Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste hok bouwen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn eerste hok bouwen

    Korting op 420shop

    #2
    Re: Mijn eerste hok bouwen

    Als je alleen op kleikorrels wilt kweken zal het toch hydro moeten worden geloof ik.(Ben het nooit eerder tegen gekomen en denk dat het ook niet werkt).

    De green power is alleen maar een bloeilamp en de pia plus kan voor groei en bloei gebruikt worden. Al met al koop je de greenpower dan zal je ook nog een hpi bol moeten kopen voor de groei

    Luchtvochtigheid ligt eraan of je met stekken of zaad gaat werken. Ik raad aan zaad want bij stekken krijg je ook gelijk ongedierte.
    zaden hebben een lv van 50-60% in het begin en 40% aan het einde van de bloei. Bij stekken begin je op 70-80% en bouw je langzaam af tot 40 aan het einde van de bloei.

    Je inlaat kan gewoon passief zonder een softbox deze moet ong 3x zo groot zijn als je uitlaat. dus stel je uitlaat is 125mm dan zou je dus 3x een invoer moeten hebben van 125mm.

    je uitlaat dimmen is totaal geen probleem als je de temperatuur maar onder controle houd min 20 en 28 max.

    Je denkt goed met 4 planten valt idd net zoveel te behalen als met 16. Wat je doet als je er 4 hebt laat je ze wat langer groeien zodat ze flink worden. iemand met 16 plantjes zal eerder de lamp op 12 uur zetten omdat het anders al snel een oerwoud word.
    dusja 4 planten extra weken groeistroom
    16 planten extra kosten zaad
    Je moet eigenlijk rekenen dat een goede kweker 1gram wiet per 1 watt van de lamp draait dus 600w-600gr. een beginnende kweker zal met een 600w aan de 250-300gr zitten mits je geen rare tegenslagen krijgt als ongedierte of rot.

    je bent goed op weg

    greets
    Last edited by psychedelic1988; 1 January 2014, 22:58.

    Comment


      #3
      Re: Mijn eerste hok bouwen

      Dat idee met die kleikorrels, dat gaat inderdaad niet lukken...
      sigpic
      100% BIO Indoor autoflower enthusiast

      Comment


        #4
        Re: Mijn eerste hok bouwen

        Hoi psychedelic,
        thanks voor je snelle reply
        wat vaag dat de growshop mij vertelde dat ik gewoon een kap met een green power lamp nodig had.
        maar dat zou dus niet genoeg zijn. dank je voor de tip!
        ik ga dan voor de 'gewone' en een stuk goedkopere PIA plus.

        mijn idee was om op zoek te gaan naar stekken, omdat de growshop vertelde dat bij zaadjes 5% kans op mannetjes is.
        ook heb ik nooit zaadjes gekweekt, dus misschien dat het dan direct daar al mis kan gaan.
        als lv dan 70-80% moet zijn is een bevochtiger toch wel handig denk ik.

        zowel de inlaat als afvoer van lucht gaat beiden door een 125mm gat in de muur.
        de aanvoer houd ik dan gewoon 'passief' open (evt een draaibaar roostertje om iets te kunnen knijpen) en de afvoer loopt dan door eenzelfde 125mm via een ventilator achter het filter.
        dan krijg je automatisch onderdruk toch?
        de afvoer 'blaast' er meer uit dan er in komt als het goed is.
        ik begrijp dat het volgens jou juist andersom werkt, dat er 3x 125mm in moet komen, als er 1x 125mm uit gaat.
        krijg je dan wel onderdruk (die heb je toch nodig ivm geuroverlast?)

        de temp wordt geregeld door de airco dus er wordt alleen wat 'verse' lucht zachtjes ingevoerd.
        probleem kan misschien zijn dat ik meer lucht dan nodig afvoer.
        voor de temperatuur hoef ik niks af te voeren. het gaat alleen om verversen van de lucht zoals ik het begrijp.
        aan de andere kant, als ik de afvoer ventilator wat harder laat draaien als de lampen aan staan wordt er meer warmte afgevoerd en hoeft de airco minder hard te werken lijkt me (?).

        ik geloof dat ik je begrijp over het aantal plantjes. iemand die zo veel mogelijk planten/zo snel mogelijk wil laten groeien zet er bijv 16 neer.
        die moeten dan snel in de bloei door de 12 uurs verlichting om ze relatief klein van formaat te houden.
        als je er bijv 4 neerzet gaan ze later in de groei maar worden ze relatief groter.
        de opbrengst is uiteindelijk ongeveer gelijk.
        ik zal op het forum een schema proberen te vinden.

        groeten en mooie planten gewenst voor het nieuwe jaar!

