Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

**** ^)^) Eerste Kweek!! Bing Bang en White Widow/ LED verlichting****

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    **** ^)^) Eerste Kweek!! Bing Bang en White Widow/ LED verlichting****

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

    Ik heb ongeveer alles al gelezen op deze site. alleen staat mijn probleem hier niet tussen. denk ik. Of ik zie het antwoord niet staan. of het staat er wel alleen door geen foto te zien zie ik niet of het het zelfde is.

    Ik ben begonnen met een mooi hok te bouwen.
    Spulletjes er in, bekleden. Grote pot er in. Kweekbakje er bovenop gezet mooi onder de lamp.

    1 zaadje in een glas water laten kiemen en 1 in stekkengrond direct geplaatst.

    Nu kwamen ze gelijk op nadat ik het zaadje uit het glas water haalde en ook in stekkengrond heb geplaatst.

    nu staan ze al 2 weken heel mooi alleen groeien ze de laatste dagen totaal niet.

    1 staat er verder hartstikke mooi bij en ziet er goed sterk uit. Heeft wel op het jonge ronde blaadje een wit randje. Geen schimmel maar weet ook niet wat het is.
    Hoop daar antwoordt op te krijgen als ik een foto heb geplaatst.

    De ander heeft een futloosheid probleem. die hangt er een beetje futjes bij. Niet levenloos. maar gewoon wat slapper. Zal vanavond foto plaatsen.

    Geef ze niet te veel water of te weinig denk ik.

    begin aarde nat. daarna met rust. om de 3 dagen even plantenspuit aarde nat maken. laten intrekken en dan even de blaadjes sproeien en dan weer lekker met rust laten.

    ledlamp 90 W ufo. hing op 10 cm. niet te warm. wel lekker veel licht.

    heb hem nu iets hoger gehangen dat ze wat meer willen groeien misschien.?

    luchtvochtigheid is tussen de 55% en 70% ligt er aan of ik water heb gesproeid in de kast . maar staat bijna altijd op 60%. temp eigenlijk ook altijd op 25 a 26 met een schieter naar 27e.. heb een afzuiger en inlaat. allebei electrisch. die gaan om het uur even een 20 min aan voor afvoer en verse inlaat. klok staat op 18/6

    Als ik water geeft heb ik ph waarde verlager voor het kraanwater en is 1 ml op 1 liter. en dat gaat via een drukpomp sproeier als ik ze water geef. (nevel)

    ik ben dus benieuwd waarom 1 plantje wat slapjes hangt. lijkt wel of hij slappe botten heeft.
    en wat een reden kan zijn waarom ze ineens stil staan met groeien.

    Ik hoor graag van iedereen hoe en wat en wat de volgende stap kan zijn. week geen water. noem het maar. ben benieuwd. Thanks allemaal en groeten,

    Frank

    foto 1.JPGfoto 2.JPGfoto 3.JPGfoto 4.JPGfoto 1 (1).JPGfoto 2 (1).JPGfoto 3 (1).JPG

    #2
    Re: **** ^)^) Eerste Kweek!! Bing Bang en White Widow/ LED verlichting****

    Best vraag je aan een moderator om dit naar kweekverslagen te verplaatsen.
    sigpic
    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

    Comment


      #3
      Re: **** ^)^) Eerste Kweek!! Bing Bang en White Widow/ LED verlichting****

      Ja maar het is ook een blad probleem misschien! Dus weet niet waar ik hem moet Zetten

      Comment


        #4
        Re: **** ^)^) Eerste Kweek!! Bing Bang en White Widow/ LED verlichting****

        Ik zie niet eens planten op je foto's, laat staan planten met bladproblemen.
        sigpic
        100% BIO Indoor autoflower enthusiast

        Comment


          #5
          Re: **** ^)^) Eerste Kweek!! Bing Bang en White Widow/ LED verlichting****

          Klopt! Heb er ook ingezet dat vanavond die foto's er bij komen! Denk maak een begin van het verslag. En kan ik dan makkelijk foto's uploaden. En mensen alvast even laten lezen!

          Comment


            #6
            Re: **** ^)^) Eerste Kweek!! Bing Bang en White Widow/ LED verlichting****

            LV is te hoog, aarde te nat, en dan sproei je ook nog het blad nat.
            Dan hebben ze toch geen reden om hun wortels te ontwikkelen ?

