Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer begint men best met spoelen ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wanneer begint men best met spoelen ?

    Korting op 420shop
    Hallo , ik zou graag wat advies krijgen wanneer je best stopt met voeding of booster geven en begint te spoelen ?
    Ik vind het nergens terug op het forum toch niet als topic .
    Als de trichomen niet meer clear maar milky zijn stopt men dan met voeden ?
    grtz
    Last edited by smoke187; 1 January 2014, 22:08.

    #2
    Re: Wanneer begint men best met spoelen ?

    hmmm ni bepaald meestal zie je wat er op je pakje staat !! staat er 9 weekjes op !! dan voed ik de laatste keer in week 8 bleoi , dan 2 weekjes spoelen , tegen die tijd heb je wel wat amber dan dus dan heb je er 10 weekjes opzitten

    groetjes en gl
    Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

    Comment


      #3
      Re: Wanneer begint men best met spoelen ?

      Ik spoel alleen m'n nieren.
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

      Comment


        #4
        Re: Wanneer begint men best met spoelen ?

        Op aarde wordt aangeraden 2 weken voor de oogst; op hydro/cocos 3 tot 7 dagen voor de oogst. Wanneer dat precies is, dat is verschrikkelijk moeilijk in te schatten. Ik ben zelfs wel eens opnieuw gaan voeden omdat een pokkeplant maar niet wilde afrijpen.

        De specificatie van het zaadje aanhouden (en dan dus 2 weken eerder gaan spoelen) lijkt me de beste optie.

        Comment


          #5
          Re: Wanneer begint men best met spoelen ?

          Ik geef tot het einde voldoende P maar vooral K.
          Om af te rijpen is K onmisbaar.
          Ik begrijp dat ook het zweefteven gedoe niet omtrent "spoelen"

          Kalivinasse is dan ook een prima voeding tot het einde. Geef je ook gelijk sporen en suikers.
          Ripen is ook zo'n eind product.
          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

          Comment


            #6
            Re: Wanneer begint men best met spoelen ?

            ik stop met voeding geven als de haartjes bruin worden en laat de plant langzaam afsterven met afgezuurd water!
            waarschijnlijk werkt ieder op z'n eigen 'beste' manier
            HOE MOET IK ONTKIEMEN
            JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

            Comment


              #7
              Re: Wanneer begint men best met spoelen ?

              Oorspronkelijk geplaatst door HJM View Post
              Ik begrijp dat ook het zweefteven gedoe niet omtrent "spoelen"
              Hee, zo kan je er dus ook nog tegenaan kijken.
              Ik probeer alle zweeftevengedoe te weren uit mijn kweek, dus dit moet ik ook eens proberen.

              Comment


                #8
                Re: Wanneer begint men best met spoelen ?

                Ik snap dat zweefteven gedoe wel, omdat de kwekers hier PK13/14 gebruiken voor Kalium en Fosfor.
                Als je dat tot de oogst geeft ga je dat echt wel proeven in de wiet.
                Misschien is dat bij de middeltjes van HJM niet het geval ?

                10-14 dagen voor de oogst stoppen met voeding toevoegen en tot het eind normaal water geven.
                Door afzuren met pH- bloei krijgen ze wel fosfor die laatste dagen, dus je moet er alleen voor zorgen dat er voor 't spoelen voldoende Kalium in het medium zit.
                Als je dan de laatste 4-5 dagen als de plant nog drinkt ook niet meer afzuurt zou het volgens mij redelijk 'schoon' moeten zijn.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Wanneer begint men best met spoelen ?

                  Bedankt voor de reacties mensen ! op het pakje staat 8 weken voor de OG kush (wat ondertussen op de site aangepast is tot 8-9 weken) ik tel er normaal ook een weekje bij maar aangezien verschillende phenos en verschillende testen met toppen, fimmen, en au naturel, bezorgt dit me natuurlijk verschillende oogst tijden.
                  Heb mijn microscoopje bij de hand morgen kijk ik nog eens maar zal vanaf nu enkel water geven denk, ik heb gisteren nog 1 maal gevoed met bloombastic en plagron bloom.Behalve bij een WW die ziet er voor mij nu al perfect uit. Maar wil natuurlijk niet hetzelfde tegen komen als vorige keer en net als Blani nog moeten bijvoeden opt einde omdat ze niet wil afrijpen. Ik wil een "cleane" smaak,net zoals je zegt Q . Maar heb geen ph- in huis zou het niet lukken met gewoon kraan water de ph daarvan ligt wel rond de 7 maar nooit erboven, die ik 24 uur op voorhand laat staan om de kamertemperatuur erin te krijgen en of en toe een tikje geef voor de eventuele bubbels met chloor te luchten. Allemaal bedankt om te reageren ! Ik kom straks nog eens piepen of iemand nog aanvullend advies heeft nagelaten.

                  Comment


                    #10
                    Re: Wanneer begint men best met spoelen ?

