Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste wiet kweek, Tips welkom!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste wiet kweek, Tips welkom!

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ik ga ergens deze week zaadjes bestellen (heb me oog laten vallen op een aantal zal links als dat mag plaatsen!)..
    ik heb alleen niet veel ervaring met het kweken hiervan, eigenlijk 0,0 (het enigste plantje wat ik had stond in een kamer die overdag alleen licht had.. groeide gewoon zonder problemen).

    Nu mijn vraag, ik wil deze zaadjes mogelijk gaan bestellen.. maar ik weet niet wat per zaadje het beste is om te ze te laten groeien..
    THC bomb: (Voor het eerst verkregen via een vriend, top spul toen.. nu nog!)
    http://www.wietzaadjes.nl/shop/thc-b...ds-p-2666.html

    Bubblegum: (Eigenlijk de standaard wiet die ik rook..)
    http://www.wietzaadjes.nl/shop/auto-...ds-p-4656.html

    deze 2 zou ik graag kweken, alleen eerlijk gezegd geen idee..
    Het plan is ze op een kamer te zetten, maar hebben deze continu licht nodig of kunnen ze in de avond zonder licht prima groeien?
    zijn bepaalde lampen nodig of is er een andere optie?

    Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen met (persoonlijke) ervaringen op het gebied van deze 2 zaadjes!

    Ik hoor het graag!
    HighGuineaPig
    A High Guinea Pig.

    #2
    Re: Eerste wiet kweek, Tips welkom!

    Als je nog niks weet van kweken stel ik voor om
    eens rustig het forum door te lezen.
    Een kweekverslagje hier . Een hoe bouw ik
    een kweekruimte daar.
    Leest en gij zult kweken.
    Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

    The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
    Spliff Strawberry in scrogg, klaar



    sigpic

    Comment


      #3
      Re: Eerste wiet kweek, Tips welkom!

      je bent er geraakt !!

      HET forum waar u alle antwoorden op uw vragen VIND ..

      LEZEN en INSPANNING doen is de boodschap als je ooit eens een plantje wil gaan oogsten ..

      we gaan het werk niet in jouw plaats doen ..

      leuke soortjes btw .. succes

      Comment


        #4
        Re: Eerste wiet kweek, Tips welkom!

        Oorspronkelijk geplaatst door berry ryder View Post
        Als je nog niks weet van kweken stel ik voor om
        eens rustig het forum door te lezen.
        Een kweekverslagje hier . Een hoe bouw ik
        een kweekruimte daar.
        Leest en gij zult kweken.
        ben ik aan het doen, maar is het niet per soort verschillend wat de plant "nodig" heeft?
        Ik ga voor de rest niet echt een kweekruimte maken maar we hebben de ruimte in een kamer over waar we ze neer gaan zetten.


        Oorspronkelijk geplaatst door EL Guerilliero View Post
        je bent er geraakt !!
        HET forum waar u alle antwoorden op uw vragen VIND ..
        LEZEN en INSPANNING doen is de boodschap als je ooit eens een plantje wil gaan oogsten ..
        we gaan het werk niet in jouw plaats doen ..
        leuke soortjes btw .. succes
        Ik heb veel gelezen en rond gekeken hier op de forums, maar net zoals ik hier boven zei: zitten er hier geen verschillen in per soort / plant?
        ik snap dat jullie niet alles voor gaan schrijven hoe en wat, natuurlijk ga ik ook nog verder lezen!

        Enige ervaring met deze 2?
        A High Guinea Pig.

        Comment


          #5
          Re: Eerste wiet kweek, Tips welkom!

          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...archid=1122134

          via geavanceerd zoeken functie (rechtsboven dit scherm zit een blanco balkje waaronder je de link geavanceerd zoeken kan aanklikken)

          als trefwoord zocht ik op 'bubblegum'

          doe hetzelfde voor eender andere soort je wil 'onderzoeken' ..



          om op je vraag enigszins een antwoord te geven: iedere wietplant heeft hetzelfde nodig, het is dan ook veredeld onkruid .. sommige soorten hebben inderdaad zoals je zei 'iets meer' nodig, je vind vast al wel wat over die bubblegum .. maar in wezen maakt het voor je beginnende plant niks uit ... je hebt nog weken om je in te lezen

          Comment


            #6
            Re: Eerste wiet kweek, Tips welkom!

