Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zaadjes ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zaadjes ?

    Korting op 420shop
    Dag mensen, even wat vraagjes over de zaden.

    - waarom zijn de zaden in de growshops en op internet zo extreem duur, maar kom
    ik hier en daar wat goedkope sites tegen die ze goedkoop verkopen ?
    - voordat ik mijn eerste kweek ga starten wil ik weten welke zaden jullie mij aanraden. Ik ben een totaal onervaren kweker en na veel info te hebben opgedaan heb ik besloten op mijn plantjes laag te houden en ze in de breedte wil laten groeien. En wil natuurlijk zo snel mogelijk resultaat . Welke soort raden jullie mij aan en waar zou ik ze dan moeten kopen ?

    alvast bedankt !

    #2
    Re: Zaadjes ?

    ten eerste betaal je ook voor het merk en de verpakking.
    op www.growerschoice.nl zijn wat mooie soortjes
    er is ook verschil tussen regulier en feminised
    regulier is gewoon 50/50 mannetjes en vrouwtjes
    feminised is 100% (99,9%) vrouwelijk
    dus dan hoef je de mannetjes er niet meer tussen uit te halen en hou je meer planten over

    en ja welke zaden, ligt er een beetje aan hoe je wil kweken.
    als je de planten in de breedte wil laten groeien zou ik voor scrog gaan
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor.../2183-scroggen
    het maakt niet veel uit wat voor zaden je gebruikt maar ik zou als je gaat scroggen voor een sativa dominant soortje gaan,
    aangezien die meer/breder vertakken en je dan eerder je netje vol hebt

    succes ermee pik
    zie hopelijk wel een verslagje verschijnen
    groetjes
    Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

    Comment


      #3
      Re: Zaadjes ?

      Plantje groeien/bloeien ben je wel een maand of drie mee bezig, mits behoorlijk licht er boven.
      Ik weet niet wat je verwacht, qua snelheid.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Zaadjes ?

        Zelfs de "snelle soortjes" die volgens zaadbanken na korte tijd afgebloeid zijn doen er in de praktijk meestal enkel weken langer over.
        Het is een verkoopargument als een ander maar mag niet te letterlijk genomen worden.

        In de breedte laten groeien en snel gaan meestal niet zo goed samen.
        Je kunt toppen, dan worden ze ietsje breder maar wil je echt breed dan moet je inderdaad gaan scroggen.
        Dit brengt dan weer met zich mee dat de groeiperiode langer duurt om je netje vol te kunnen krijgen.

        Lees je dus nog maar wat in alvorens er aan te beginnen.
        sigpic
        100% BIO Indoor autoflower enthusiast

        Comment


          #5
          Re: Zaadjes ?

          Je moet kleine of onbekende seedbanks nemen als je goedkoop zaad wil.
          Bijv DHS huismerk, de genen zijn goed hoor en lekker goedkoop http://www.dutch-headshop.com/nl/wie...en-c-1_87.html

          Stel je wilt White Russian hebben, dan kun je die bij Serious Seeds halen voor 70 euro ofzo maar ook bij DHS huismerk voor 20 euro.

          ff goed zoeken.

          Comment


            #6
            Re: Zaadjes ?

            Misschien eens kijken of je geen Autoflowers wilt kweken? Doen bijna aan alle je voorwaarden voor: klein, snel oogsten. Daarnaast moet je nog zien of je buiten of binnen wilt kweken.


            Greetz

            Comment


              #7
              Re: Zaadjes ?

              Autoflowers zijn sneller wanneer je ze buiten kweekt.
              Binnen is het verschil nihil.
              sigpic
              100% BIO Indoor autoflower enthusiast

              Comment


                #8
                Re: Zaadjes ?

                betrouwbaar is 420 shop
                iedereen betaald de shopprijs voor 1 gram wiet en daar zeurt niemand over!
                maar als 1 zaadje 5 euro kost ( waar 'n plant uitgroeit die 10-100gram kan opleveren) is er ineens stress!!!!!!
                is het niet beter te stoppen met blowen en kweken en stickers te gaan sparen of oud ijzer langs de deuren ophalen

                GOEDKOOP = DUURKOOP!!!
                HOE MOET IK ONTKIEMEN
                JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                Comment


                  #9
                  Re: Zaadjes ?

                  Of ouwe kranten, dat deed ik heel vroeger. Maar toen kreeg je er wel meer dan de huidige 7 cent/kilo voor.
                  En stickers sparen idd.

                  Ik zie de bui al hangen als loco een afzuiger/filtertje moet gaan kopen.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Zaadjes ?

                    Ik zou me ook gaan afvragen waarom in Growshops zaden mega duur zijn en ze hier en daar voor 1 of 2 euro het stuk worden aan geboden das toch we een heel verschil.
                    Bij sommige shops betaal je 80 euro voor 5 zaden. Surf je verder betaal je ineens 30 euro voor 5 zaden wel mega groot verschil.
                    En wie zegt dat ik ook de zaden krijg die ik denk ik te kopen???

                    P.s da verhaal van Goedkoop is Duurkoop gaat al lang niet meer op.... Als iedere zot maar zaden kan gaan verkopen die hij of zei zelf heeft lopen kweken
                    Jij zat toch met jou zaden prijs onder die van een Growshop Angel ? Goedkoop is Duurkoop?
                    God was never on your side..

                    Comment


                      #11
                      Re: Zaadjes ?

                      als je goed kijkt bella zijn mijn prijzen normale prijzen
                      maar er worden zaden aangeboden vanaf 20 cent per stuk!!!
                      er zijn vele voorbeelden te vinden van goedkoop is duurkoop op dit forum dus kijk eerst eens verder dan je neus lang is voor je 'n rare reactie geeft op mijn uitspraak
                      HOE MOET IK ONTKIEMEN
                      JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                      Comment


                        #12
                        Re: Zaadjes ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Locokaaskop View Post
                        Dag mensen, even wat vraagjes over de zaden.

                        - waarom zijn de zaden in de growshops en op internet zo extreem duur, maar kom
                        ik hier en daar wat goedkope sites tegen die ze goedkoop verkopen ?
                        - voordat ik mijn eerste kweek ga starten wil ik weten welke zaden jullie mij aanraden. Ik ben een totaal onervaren kweker en na veel info te hebben opgedaan heb ik besloten op mijn plantjes laag te houden en ze in de breedte wil laten groeien. En wil natuurlijk zo snel mogelijk resultaat . Welke soort raden jullie mij aan en waar zou ik ze dan moeten kopen ?

                        alvast bedankt !
                        Als je een hoop kweekverslagen gaat lezen, hier en op andere forum's.
                        Daar staat meestal ook wat voor soort zaad en van welke breeder het afkomstig is.
                        Of je gaat voor regulier zaad dat is meestal goedkoper ong. 2 euro per stuk

                        Comment

                        Bezig...
                        X