Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beginner binnenkweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweektip: beginner binnenkweek

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    Ik heb mijn ouders kunnen overtuigen om bij ons op zolder een plantje te zetten, maar dit wil ik liefst zo low- budget mogelijk houden!
    Zelf had ik gedacht aan een grote doos( 1 op 1 op 2) die ik helemaal bekleed met zilverpapier.
    Als lichtbron hang ik er in het begin een TL lampje boven, bij de bloei schakel ik over naar zo een zwaardere lamp.

    Nu, de geur op zich is geen probleem, aangezien het toch op zolder zal gebeuren.
    Zie ik echter nog iets over het hoofd bij mijn opstelling, en ontbreekt er nog iets cruciaal, of moet het zo ook wel lukken?
    Nog eens, het is niet mijn bedoeling om de grootste plant ooit te krijgen, ik zou een purple cheese autoflower zetten, die ongeveer 6-7 weken bloei nodig heeft.
    Ik ben een absolute leek op dit vlak, en na oneindig opzoekingswerk wil ik het graag eens zelf proberen!

    Alle tips zijn welkom!

    #2
    Re: beginner binnenkweek



    zo begon ik ook lomme, maar je moet echt niet een kartonnen doos gebruiken, dat is erg brandbaar en het zuigt ook nog eens veel vocht op.
    gewoon een houten kast dus.

    Wat voor bloeilamp ga je gebruiken?

    Comment


      #3
      Re: beginner binnenkweek

      ik hoe van noedels .. scheutje kokend water er over .. zo gaar ..

      dit gezegd zijnde: je bazelt, raaskaalt en nog van dat soort dingen .. auto flowers / voorbloeien / overschakelen naar bloeilamp etc .. om over de kweekruimte nog te zwijgen ..

      het cruciale dat je mist (in elk opzicht) is enig idee waar je het over hebt .. inlezen moet je doen, eerst lezen dan nadenken en dan vragen ..
      indien je zou lezen (of zou gelezen hebben) zou je op zijn minst weten wat je precies wil ..

      een autoflower kan je niet leiden via voorbloei en bloei, de plant zal dat zelf bepalen .. en het is nog maar de vraag of je dat wel zal kunnen herkennen ..
      bovendien zal je mos kweken in die doos met dat lampje en dat plantje .. inlezen zal het antwoord brengen ..

      weet dat ik hier niet op je kap wil zitten .. ook ik ben klein begonnen (ben nog steeds een prutser en mijn oogsten zijn ook klein) maar ik zou je toch met aandrang de raad willen geven een paar uurtjes te lezen en dan nog eens naar je eigen vraagstellingen te komen kijken .. succes alvast

      Comment


        #4
        Re: beginner binnenkweek

        Kijk eens bij Microkweek "Alles over Micro Grow, Kweken in kleine ruimtes met lage wattage verlichting."

        Comment


          #5
          Re: beginner binnenkweek

          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ekruimte-Micro

          Lees eerst eens rustig deze topics na.
          Zoek daarna de kweekverslagen hierbij.

          Je zult zien, dat het geen kartonnen dozen zijn, die we gebruiken, echter, veel hoeft het niet te verschillen.

          Veel plezier.
          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

          Comment


            #6
            Re: beginner binnenkweek

            Oh? Dus deze kast was toch goed:
            testkast.jpg

            ...al had ik een paar gaatjes in de asbak moeten boren voor afwatering.

            Comment


              #7
              Re: beginner binnenkweek

              @ Blani Nu alleen even een vraagje over deze ehhh zeer originele kweekkast....

              Was dit nu die kweekkast, waar je die zware elektromagneet ingebouwd had om de deur dicht te houden ???

              Dat je nog foto's hebt van dat ding.....
              Ach ja, we zijn allemaal ooit begonnen....
              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

              Comment

              Bezig...
              X