Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vrouwelijk/mannelijk of ......... ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Overige: vrouwelijk/mannelijk of ......... ??

    Korting op 420shop
    goeieavond,
    ben in mijn eerste kweek op de moment,
    de plant heeft al 4 weken groei gehad en staat nu 2 weken en half in bloei
    nu sinds daarnet is me iets opgevallen, ik heb daarnet op somige internodes sporen van mannelijke bloemetjes gevonden, wat is er mis met mijn plant ?
    het is the holy c99 van sumo seeds, had er eerst 2 maar 1 van de 2 heb ik direct weggedaan na dag 3 van de bloei omdat deze mannelijk was,
    nu merk ik op dat de volgende half mannelijk is ? op 3 plaatsen heeft hy knopjes
    iemand die mij kan helpen ?
    als voeding gebruik ik canna bio
    20140112_205949.jpg20140112_210107.jpg
    de 1ste foto is de c99 van sumo
    de 2de foto is een blue cheese van female seeds die later geplant is,
    isdit nu gewoon zo een slecht zaad of doe ik iets verkeerd ?
    grts between

    #2
    Re: vrouwelijk/mannelijk of ......... ??

    Het is sws een herma, dat kan genetisch zijn maar ook doordat er misschien een opening in je kast/tent is zodat er snachts licht in de tent komt.

    Comment


      #3
      Re: vrouwelijk/mannelijk of ......... ??

      licht inde kast is uit over dag van 6-18, de kast staat in een garage die volledig licht dicht is, en ik ging pas elke avond kijken 2u nadat het licht aan was,
      is deze blue cheese nu ook om weg te smijten ? wat kan ik nu het beste doen ? gewoon opnieuw beginnen ?
      zit een beetje met m'n handen in m'n haar, hoop geld weggesmeten dan...

      grts between

      Comment


        #4
        Re: vrouwelijk/mannelijk of ......... ??

        Het is idd zonde, het zal een genetische herma zijn dan.
        Die blue cheese lijkt wel een volledige man als ik deze foto zie.

        Weet je zeker dat je fem zaad hebt?

        Comment


          #5
          Re: vrouwelijk/mannelijk of ......... ??

          ok dus afknippen die handel,
          maar die blue cheese een man ?
          die gaf zijn haren toch aande internodes, nu nog verschillende haren van 2 cm lang, en zijn gefeminiseerde zaadjes, de top vorming van de cheese is gewoon heel raar, kan er zelf niet meer aan volgen

          Comment


            #6
            Re: vrouwelijk/mannelijk of ......... ??

            Das een man da ie je toch aan die Ballen da kuifje wa je ziet groeien is geen TOP
            God was never on your side..

            Comment


              #7
              Re: vrouwelijk/mannelijk of ......... ??

              Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
              Das een man da ie je toch aan die Ballen da kuifje wa je ziet groeien is geen TOP
              wat bedoel je met kuifje ?
              ja de ballen zie ik wel groeien op de c99 op 4 plaatsen 3 aan stam aan de 3,4,5de internoden 1 gevonden tussen de topvorming.
              maar iemand een idee wat er mis is met die blue cheese ? die heeft vrouwelijke kenmerken maar zijn topvorming is zo raar ?
              even de blue cheese nog eens
              20140113_091833.jpg20140113_091902.jpg20140113_091922.jpg20140113_091908.jpg
              op de eerste foto in het midden lijkt het alsof het vrouwelijk is door het witte haartje
              de 2de foto is de topvorming zo raar voor 2 weken en half inde bloei
              3de is ook van een wit haartje
              en 4de is van de bovenste top
              wat moet ik hiermee ? ben in de war

              endan toch ook nog even jullie mening, wat zou ik doen met deze plant ende c99, daar zal ik ook nog even een foto van posten
              20140112_210003.jpg20140112_205949.jpg20140112_210129.jpg

              en ik had ook nog de volgende vraag, ik was dan al volop aan het denken voor de volgende kweek
              ik wouw een nieuwe lamp bestellen, een spaarlamp van 250w 6500k voor de groei die ik in de plaats van mijn 400w hps-lamp
              in een hok van 80*80*180* hang zou dit een goed idee zijn om te doen ? of gaat de overschakeling van spaarlamp naar hps een te grote omschakeling zijn ivm stress ?
              Last edited by between25; 13 January 2014, 10:33. Reden: foto's bijgevoegd