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Hoi Gamm,
        weet je ook waarom het niet werkt? geeft het problemen met de voeding ofzo?
        ook hier lijkt de growshop me verkeerd te informeren, want die zeiden "de pot vullen met kleikorrels, het stekje er in zetten met een extra groot steenwolblok, en dan druppelaars in de pot stoppen..."
        misschien eens een andere growshop zoeken :s

        wat kan ik dan het beste doen?
        de 11ltr pot voor helft met kleikorrels en andere helft aarde ofzo?
        of alleen maar aarde en niks met de kleikorrels doen...
        of ook geen aarde en alleen maar steenwol of cocos?
        zoals ik het begrijp geeft aarde al snel 'troep' en is het best zwaar voor aan- en afvoer...

        wat zou jij gebruiken?

        groeten en veel 'Verlichting' gewenst

        Comment


          #5
          Last edited by Gamm; 2 January 2014, 13:31.
          sigpic
          100% BIO Indoor autoflower enthusiast

          Comment


            #6
            Re: Mijn eerste hok bouwen

            Psy bedoeld dat als je een uitlaat van 125mm hebt met daar een afzuiger op dat je dan voor drie maal dat oppervlak aan passieve inlaat moet zorgen. Dus de uitlaat zit een acteive zuger op. De inlaat is gewoon een gat (of gaten).

            Als je op die kleikorrels met druppelaars gaat werken is dat toch gewoon een hydro oplossing? Dat werkt wel ja, maar je zei zelf dat je geen hydro wilde. Je zult het aangevoerde water van de druppelaars af moeten voeren naar een reservoir zodat het weer terug kan naar de druppelaars (of naar het riool).

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #7
              Re: Mijn eerste hok bouwen

              Mag ik een naam horen welke growshop want schijnbaar weet hij zelf ook nie bar veel van kweken dan. Kweken op steenwol is mogelijk dat je daar kleikorrels bovenop legt voor de sier en uitdroging geen probleem.
              Heb je wel eens een blok steenwol nat gemaakt ruikt ook nie bepaald lekker na een langere tijd(kattepis geur)

              Een green power bulb is een goeie bol maar echt alleen voor de groei.
              Als je toch stekken wilt neme wat ik nog steeds afraad neem er dan ook gelijk een goed bestrijdingsmiddel tegen spint en trips bij want die krijg je gratis bij stekken tegenwoordig.

              Voor een hoge luchtvochtigheid is een luchtbevochtiger een must(ik heb er eventueel 1 staan die ik niet gebruik(voor een zacht prijsje)

              Als jij zorrgt dat je feminized zaad heb is de kans heel klein dat je een mannetje zal krijgen misschien 1 op de 100-150 dusja.
              Ook heb je regulier zaad deze geven ong. 50/50 man en vrouw en zijn weer wat goedkoper over het algemeen.

              Teveel en te weinig invoer is beide slecht teveel voor stankoverlast en te weinig voor onderdruk wat de plantjes niet lekker vinden. Ikzelf heb een 160 uitlaat van 800 kuub en 3x125 passieve inlaat dit werkt prima hoor. Door de airco,lampen en andere apparatuur in je hok zal je 1x in de zoveel tijd alle lucht in je hok moeten zuiveren vanwege de zuurstof vandaar de juiste inlaat dit heeft weinig met je temperatuur te maken.

              Je zal qua grond zelf de keuze moeten maken maar om te beginnen raad ik tog aan om of alleen aarde te pakken of cocos. Dit moet je beslissen voor je voedingen en derg. gaat halen want die zijn gebasseerd op de bodem die je gebruikt.

              Kleikorrels houden niet genoeg vocht vast om onze plantjes te voeden wat je dan dus zou moeten doen is constant druppelen waardoor er dagelijks een plens water onder je potten vandaan komt wat jij niet gedroogd gaat krijgen met je lamp.
              Kleikorrels gaan alleen samen met een hydro installatie.

              Ikzelf ben een beetje aan het spelen met een grondmix van aarde en cocos maar ik gebruik dan ook de enigste(geloof ik)voeding die op alle mediums gebruikt kunnen worden.

              Een airco is een beetje overbodig voor ons hobbykwekers in precipe zou het moeten volstaan met een goeie inlaat en uitlaat.

              Wat voor ruimte heb je? dan kunnen we je meer vertellen over afzuiging warmte en dergelijke.

              bijvoorbeeld 1x600w in een hokje van 1,2m/1,2/1,8 is prima te doen qua warmte

              Comment


                #8
                Re: Mijn eerste hok bouwen

                soms denk ik even dat ik wat verder ben, en dan toch juist weer niet...
                denk dat ik misschien beter een andere hobby kan zoeken.
                ik denk er nog maar even over of ik er mee aan de gang wil, en dan probeer ik denk ik eerst wel eens een kant en klaar kastje.
                met aarde
                lijkt me dan toch makkelijker en goedkoper.
                het is puur de hobby om eens te kijken of het lukt een paar mooie plantjes te laten groeien.
                ik rook zelf niet eens :p

                Comment

                Bezig...
                X