Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lucht-vochtigheid te laag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Klimaat: lucht-vochtigheid te laag

    Korting op 420shop
    Hallo kwekers,

    Ik ben voor het eerst met mijn (eerste keer) 2 plantjes bezig en heb ze nu 4 dagen uit de grond. Nou is de LV hier te laag,
    veelste laag op 21% (zolder) maar heb op moment geen luchtbevochtiger tot mijn beschikking.
    Is het een oplossing als ik water in een bakje erbij in de pot doe? En bv een natte handoek om de rand van de pot?
    Had ook gelezen dat dat niet zo veel uitmaakt?! 1e plantje afkomstig uit een white widow top, en heb ook
    geen idee of het een mannetje of vrouwtje is.

    Als ik door heb hoe ik een foto moet plaatsen, zal ik de foto's posten.
    Excuses als deze post ergens anders hoort te staan.

    Groet Jor74

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Gelukt!
    Attached Files
    Last edited by jor74; 19 January 2014, 22:42. Reden: foto's

    #2
    Re: lucht-vochtigheid te laag

    Dat zijn beide goede manieren om de lv omhoog te krijgen, liefst naar 60-70% in de groei. Enkel je wil nu de lv verhogen door water verdamping he, maar kan je wat meer vertellen over je tent en lamp? Want als je lamp veel te laag aan Watt is, dan gaat dat water dus niet zo makkelijk verdampen. Ook als je plantje niet in een hok, tent staat, maar in een grote ruimte, dan mag je VEEL vochtige handdoeken hangen. Dus gelieve wat meer info te geven, zo kunnen wij beter helpen.

    Ook op de tweede foto ziet de aarde er wat te vochtig uit en de plant lichtjes aan het strekken ,spreek mij tegen indien nodig, maar wat ik eruit opmaak is dat je onder een CFL of 'spaarlamp' kweekt en die vochtigheid moeilijk gaat stijgen.

    Comment


      #3
      Re: lucht-vochtigheid te laag

      Sowieso aarde tot aan de lobblaadjes. Stokje is voor niks nodig

      Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
      -

      Comment


        #4
        Re: lucht-vochtigheid te laag

        Oorspronkelijk geplaatst door Lovis View Post
        Sowieso aarde tot aan de lobblaadjes. Stokje is voor niks nodig

        Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
        Idd, dat stokje moet eruit, normaal kan een cannabisplant makkelijk op zichzelf blijven staan, anders is hij te gestrekt. Dus begraven tot aan de lobbladeren en die lamp lager denk ik ook, kan je zeggen welke lamp je gebruikt?

        Comment


          #5
          Re: lucht-vochtigheid te laag

          Hoi,

          Bedankt voor de info.. Ik ben nog aan het kijken voor een goede inlaat en uitlaat, ik gebruik nu een tentje mammoth kleintje van 60x60x140. er komt iig heel wat bij kijken!! Zo ook de verlichting...gebruik nu een simpel 11watt spaarlampje, langwerpig model.....advies?? Spaarlamp?? TL?? Ik heb wel een aqua-bak zonder vissen met laagje water en pompje, Daar zit ook een wit/blauw felle tl lamp in. de eerste week hebben ze daarin gezeten. Ze stegen aardig de grond uit... maar nu lijkt het wel of ze langzamer groeien. Ze zijn nu 10 dagen oud. Het licht zal ik wel moeten aanpassen wil ik 'n beetje resultaat boeken lijkt mij... of zit ik helemaal fout??

          tnx iig,


          Last edited by jor74; 20 January 2014, 22:13.

          Comment


            #6
            Re: lucht-vochtigheid te laag

            11 watt is te weinig, zoek een mooie cfl van rond de 100W en liefst erboven voor resultaat. Of Tneon

            Comment


              #7
              Re: lucht-vochtigheid te laag

              En dat is plug en play in stopcontact of heb je daar een voorschakelaar bij nodig??

              Comment


                #8
                Re: lucht-vochtigheid te laag

                CFL en Tneon zijn beide plug en play, het werkt als een gewone lamp zonder vsa(=voorschakelapparaat=ballast) het enige verschil is dat je voor een plug and grow een E40 socket moet voorzien, (=aansluitng van lamp naar kabel) die is groter als een normale lamp http://www.terraterra.be/douille-cer...RAGE;ACCESSECL

                Als je tneon koopt is dit natiuurlijk niet nodig. Als je dan toch voor cfl kiest (plug and grow) dan koop je best ook meteen een spiegelkap erbij, daar zit de aansluitng al in en bespaar je weer wat en heb je ook betere kwaliteit lichtverdeling

                Comment


                  #9
                  Re: lucht-vochtigheid te laag

                  Ok, maar dat vreet dan ook wel het nodige aan stroom??! En is die lamp met kap niet beetje te groot voor een 60x60x140 klein tentje?? Ik hou het klein maar wil wel een goed klimaat. Bedankt voor de info,
                  dat wordt denk ik dus een CFL (set). Duur ook zeker??!! Ik heb nog eve iets meer aarde in de pot gedaan zodat (stammetje plant) iets lager op de oppervlakte komt te liggen.