                    10-14 dagen voor de oogst geen eten meer geven................bij mensen heet dat versterven.
                    In die periode groeien de koppen juist het meest.

                    Ik kan me nog voorstellen dat je stopt met N, maar P, K en sporen heeft de plant dan juist nodig.
                    Nu vind ik het wel belangrijk de bodem EC beduidend lager te houden dan de cel EC. Dit omdat een plant juist door dit verschil osmotisch water (met mineralen en suikers daar in) drinkt.
                    Zeker sativa's hebben de pest aan een hoge EC.
                    Dus...............ik hou staande dat- mits de EC lager dan 1,6-1,8 blijft- je tot een paar dagen voor de oogst moet blijven voeren.
                    Een goede aarde heeft een grote buffer (klei-humus complex) dus een plant kan best een paar dagen zonder, maar een -ion als P wordt niet vast gelegd in de bodem en zal dus snel op zijn.

                    En die smaak, dat is het proxi syndroom. Hoe kan je in godsnaam monokali fosfaat of welk mineraal dan ook kunnen proeven in de rook?
                    Die mineralen (als ze al niet omgezet zijn) gaan in vuur niet in damp over en verbranden ook niet.
                    Ze komen onveranderd in de as, daarom is as ook zo goed voor je planten.
                    Aromaten worden door een plant aangemaakt en zitten niet in de meststof.
                    Je kan een plant wel helpen die aromaten aan te maken door de juiste voeding en hulpstoffen te geven.
                    Geheel onthouders zijn geen leuke mensen en geen lekkere planten.
                    Vraag maar aan de groenteboer.
                    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                    Comment


                      #11
                      Re: Wanneer begint men best met spoelen ?

                      haha HJM geheelonthouders ... ff lachen(its funny because its treu),wat is het proxy syndroom? eens moeten googeln, ja moet lukken dat eergisteren een vriend van me zei ik zal mijn as in de pot doen is goed voor de dames ... en ik nee nie doen ik houd het al maanden steriel. maar dit is dus toch geen gebakken lucht ? Alhoewel ik me kan voorstellen dat er wel meerdere dingen die raar lijken op het eerste zicht maar toch goed zijn voor de plant. De breeder geeft als advies om te stoppen met voeden alsook de bloombastic en enkel water met enzymen te geven. O en ik heb geen ec meter ik tracht de plant te leren lezen maar natuurlijk is dit natte vinger werk en de beste resultaten voor een beginneling als ik begint met meten=weten maar dit is mijn eerste volledige indoor kweek van zaad tot wietje en heb natuurlijk al wat kosten gemaakt om te staan waar ik nu sta.
                      Maar heb sowieso nog enkele dingen op het verlanglijstje staan eerst dit tot en goed einde brengen.
                      En ivm de grond, die ben ik gaan halen in de growshop is een bio-light mix waar ik eigenlijk niet zo tevreden van ben deze moest nog opgewerkt worden met perliet, en waarschijnlijk nog een aantal dingen(die ik natuurlijk niet voorzien had) maar aangezien ik toch de plagron lijn gebruik behalve green sensation en sugar royal deze laatste schaf ik me heel misschien bij de volgende ronde wel aan denk ik wel redelijk goed te zitten. Maar heb uiteraard nog veel te leren.
                      Last edited by smoke187; 2 January 2014, 19:31.

                      Comment


                        #12
                        Re: Wanneer begint men best met spoelen ?

                        http://nl.wikipedia.org/wiki/M%C3%BCnchhausen_by_proxy

                        I.p.v. dure meters neem je deze: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...429-Fertometer

                        Ik koop nooit grond bij growshops. De gecomposteerde cocosgrond van VAM bevalt mij het beste.
                        Daar doe ik nog wat BioBasis en klei (of bentoniet) door.
                        Perlite is nutteloos tenzij je op 100% perlite een hydro teelt doet. Of lichtbeton maakt of een schouw moet vullen.
                        In potgrond voegt het niets toe. Het geeft geen lucht, (dat doet een goede aarde zelf) en draagt niet bij aan het klei-humus complex.
                        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                        Comment


                          #13

                          Comment


                            #14
                            http://www.dcm-info.nl/hobby/producten/potgrond/

                            Die hebben prima potgrond en meststoffen.
                            Ook met klei, lava, cocos, polymeren en org. voeding.

                            Kleen gebruik ik niet, Ripen wel bij trage sativa's. Anders gewoon Yara SuperFK.
                            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                            Comment


                              #15
                              Re: Wanneer begint men best met spoelen ?

                              Dag 13 van het spoelen is aangebroken, ze nemen niet veel water meer op en er verdampt niet zoveel meer , deze avond gaat er minstens 1 om die heeft zowat 10% amber (gisteren middag toch) en de rest is milky misschien hier en daar nog een clear trich, maar het amber is op komst.
                              Bij de volgende ronde ga ik wel enkele van die tensiometertjes gebruiken hjm.

                              Comment

                              Bezig...
                              X