Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Van 12/12 naar 18/6 terugkeren?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Van 12/12 naar 18/6 terugkeren?

Ik had door dat licht probleem niet eens de foto's bekeken....

Maar goed dat eksteroog Gamm in de rondte wandelt
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Re: Van 12/12 naar 18/6 terugkeren?

ik had vier stekken gemaakt van mijn soortje rasah ..

twee van die stekken waren genomen voordat de moederplant het bloeihok in ging.
      één stek heeft het overleefd (ben een beginnend stekker zonder werkmethode, ik doe maar wat maar dat maakt in deze niks uit) die stek is aan het doorgroeien als een normale groeiende plant.
      twee stekken maakte ik nadat duidelijk werd dat het een vrouwtje betrof (de plant stond dus al twee weken in de bloeiruimte) die twee stekken hebben het alle twee overleefd en 'reveggen' met het enkelblad gestrek tot gevolg .. helemaal beantwoordend aan wat cookaap zei.

als geexperimenteer doe ik verder met deze stekken. het is de enige manier om te toetsen wat je hoort en leest,en ook de enige manier om je werkwijze te gaan verfijnen ..

leuk om te horen dat het ook beter kan op gebied van licht .. ik doe maar wat zei ik al dus die stekken staan op 24/0 onder TL

bij een volgende probeersel zal ik zeker (bij bloeiende stekken) de 16h methode uitproberen !! thx gootje

@diablos: ook op plantgrote ben ik aan het experimenteren, gezien je geen lampspecificatie meegeeft ga ik er van uit dat je met HPS werkt, zelf netgetopte planten onder een hps gezet en die groeien nog een behoorlijk stuk door vooraleer ze sexe gaan tonen, geen idee hoe het precies met jouw soortje zal gaan maar de meeste soorten kunnen een derde tot twee derden van hun omvang bijkrijgen in hun bloeiperiode, als je met plantjes van amper 20 cm gaat afbloeien kom je inderdaad op hele kleine plantjes maar ook daar geld het proberen is leren, tenzij je precies na doet wat iemand anders je al voordeed .. en daar hebben we geen hobby an

succes nog met dit 'foutje' .. er wat uit leren doen we zoizo

Comment

Bezig...
      X