Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Effect licht dimmer + fan in dr 60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verlichting: Effect licht dimmer + fan in dr 60

    Korting op 420shop
    Hi mede-hobbyisten,

    Ik heb een DR60 (60x60x160)
    En hierin een Philips Son-T greenpower 400W hangen. Nu is de tent niet zo hoog (160). Wat zou het geven als ik deze lamp (via mijn Gavita Digistar) zou dimmen als de plant te hoog komt?
    Zal de afstand tussen lamp en plant dan kleiner mogen worden? Zal dit de plant laten stressen?
    Een vraagje ter afsluiting. Is een fan nodig in zo'n kleine tent? Of zorgt de afzuiging voor genoeg luchtcirculatie?

    Alvast hartelijk bedankt

    #2
    Re: Effect licht dimmer + fan in dr 60

    Tsjonge, 400 watt is een vette hoop licht op 60x60! Moet kunnen hoor, daar niet van.De meeste anderen hadden direct op 250 watt gestookt, dus een beetje dimmen kan prima. Je plantjes kunnen daar ook prima tegen. In de natuur zijn ze gewend in de bloeiperiode slechter weer te krijgen en een lager staande zon, dus dat kunnen ze prima aan.Een fannetje zou ik toch wel doen, als is het maar een klein computerfannetje. Dat maakt de kans kleiner op hoeken met stilstaande lucht die veel te vochtig of veel te heet kan worden.

    Comment


      #3
      Re: Effect licht dimmer + fan in dr 60

      Hartelijk dank voor de info en voor je tijd

      Comment


        #4
        Re: Effect licht dimmer + fan in dr 60

        Bij de tent zelf (site) staat een max vermogen van 250W. Ik stel voor je eraan te houden, dat staat er niet voor niets op hoor. Anders een grotere tent aanschaffen

        Comment


          #5
          Re: Effect licht dimmer + fan in dr 60

          Pfff... wat mij betreft zijn maximum vermogens minstens zo flexibel als maximum snelheden.

          Comment

          Bezig...
          X