            Kap eraf en eens goed op laten drogen.
            Elke dag de potjes even optillen en pas weer water geven als ze bijna niets meer wegen, of als de plantjes gaan hangen, whatever eerst komt.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: **** ^)^) Eerste Kweek!! Bing Bang en White Widow/ LED verlichting****

              - Die pH-verlager... Heb je de uiteindelijke pH gemeten, of geef je maar wat op de gok? Het zou wel eens kunnen dat je veel te veel geeft.
              - Je hoeft je planten niet te sproeien. Nooit. Tenzij je wil experimenteren met blad-voeding.
              - Geef je voeding? Daar gaan je plantjes behoefte aan krijgen.
              - 90 watt licht is niet veel, zelfs niet met "superefficiente" led-lampen. Die efficientie is namelijk een leugen.

              Comment


                #8
                Re: **** ^)^) Eerste Kweek!! Bing Bang en White Widow/ LED verlichting****

                De foto waarbij de kap er op zat was toen ze nog in de grond zaten en het moment dat ze boven kwamen kap er af gedaan. Dus niet te vochtig. De ph waarde is op kraanwater utrecht en dan van Plagron de ph fles en op 1 liter 1 ml. Ik dacht dat dat was om je water stabiel te krijgen! Voeding heb ik nog stekken grond en moet als het goed is genoeg inzitten om de eerste weken door te komen! Daarna gaan ze in grond waar alle voeding in zit! Heb worstel stimulator voor straks en op het eind PK 13 dat ik gebruik voor de bloei en toppen! Ik zet zometeen foto's er op van hoe het nu er bij staat! Kunnen jullie je mening geven! Denk namelijk dat ik het bijna allemaal goed heb staan alleen qua voeden. Of ondersteuning kan ik wel wat hulp gebruiken!

                tot zometeen en leuk als je kan kletsen over een hobby! Dat je graag in leven wil houden en iets moois van wil maken!

                Comment


                  #9
                  Re: **** ^)^) Eerste Kweek!! Bing Bang en White Widow/ LED verlichting****

                  - Ik woon ook in Utrecht, heb een tijd gekweekt, gebruikte zelf canna-ph-min... maar gebruikte 0.7 ml per 10 liter water. Jij gebruikt dus bijna 15 keer zoveel. Dat zou ik maar eens nagaan, als ik jou was. Volgens mij kun je beter helemaal geen ph-min gebruiken dan op de gok gaan toevoegen.
                  - Grond waar de voeding al inzit is niet optimaal. In het begin komt er teveel voeding vrij, en aan het eind te weinig. Je kan beter voedings-arme grond gebruiken en zelf bijmesten. Gebruik bio-voeding, dan is ph-min helemaal niet meer nodig.
                  - Pk13-14 wordt (volgens voorschrift) gedurende 1 week meegegeven, aan het begin van de bloei. Niet bewaren tot het eind van de bloei, dus.

                  Er zit een prima growshop in Nieuwegein: Het Groeipaleis. Daar kunnen ze je aan geschikte (voedingsarme) grond helpen, en goede mest, al dan niet bio.

                  Succes met je kweek - maar nogmaals, 90 watt licht is weinig. Reken voor je eerste oogst niet op meer dan 50 gram wiet.

                  Comment


                    #10
                    Re: **** ^)^) Eerste Kweek!! Bing Bang en White Widow/ LED verlichting****

                    image.jpgHier zijn ze dan

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    image.jpg

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    image.jpg

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    image.jpg

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Hoi allemaal,

                    net et na het maken van de foto's zag ik dat degene die wat slap er bij hing dat nu niet meer deed maar nu bruine plekjes krijgt?
                    verandering van sterker worden ziet er goed uit, maar nu weer bruine plekjes? Raar. Who knows what to do? Thanks
                    Attached Files

                    Comment


                      #11
                      Re: **** ^)^) Eerste Kweek!! Bing Bang en White Widow/ LED verlichting****

                      In een zo vroeg stadium zou ik hier niet eens moeite in steken.

                      Goeie bodem kopen en nieuwe zaadjes ontkiemen.

                      Je bodem nu is zo uit balans dat die niet meer goed komt.


                      Je bodem zal het wel lukken, jouw plantje gaat hier echter niet meer op wachten.