              Comment


                #8
                Re: vrouwelijk/mannelijk of ......... ??

                van hps naar spaarlamp is geen goed idee, dan verlies je de helft van je opbrengst zowat.

                Maar die blue cheese is gewoon een herma maar dan met meer mannelijke kenmerken dan vrouwelijke.

                Bij de meeste herma's is het andersom.

                Erg jammer dat je er bijna een volledige man in hebt staan, dit had je wel eerder kunnen zien.

                Snel weggooien die planten en nieuwe genetica halen

                Comment


                  #9
                  Re: vrouwelijk/mannelijk of ......... ??

                  Oorspronkelijk geplaatst door Cookaap View Post
                  van hps naar spaarlamp is geen goed idee, dan verlies je de helft van je opbrengst zowat.

                  Maar die blue cheese is gewoon een herma maar dan met meer mannelijke kenmerken dan vrouwelijke.

                  Bij de meeste herma's is het andersom.

                  Erg jammer dat je er bijna een volledige man in hebt staan, dit had je wel eerder kunnen zien.

                  Snel weggooien die planten en nieuwe genetica halen
                  ga ik doen ook, ga nu gaan voor een paar hybrid's van vision seeds
                  wat jij zegt is het omgekeerde vanwat ik bedoel

                  ik wil groeien onder een 200-300w spaarlamp met 6400k kleurcode
                  en gaan afbloeien op 12/12 met een 400w hps lamp, isdit te doen ?
                  maar hoe zie jij dan dat die cheese een man is ? ik vind nergens de ballen van hem terug enkel de witte vrouwelijke haren, merk jij iets aandie rare topvorming dan ?
                  probeer enkel maar te leren uit mijn fouten
                  grts

                  Comment


                    #10
                    Re: vrouwelijk/mannelijk of ......... ??

                    ik wil groeien onder een 200-300w spaarlamp met 6400k kleurcode
                    en gaan afbloeien op 12/12 met een 400w hps lamp, isdit te doen ?
                    Dit is een heel goede combi hoor

                    Die blue cheese ziet er uit als een herma, ze heeft idd wat pistels maar die zijn zeker wat groenig ipv wit, zoals bij de c99.
                    Dat hebben genetische herma's soms.
                    Op foto 2 en 4 zie je dikke knoppen in de top, dat heeft een mannetje ook.

                    Kan een ander forumlid mij even ondersteunen of verbeteren??

                    Comment


                      #11
                      Re: vrouwelijk/mannelijk of ......... ??

                      Het lijkt wel een genetisch experiment, die Blue Cheese
                      Ik zou foto #2 en #4 eens naar Female Seeds sturen, en vragen wat zij er van denken, prutsers.

                      Nahja, en dan alles kappen en opnieuw beginnen helaas.
                      Vaak worden herma kenmerken aangewakkerd door stress, licht is het niet zei je, de temperatuur misschien ?

                      Onder HPS kun je ook gewoon groeien.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: vrouwelijk/mannelijk of ......... ??

                        Die toppen zijn zo raar om dat het een Man is
                        God was never on your side..

                        Comment


                          #13
                          Re: vrouwelijk/mannelijk of ......... ??

                          Dankje ! De temperatuur bleef altijd tussen 17 nacht en 24 dag temperatuur, achja kzal een fototje sturzn en zien wat ze zeggen
                          Dankje iedereen voor de reacties ! Ik heb weer wat bijgeleerd !

                          Comment

                          Bezig...
                          X