Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer grond verversen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wanneer grond verversen?

    Korting op 420shop
    Na hoeveel kweken is het nodig om de grond te verversen of te vervangen? Of mag je deze blijven gebruiken?

    #2
    Re: Wanneer grond verversen?

    je kan grond als basis medium makkelijk een aantal keer gebruiken, door telkens een beetje voeding te geven via je watergiften aan je planten zal die grond als buffer werken .. je voegt voeding toe aan de grond en de plant neemt op wat ze nodig heeft, zuigd de grond dus terug leeg .. als je met metertjes werkt kan je je basis medium in de gaten houden en toevoegen wat en wanneer nodig ..

    na een aantal keer zal de grond mss wel aan vervanging toe zijn maar als je juist bij voed en af en toe wat toe voegt op gebied van mineralen, bodemverbeteraar en sporenelementen kom je al een paar kweekjes verder .. succes

    Comment


      #3
      Re: Wanneer grond verversen?

      Persoonlijk gebruik ik voor iedere kweek verse grond.

      Kost nu ook de wereld niet...
      sigpic
      100% BIO Indoor autoflower enthusiast

      Comment


        #4
        Re: Wanneer grond verversen?

        Ik wil mn grond ook wel en paar keer gebruiken..
        Niet perse vanwege de prijs. Ik woon in midden van en stad, en heb zelf geen tuin.
        Dus het lijkt me handig om het en paar keer te hergebruiken ivm weggooien van de potgrond.
        Ik heb wel speciaal wat wormenhummus, kieseriet, beendermeel, turf... gekocht. Dan kan ik dit erbij mengen.
        Ik weet niet of dit goed werkt of niet. Ik ben nu met verse potgrond bezig, volgende kweek is het hergebruikte potgrond..

        groeten
        -

        Comment

        Bezig...
        X