                  Anyway tnx, Jor74

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  LV is nu op 90% en de binnen(tent) temp. is te laag...warmte fan van buiten de tent naar binnen laten blazen...hij stopt regelmatig zodra hij te heet word...tijd voor een nieuwe
                  Attached Files
                  Last edited by jor74; 21 January 2014, 16:36.

                  Comment


                    #10

                    Comment


                      #11
                      Re: lucht-vochtigheid te laag

                      Eve aan de noodrem... Ik heb (voor nu effe) een Eco halogeen staaflamp in gebruik... 220/240V - 230w= 300w met 4650 Lumen. Geeft nu een stuk meer licht, en heeft ook een dimmer. Waar ik wel rekening mee moet houden is de luchtvochtigheid. Hij hangt op z'n kop...maar is dat niet beetje gevaarlijk/linke soep voor die lamp?? Ik heb er een fan naast hangen om het enigsinds te koelen. Gisteren begon me eerste plantje te HANGEN. Waarschijnlijk toch TE veel water... Dus ben ik meteen gaan overpoten in een iets grotere pot met nieuw uni-aarde, ik geef ze nu ook maar geen water meer voorlopig paar dagen. Of had ik toch links of rechtsaf moeten slaan??? Check foto's. Tnx iig. Jor

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      Zijn ze nu aan het strekken of hoe?? Adoe!!!
                      Attached Files

                      Comment


                        #12
                        Re: lucht-vochtigheid te laag

                        Eco hallogeen, moet ik daaronder bureaulamp-lamp verstaan? Of 'peer'-lampjes dat men ze noemt? Want dat gaat dus voor geen meter lukken ivm lichtspectrum. Iemand een salonlamp in een tent zien hangen heb ik ook nog nooit gezien, maar dat is niet meteen een probleem maar de lamp die ffectief gebruikt wordt wel! Heb je mss een foto van de lamp zelf of een link naar google waar we mee kunnen vegelijken?

                        Je plantje ging denk ik hangen omdat hij veel te hard strekt omdat ie licht zoekt (het juiste soort) en op een gegeven moment zijn gewicht niet kan houden en daardoor omvalt.
                        Dat samen met licht heeft je plantje doen hangen.

                        Wat is die coolbox op foto 2 waar je plant instaat?

                        Comment


                          #13
                          Re: lucht-vochtigheid te laag

                          Als je uit zaad kweekt maakt de LV niet zoveel uit , beter te laag dan te hoog , hoe lager des te meer moet de wortel werken
                          Kweek je vanaf stekken dan moet je de LV hoog houden omdat de wortel groei nog niet overeen komt met de grote van de plant

                          Ajo
                          Ventje
                          Living in Second live for real

                          Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                          Comment


                            #14
                            Re: lucht-vochtigheid te laag

                            Ja dat is zaadkweek...allebei de plantjes...ze komen uit een white widow top.... dus kans op een herma?? De lamp is zo'n halogeen zwarte staande lamp...zie foto.
                            Ik zal dus extra moeten blijven checken wat de plantjes doen (elke dag dus). Die coolbox is een aqua-bak (vissenbak) met wit en blauw licht in 1 lamp. Voor de rest zit er een klein laagje water in met een pompje (missch goed voor de zuurstof in de lucht voor de plantjes?) Ook rode steentjes zitten er in. Check foto lamp... tnx guyz voor de info.
                            Attached Files

                            Comment


                              #15
                              Re: lucht-vochtigheid te laag

                              Dit heb jij?http://www.lichtcentrumhengelo.nl/li...ang-118mm.html

                              Dat gaat niet lukken, deze lamp zendt een verkeerd spectrum, je plant kan er weinig tot niets mee. Kijk voor zonlicht, CFL, Tneon, HID-lampen, of LED (speciaal voor planten) dat zijn de enige lichten waar je plant iets mee kan (sorry als ik er eentje vergeet). De rest doet weinig tot niets met je plant, enkel opwarmen. Zorg voor een andere lamp als je kweek wil laten lukken!

                              Dus die pot met je plant staat IN een bodem water? Of raakt de pot het water niet? Anders kan door de werking van de capilariteit in je wortels het water omhooggezogen worden waardoor je plant te nat gaat staan, zuurstoftekort beginnen krijgen en zal beginnen rotten (uiterst onwenselijk)

                              Is de 'aquariumlamp' op de foto te zien? Staat ie aan? Ik zie er niets van precies ofwel kijk ik erover

                              Comment

                              Bezig...
                              X