Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drukgecompenseerde druppelslang en pomp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Drukgecompenseerde druppelslang en pomp

    Korting op 420shop
    Hallo!

    Ik had even een vraagje of iemand ervaring heeft met het gebruiken van een drukgecompenseerde druppelslang en een dompelpomp...

    Ik gebruik een dompelpomp van 1.1bar... de druppelslang werkt tussen de 0.7 en 4 bar... nu mijn vraag... betekend dit dat ik aan het eind van de druppelslang een afsluitdop moet plaatsen want als ik hem terug laat lopen naar het voedingsvat... dan is de druk mind dan die 1,1 bar lijkt me?

    Alvast bedankt!

    #2
    Re: Drukgecompenseerde druppelslang en pomp

    Water kiest de weg van de minste weerstand.
    Ik denk dat je bij elk druppelsysteem de slang aan het eind afsluit, anders loopt het water niet door de druppelaars toch
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Drukgecompenseerde druppelslang en pomp

      zou je wel zeggen alleen 4 bar druk op een afgesloten leiding vindt ik best wel stevig...

      Comment


        #4
        Re: Drukgecompenseerde druppelslang en pomp

        Voor irrigatie hebben ze spullen die tot 16 atmosfeer gaan.

        Met een open einde kun je ook wel druk opbouwen, maar dan moet je wel voldoende water kunnen verstouwen.

        Als je pomp maar 1,1 bar levert dan kom je toch niet aan 4 bar zelfs als je de leiding afsluit?

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #5
          Re: Drukgecompenseerde druppelslang en pomp

          Dan moet er een druk reduceer ding tussen.
          Blumat heeft die, dus die zullen ook best in steviger uitvoering te koop zijn.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Drukgecompenseerde druppelslang en pomp

            Da's een best beest van een pomp, trouwens. Ik gebruik een fonteinpomp met 0.1 bar.

            Comment


              #7
              Re: Drukgecompenseerde druppelslang en pomp

              Ben nog aan het twijfelen voor het gebruik van en drukgecompenseerde druppelslang (duur) en een drukgereguleerde druppelslang (goedkoop)... iemand ervaring met een van beide en dan met name het verschil in waterafgiste aan begin en einde van de druppelslang...?

              Comment

              Bezig...
              X