zelf een heerlijk broodje met ei klaar en eet smakelijk
    525px-08-Make-a-yummy-breakfast--08.jpg
    stap 3: maak de eierschalen schoon met water en plaats de overgebleven eierschalen weer terug in het eierdoosje
    en vul deze met zaai/stekgrond
    525px-09-Fill-the-egg-shell-halves-each-with-soil--09.jpg
    stap 4: volg de aanwijzingen van jointjedraaien om het zaadje netjes te ontkiemen


    http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/content/46-Wietzaden-ontkiemen



    stap 5: plaats de ontkiemde zaadjes een halve tot een hele centimeter diep en leg hier weer voorzichtig een laagje grond overheen
    525px-10-Plant-seeds-in-the-egg-shells-halves.--10.jpg
    stap 6: zodra het zaadje netjes is opgekomen kan deze volledig met de eierschaal in de volle grond of potgrond worden gestopt
    nu komt er een belangrijk deel voor de wortel goede doorgroei mogelijkheden te geven
    kneus de eierschaal iets en maak een gaatje onder in de schaal zodat het worteltje makkelijk door de resterende stukken schaal kan breken
    525px-11-put-the-egg-shells-that-contain-the-plants-directly-into-the-ground--11.jpg 525px-Complete--intro-1.jpg

    het mooie van deze manier is dat onze dame nooit overgepoot dient te worden aangezien het eierschaaltje als potje op zich dient
    de eierschalen worden uiteindelijk opgenomen door de grond en veranderd in compost
    waardoor er weer extra calcium in de grond komt wat weer ten goede komt van onze dames

    zie: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...Calcium-tekort

    graag wil ik nog jointjedraaien en bobo bedanken voor de informatie van het ontkiemen van zaadjes en waarvoor calcium goed is voor de dames
    kook breek kweek en rook smakelijk greetz dmx
    Last edited by axo85; 28 October 2013, 14:04. Reden: belladonna attendeerde me op een foutje
    Een jonko in de morgen is een dag zonder zorgen
  • belladonna
    Guru of all Growers
    Lucky Member
    • Aug 2008
    • 10674

    #2
    Re: eitje bakken !!

    Zal geen lange wortel worden dan ?
    God was never on your side..

    Comment

    • groengras88
      Junior Stoner
      • Oct 2013
      • 19

      #3
      Re: eitje bakken !!

      Grappig bedacht! Goedkope oplossing!

      Comment

      • axo85
        Elite Stoner
        MemberLucky Member
        • Oct 2009
        • 128

        #4
        Re: eitje bakken !!

        @ belladonna

        het is dan ook de truc om het eierschaaltje iets te kneuzen of zelfs lichtjes stuk te maken
        aangezien het worteltje zich dan mooi naar buiten kan drukken en de rest van de eierschaal mee stuk drukt

        @ groengras88

        bedankt
        Een jonko in de morgen is een dag zonder zorgen

        Comment

        • belladonna
          Guru of all Growers
          Lucky Member
          • Aug 2008
          • 10674

          #5
          Re: eitje bakken !!

          Das da wel heel belangrijk want als je niet kneus krijg je geen lange wortel
          God was never on your side..

          Comment

          • axo85
            Elite Stoner
            MemberLucky Member
            • Oct 2009
            • 128

            #6
            Re: eitje bakken !!

            ik zal dit even aanpassen komt goed
            Een jonko in de morgen is een dag zonder zorgen

            Comment

            • Cookaap
              Elite Grower
              • Dec 2011
              • 2730

              #7
              Re: eitje bakken !!

              Leuk idee! Echter zou ik wel een gaatje aan de onderkant van het eierschilletje doen, want een gekke vorm in de penwortel is niet voordelig.

              Comment

              • axo85
                Elite Stoner
                MemberLucky Member
                • Oct 2009
                • 128

                #8
                Re: eitje bakken !!

                alles is netjes aangepast en als het goed is komen morgen me nieuwe zaadjes binnen
                afghan kush ryder autoflower

                deze zal ik netjes uploaden en bij de topic voegen
                voor een paar extra DIY foto's
                Een jonko in de morgen is een dag zonder zorgen

                Comment

                • El Plantos
                  Super Grower
                  MemberLucky Member
                  • Jul 2013
                  • 1609

                  #9
                  Re: eitje bakken !!

                  Origineel!
                  Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

                  Comment

                  • axo85
                    Elite Stoner
                    MemberLucky Member
                    • Oct 2009
                    • 128

                    #10
                    Re: eitje bakken !!

                    bedankt el plantos
                    Een jonko in de morgen is een dag zonder zorgen

                    Comment

                    • RollUp
                      Expert Grower
                      MemberLucky Member
                      • Jul 2011
                      • 1445

                      #11
                      Re: eitje bakken !!

                      Grappige manier!

                      Ik hou het toch bij mijn growpads
                      Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                      Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                      Comment

                      • QnQ
                        Godlike Grower
                        Lucky Member
                        • Sep 2010
                        • 26093

                        #12
                        Re: eitje bakken !!

                        Bronvermelding aub.
                        Bron zal misschien deze zijn http://organicgardeningtips101.com/o...ith-eggshells/
                        Of wikihow ofzo...er zijn meerdere sites waar deze afbeeldingen staan.

                        Enne, hoe lang duurt het voor die eierschalen "opgenomen" zijn in de aarde ?
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment

                        • axo85
                          Elite Stoner
                          MemberLucky Member
                          • Oct 2009
                          • 128

                          #13
                          Re: eitje bakken !!

                          de bron staat op pinterest en idd op meerdere sites via google
                          over het composteren kan ik je maar 1 antwoord geven kneus het ei zo goed mogelijk zodat de micro organismen het ei makkelijker maar toch langzaam kunnen verteren

                          een compostberg is helaas ook niet binnen een weekje klaar maar dit betekent niet dat er geen afgifte van voedingsstoffen zijn gedurende het ei verandert in compost
                          Een jonko in de morgen is een dag zonder zorgen

                          Comment

                          • DenSchimmige
                            Advanced Grower
                            MemberLucky Member
                            • Sep 2013
                            • 1132

                            #14
                            Re: eitje bakken !!

                            Eierschalen (versnipperen voor gebruik want moeilijk composteerbaar)

                            Het kan maar weet niet of het zo super goed zal werken.
                            If life keeps putting you down, You better stay high

                            Comment

                            • axo85
                              Elite Stoner
                              MemberLucky Member
                              • Oct 2009
                              • 128

                              #15
                              Re: eitje bakken !!

                              ik heb vandaag de zaadjes gekregen en voor de proef op de som te nemen ga ik een testje wagen
                              van de 3 zaadjes:

                              1 met gekreukelde eierschaal zodat het worteltje makkelijk kan doorbreken
                              1 met versnipperde stukjes eierschaal
                              en dan de laatste zonder

                              fotos zullen nog volgen over dit kweekverslag
                              Last edited by axo85; 29 October 2013, 22:10.
                              Een jonko in de morgen is een dag zonder zorgen

                              Comment

                              Bezig...