            Nee. Is voor elke 'normale' plant hetzelfde.
            In de groei 18 uur licht en 6 uur (100%!) donker.
            Na een week of 3-4-5-6 mogen ze op 12 uur licht en 12 uur absolute(!) duisternis.
            Een maandje of twee later heb je wiet.

            Je hebt wel een leuk lampje nodig, een hokje en een afzuiger/filter omdat anders je hele huis/kleren/gordijnen/etc. naar wietkwekerij ruikt.
            's Zomers kun je ze achter het raam in het zonlicht zetten, 's winters wordt dat nooit veel. ('s zomers meestal ook niet)

            Nog even doorlezen...

            ---
            Ik tiep niet zo snel als eL G. zie ik

            ---

            Nog een edit:
            Je hebt 2 verschillende soorten uitgekozen.
            De ene is een autoflower, die hou je de hele periode liefst op 18 uur licht. Dat brengt het meest op.
            De andere is een normale plant die je op 12 uur licht moet zetten om in bloei te krijgen.

            Best neem je of twee auto's. (meer stroomkosten) of je zoekt 2 soortjes die 12u lichtperiode nodig hebben.
            Last edited by QnQ; 16 December 2013, 12:40.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Eerste wiet kweek, Tips welkom!

              Oorspronkelijk geplaatst door EL Guerilliero View Post
              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...archid=1122134
              via geavanceerd zoeken functie (rechtsboven dit scherm zit een blanco balkje waaronder je de link geavanceerd zoeken kan aanklikken)

              als trefwoord zocht ik op 'bubblegum'

              doe hetzelfde voor eender andere soort je wil 'onderzoeken' ..

              om op je vraag enigszins een antwoord te geven: iedere wietplant heeft hetzelfde nodig, het is dan ook veredeld onkruid .. sommige soorten hebben inderdaad zoals je zei 'iets meer' nodig, je vind vast al wel wat over die bubblegum .. maar in wezen maakt het voor je beginnende plant niks uit ... je hebt nog weken om je in te lezen

              top, ik ben iets wijzer weer.. ik ga verder zoeken en lezen!

              als ik eventuele vragen heb zal ik ze weer stellen maar tot die tijd ga ik zoveel mogelijk lezen en onderzoeken!

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
              Nee. Is voor elke 'normale' plant hetzelfde.
              In de groei 18 uur licht en 6 uur (100%!) donker.
              Na een week of 3-4-5-6 mogen ze op 12 uur licht en 12 uur absolute(!) duisternis.
              Een maandje of twee later heb je wiet.

              Je hebt wel een leuk lampje nodig, een hokje en een afzuiger/filter omdat anders je hele huis/kleren/gordijnen/etc. naar wietkwekerij ruikt.
              's Zomers kun je ze achter het raam in het zonlicht zetten, 's winters wordt dat nooit veel. ('s zomers meestal ook niet)

              Nog even doorlezen...

              ---
              Ik tiep niet zo snel als eL G. zie ik

              ---

              Nog een edit:
              Je hebt 2 verschillende soorten uitgekozen.
              De ene is een autoflower, die hou je de hele periode liefst op 18 uur licht. Dat brengt het meest op.
              De andere is een normale plant die je op 12 uur licht moet zetten om in bloei te krijgen.

              Best neem je of twee auto's. (meer stroomkosten) of je zoekt 2 soortjes die 12u lichtperiode nodig hebben.
              ik ga 2 zaadjes kiezen die dezelfde licht en duisternis periode nodig hebben!
              De geur maakt niet uit aangezien in het huis volop wiet gerookt word en de buren daar nog nooit last van hebben.

              hoe duur is zo een lamp en heb je met bijvoorbeeld (een stom iets misschien) een grote bouwlamp hetzelfde of moet er een bepaalde licht / uv verhouding o.i.d. er zijn?
              A High Guinea Pig.

              Comment

              Bezig...
              X