                      Wat je zou kunnen proberen is de oude bodem er volledig af spoelen en het spruitje in een volledig nieuwe grond steken.
                      Vanaf dan, gewoon leiding water, geen Phmin en vooral geen voeding.

                      Dit arme kindje heeft al dwangvoeding gehad.

                      Voordat je de tweede optie gaat proberen houd dan rekening met het volgende.
                      Je gebruikt waarschijnlijk meer energie tijdens de stilstand die het plantje gaat hebben, als de prijs van de nieuwe zaden+zaai/stekgrond.

                      Ook de schok die de plant zou gaan krijgen om de Ph terug te brengen naar acceptabele waarden, zou de plant al de das om kunnen doen.
                      Last edited by Escargot; 30 October 2013, 19:14.
                      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                      Comment


                        #12
                        Re: **** ^)^) Eerste Kweek!! Bing Bang en White Widow/ LED verlichting****

                        Thanks, ik ga ze zo eens voorzichtig wassen en nieuw er in zetten! Kijken wat er gebeurt! Ik vind het gaaf ok iets moois te maken na deze zomer een grote lange in de tuin te hebben gehad! Het zal allemaal niet moeilijk zijn als je weet hoe en wat! En alles op een rijtje hebt! Ha ha. Dus haast is er niet! Ga eens kijken of jouw optie van schoonmaken en herplanten gaat werken! Ik zal een liedje voor ze zingen! Hopen dat ze daar vrolijk van gaan groeien. En zal ze even geen eten geven! Nogmaals dank

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        Ik ga het anders doen! Nieuwe zaadjes liggen al in het water! Deze laat ik gaan en geef ze alleen leiding water. En zie hoe deze gaan! En dan schoon beginnen en even langs de growshop! Nog wat info inwinnen!
                        Last edited by Frank112; 31 October 2013, 15:03.

                        Comment


                          #13
                          Re: **** ^)^) Eerste Kweek!! Bing Bang en White Widow/ LED verlichting****

                          Je hoeft ze niet echt helemaal te spoelen hoor.

                          en al zeker niet schrobben.

                          Gewoon de oude aarde eraf en in nieuwe aarde steken.

                          Was je handen even voordat je de plantjes aanraakt. (zeker als je rookt)

                          Zet ze gelijk tot de lob blaadjes in de aarde, dan hoef je dat later niet nog eens te doen.
                          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                          Comment


                            #14
                            Re: **** ^)^) Eerste Kweek!! Bing Bang en White Widow/ LED verlichting****

                            Ik heb ze over gezet in een schoon kuipje! Nieuw stekken grond' moest ze wel even afspoelen. Er waren al zo veel worteltjes dat ik een kluit hield. En nu staan ze netjes! Ben benieuwd morgen of ze al iets sterker staan en anders oven een paar dagen. Na hoeveel dagen. 3 weken? Moet je dan een klein plantje al hebben. Dan m'n mini spruitjes! Blaadjes zijn 2 cm lang.!

                            Groet en dank voor je hulp! Zal foto's er op blijven zetten

                            Comment


                              #15
                              Re: **** ^)^) Eerste Kweek!! Bing Bang en White Widow/ LED verlichting****

                              Ik hoop dat je ze gelijk een redelijk grote pot hebt gegeven en tot de lob-blaadjes hebt ingegraven.

                              Het plantje zal een opdonder gekregen hebben eerst van de onbalans en daarna van het overpooten.

                              Dit duurt ongeveer twee dagen om hiervan te herstellen.

                              Geef geen water vooralsnog.
                              Dit totdat je meer weet.

                              Morgen ga je naar de growshop en haalt een redelijke Ph meter.

                              Koop niet zo'n flut ding wat zichzelf constant van de eiking afpleurt.
                              Dat soort meters heb je geen fuck aan.
                              Koop tegelijk een leuk weerstationnetje.
                              En als je de rit compleet wil hebben koop je ook wat fertometers.
                              Vraag wal aan de growshop of de artikelen goed zijn de door jou gekozen voeding.
                              Ga naar een aanbevolen Growshop, blani heeft je net een adres gegeven.

                              Als je een lamp van een 400 Euries kan kopen doe het dan direct goed en geef die extra Meier ook uit.

                              Welke voeding ben je van plant te gaan gebruiken?

                              Veel succes verder.
                              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                              Comment

                              Bezig...
                              X