Te lage temperatuur

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • StirItUp
    Ultra Stoner
    MemberLucky Member
    • Jan 2014
    • 111

    #1

    Klimaat: Te lage temperatuur

    Korting op 420shop
    Yo allemaal,

    Ik zit met een klein probleempje. Ik heb onlangs een tent in mijn kelder opgezet, maar het wordt daar zo'n 11 graden wanneer de lampen niet aanstaan en het vriest nog niet eens buiten... Heeft er iemand een idee hoe ik mijn temperatuur hoger kan houden wanneer de lampen uitspringen? Ik dacht misschien aan een infrarood lamp? Of gaat deze het ritme van mijn plantjes om zeep helpen?

    Alvast bedankt en gegroet ,

    StirItUp.
  • thugz
    Amazing Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Jun 2013
    • 4284

    #2
    Re: Te lage temperatuur

    een verwarming
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

    Comment

    • StirItUp
      Ultra Stoner
      MemberLucky Member
      • Jan 2014
      • 111

      #3
      Re: Te lage temperatuur

      Mmmhhh daar staat geen verwarming dus het zou zowiso een elektrische moeten zijn ==> hoge kosten en vertrouw het niet echt qua veiligheid

      Comment

      • JohnnyHaze
        Senior Grower
        MemberLucky Member
        • Jan 2012
        • 912

        #4
        Re: Te lage temperatuur

        Hee stiritup!
        Ik heb al eens een kweekje hier voorbij zien komen waarbij er in een schuurtje zonder verwarming werd gekweekt, en dat bleek prima te werken, maar pin me hier niet op vast ik weet niet wat andere hiervan zeggen?
        Het zal ook natuurlijk afhankelijk van de grootte/gezondheid en soort van je plant te maken hebben, de ene vriest iets sneller dood als de andere.

        Een tip voor jou om toch een mooi temperatuurtje te houden, is een matje aan te schaffen die de bodem verwarmt of iets in die richting.
        Als je creatief bent kun je ook een electrisch deken van bijvoorbeeld 50watt/100watt kopen en hier iets leuks van knutselen (ook al eens voorbij gekomen hier) dit kost ook niet veel

        Comment

        • EL Guerilliero
          Advanced Grower
          • Nov 2012
          • 1090

          #5
          Re: Te lage temperatuur

          een tweede tentje kopen en er naast zetten ..

          luchtingang van de ene tent aansluiten op luchtuitgang van de tweede tent
          en omgekeerd .. je luchtingang van de tweede tent aansluiten op de luchtuitgang van de eerste tent.

          als je nu overdag in de ene tent de lamp aansteekt en snachts in de andere tent dan werk je vice versa .. de twee tentjes warmen elkaar op .. geen koude plantjes meer ..

          Comment

          • StirItUp
            Ultra Stoner
            MemberLucky Member
            • Jan 2014
            • 111

            #6
            Re: Te lage temperatuur

            Bedankt voor de antwoorden! Zo'n opwarm matje kost volgens mij 36 euro ofzoiets bij blokker, dat is pakje goedkoper als 2de tentje en aangezien ik al een tamelijk ruime tent heb ben ik niet meteen van plan om er een tweede bij te plaatsen, anders had da idd een uitstekende oplossing geweest! . Weet iemand of een infrarood lamp dat ik 'snachts' zou doen branden de cyclus van de plant beïnvloed?

            Grtz,

            StirItUp

            Comment

            • Kill3r008
              Son of the Bong
              MemberLucky Member
              • Jun 2013
              • 431

              #7
              Re: Te lage temperatuur

              Hi StirItUp zelf zit ik ook met dit probleem. Kijk een naar dit topic: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...aal-verwarming

              Comment

              • StirItUp
                Ultra Stoner
                MemberLucky Member
                • Jan 2014
                • 111

                #8
                Re: Te lage temperatuur

                Nice topic dat je mij daar hebt doorgestuurd killer! Danku! Weet jij of het genoeg is om de wortels warm te houden of moeten de planten het ook warm hebben?

                Comment

                • Kill3r008
                  Son of the Bong
                  MemberLucky Member
                  • Jun 2013
                  • 431

                  #9
                  Re: Te lage temperatuur

                  @StirItUp Ik zou het niet weten. Het zou heel veel makkelijker zijn om alleen de wortels warm te houden. Echter heeft niemand het ooit uitgeprobeerd of de planten en de wortels het warm moeten hebben of alleen de wortels. Dus daar kan ik je ook niet mee helpen...

                  Comment

                  • vapoman
                    Senior Grower
                    MemberLucky Member
                    • May 2010
                    • 751

                    #10
                    Re: Te lage temperatuur

                    draai je snachts of sochtends en de wortels houden wel van warmte gr of 22 en planten zowieso.

                    Comment

                    • Cookaap
                      Elite Grower
                      • Dec 2011
                      • 2730

                      #11
                      Re: Te lage temperatuur

                      planten zien ook infrarood licht, dus als je die 's nachts in je tent hangt dan staan de lichturen gelijk aan 24/0

                      Comment

                      • StirItUp
                        Ultra Stoner
                        MemberLucky Member
                        • Jan 2014
                        • 111

                        #12
                        Re: Te lage temperatuur

                        Owkeej dus das geen optie... Ik draai s'nachts. Grtz!

                        Comment

                        • Kill3r008
                          Son of the Bong
                          MemberLucky Member
                          • Jun 2013
                          • 431

                          #13
                          Re: Te lage temperatuur

                          Zelf zit ik nu te denken aan een kleine olieradiator die ik op zou hangen aan de bovenkant van de tent bij de luchtinlaat. De lucht stroomt er dan langs en wordt dan verwarmd.

                          Comment

                          • StirItUp
                            Ultra Stoner
                            MemberLucky Member
                            • Jan 2014
                            • 111

                            #14
                            Re: Te lage temperatuur

                            Mjah, mijn luchtinlaat zit vanonder in m'n tent en kvind zo een radiatortje wel tamelijk groot om erin te doen + dat verbruikt wel een hoop electriciteit O.o

                            Comment

                            • Kill3r008
                              Son of the Bong
                              MemberLucky Member
                              • Jun 2013
                              • 431

                              #15
                              Re: Te lage temperatuur

                              @StirItUp Volgens mij is het slimmer om je luchtinlaat vanaf boven te laten komen. (iemand vertelde dat laatst.. ben even vergeten waar het staat). Verder.. Ja klopt het kost veel electriciteit.. maar je moet wat toch...

                              Comment

                              Bezig...