eerste kweek northern light

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • impro
    Plantje
    Nieuw Lid
    • Jan 2014
    • 11

    #16
    Re: eerste kweek northern light

    @lovis, ik had de lamp de eerste dagen bewust wat hoger gehangen, een tip van een vriend. Ik zal hem vnv dan maar op 50cm hangen?
    Ik gebruik een 400w HPS lamp.

    @psy, dankje voor de tips! dus toch beter doen zoals lovis zegt, de potten tot de rand vullen en het steuntje voorlopig laten staan dan?

    tnx boys!

    Comment

    • psychedelic1988
      Retired
      • Oct 2012
      • 2796

      #17
      Re: eerste kweek northern light

      Als je je potten vult staan ze wel stevig hoor inmiddels je lamp op 50 en morge op 40cm.
      Als je lamp te hoog hangt krijg je van die slungeligge plantjes zoals die ene. Ik begin altijd direct met de lampen op de juiste hoogte ze lijken er weinig last van te hebben.

      Comment

      • Lovis
        Senior Grower
        420 MemberMemberLucky Member
        • Jul 2012
        • 912

        #18
        Re: eerste kweek northern light

        - 1m² Tuin

        Comment

        • Gamm
          Super Grower
          MemberLucky Member
          • May 2012
          • 1610

          #19
          Re: eerste kweek northern light

          Tevens ziet je aarde er zeiknat uit!!!
          Zaailingen hebben behoefte aan droge grond om goed te kunnen wortelen.
          Bij mij krijgen dergelijke plantjes slechts 100 ml om de 2 dagen en die giet ik rond de plant tegen de wand van de pot.
          sigpic
          100% BIO Indoor autoflower enthusiast

          Comment

          • impro
            Plantje
            Nieuw Lid
            • Jan 2014
            • 11

            #20
            Re: eerste kweek northern light

            AUpdate 4!

            we zijn nu 3 weken ver, en de meisjes nemen een aardige vorm aan.
            ik geef ze nu 2x per dag voeding, en de lamp staat nog steeds op 18u
            licht. Ik denk eraan om ze tegen einde de week aan de bloei te laten
            beginnen en over te schakelen naar 12/12u licht. Ik ben nu ook de
            blaadjes beginnen knippen, zodat alle energie in de groei gaat.
            Hieronder nog enkele foto's zodat jullie er een beeld van krijgen!
            Alle tips blijven welkom!

            Light up!

            image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

            Comment

            • thugz
              Amazing Grower
              420 MemberMemberLucky Member
              • Jun 2013
              • 4284

              #21
              Re: eerste kweek northern light

              wat bedoel je met blaadjes knippen
              Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
              Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

              Comment

              • Gamm
                Super Grower
                MemberLucky Member
                • May 2012
                • 1610

                #22
                Re: eerste kweek northern light

                Bladeren knip je niet af!
                De energie die ze nodig hebben om te groeien komt grotendeels uit het licht die ze opvangen... via de bladeren.!
                sigpic
                100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                Comment

                • Nik
                  Ultra Grower
                  MemberLucky Member
                  • Jan 2013
                  • 2207

                  #23
                  Re: eerste kweek northern light

                  Je ziet het aan de reacties alle planten leven door middel van fotosynthese en dit heeft plaats in de bladeren!
                  Het os als uit een auto zijn motor weg halen en er dan maar meer en meer bezien in gieten en verwondert zijn dat hij niet start...
                  Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                  Comment

                  • impro
                    Plantje
                    Nieuw Lid
                    • Jan 2014
                    • 11

                    #24
                    Re: eerste kweek northern light

                    Hoi. Ik deed dit op aanraden van een vriend die al enkele plantjes heeft groot gebracht.Ik sprak hem aan over jullie reactie hierop en hij zei me dat de takken die boven de Bladen uit dezelfde knop gegroeid komen dan makkelijker kunnen doorgroeien en datZo de bladen van die takken dan weer licht krijgen om te groeien. Klopt dit, of wacht ikGewoon in het algemeen beter met knippen tot...?Alvast bedankt voor de hulp jongens!

                    Comment

                    • Gamm
                      Super Grower
                      MemberLucky Member
                      • May 2012
                      • 1610

                      #25
                      Re: eerste kweek northern light

                      Het is beter om gewoonweg niet te knippen.
                      sigpic
                      100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                      Comment

                      • thugz
                        Amazing Grower
                        420 MemberMemberLucky Member
                        • Jun 2013
                        • 4284

                        #26
                        Re: eerste kweek northern light

                        Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                        Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                        Comment

                        • impro
                          Plantje
                          Nieuw Lid
                          • Jan 2014
                          • 11

                          #27
                          Re: eerste kweek northern light

                          Update 5!

                          we zijn nu 4weken ver. Ik geef nu ondertussen 2weken groeivoeding, zoals het plagron kweekschema voorschrijft.
                          vandaag ga ik de baby's omschakelen van groei naar bloei, en dan kan eindelijk alles beginnen! Ik kijk er echt naar
                          uit! Ze zijn nu ondertussen zo'n 30-40cm groot, en zien er mooi groen uit. Ik lies op het forum vanalles over toppen
                          en dieven van de meisjes, denken jullie dat dit een aanrader is? Rekening houden dat dit mijn eerste kweekje is en
                          ik uiteraard geen bioloog ben.. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Is er ook iemand die me kan zeggen hoeveel
                          Ze nog zullen groeien in die eerste 2-3weken bloei? Ik steek er opnieuw wat foto's bij, zo blijven jullie op de hoogte!

                          light up!
                          Attached Files

                          Comment

                          • Gamm
                            Super Grower
                            MemberLucky Member
                            • May 2012
                            • 1610

                            #28
                            Re: eerste kweek northern light

                            Ziet er goed uit voor plantjes van die ouderdom!

                            Nadat ze op 12/12 gaan zullen ze inderdaad nog wat verder groeien.
                            Gezien je met een indica zit zal dit al bij al nog meevallen.

                            Verder had ik graag geweten indien je met een HPS lamp werkt.
                            Zoja, gebruik je wel een relais of schakelkast tussen je timer en VSA/lamp?
                            Dit is echt wel een noodzaak wil je geen brandjes veroorzaken!
                            sigpic
                            100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                            Comment

                            • impro
                              Plantje
                              Nieuw Lid
                              • Jan 2014
                              • 11

                              #29
                              Re: eerste kweek northern light

                              Tuurlijk gebruik ik die. Alles veilig hier!

                              Comment

                              Bezig...