Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

opbrengst

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    opbrengst

    Korting op 420shop
    Hallo.

    Ik heb mij een growtentje aangeschaft 60x60x120 nu wil ik er 1plantje inzetten maar er kunnen er ook wel 4 in.

    Het betreft een 150 wat lamp mijn vraag is dus : ga ik van die 1ne plant evenveel halen als van 4? Want volgens de dinge die ik lees gaat die 1ne plant gewoon veel groter worden en die 4 zoude relatief kleintjes blijven?

    Mvg

    #2
    Re: opbrengst

    wat je zegt is waar. Je kan van 1 plant evenveel af halen als van 4.

    Echter moet je dan wel een goede pheno hebben. De kans is alleen klein dat je een goed opbrengende pheno hebt als je 1 plant hebt.
    Met 4 kun je selecteren en alsnog 1 plant in je tent doen, degene die het hardst groeit.

    Die ene plant krijgt natuurlijk wel een lekker grote aarde bak, daar word die groot van!

    Comment


      #3
      Re: opbrengst

      Wat is groot? Heb 4 bakjes van 11liter is dit te klein?

      Comment


        #4
        Re: opbrengst

        Ik weet zo niet hoe een 11 liter er uitziet maar stel je oppervlak mag wel gevuld worden zegmaar.
        Zo groot mogelijke​ potten is het beste.

        Comment


          #5
          Re: opbrengst

          Specie kuipen zijn ideaal maar denk er wel aan dat er ook overtollig water weg kan. Er zijn ook rechthoekige specie kuipen te krijgen bij de meeste bouwmarkten. Deze passen beter als de ronde qua aansluiting in bijvoorbeeld een tent. Hoe groter de wortel hoe groter de plant en meestal hoe groter de opbrengst.Badkuip met twee planten? succes en laat nog even horen wat het geworden is. Bedenk wel met gritte specie kuipen dat als de planten groeien je moeilijk bij de andere kant kan komen als de planten groeien,.Houd daar alvast rekening mee.

          Comment


            #6
            Re: opbrengst

            Het probleem met kleine aantallen is inderdaad wel dat als die ene plant dan tegenvalt dat je dan ook meteen een probleem hebt qua opbrengst. Ik had ook 2 planten gezet (plus nog eentje waarvan ik bij voorbaat wist dat die weinig zou opbrengen). Hield ik er uiteindelijk maar eentje echt over en daarmee had ik dan dus ook meteen maar de helft van een normale opbrengst.

            150W is wel een vrij kleine lamp. Daar ga je sowieso niet zulke hele grote planten onder krijgen. Dan lijken 11l potten me groot zat. Ik heb zelf 110W T-neon en ik had nog ruimte voor meer wortels in een 7 liter pot.

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #7
              Re: opbrengst

              Ja ik wou er een 250wat inzetten maar heb gelezen dat ik dan misschien problemen krijg met de temperatuur omdat het een kleine tent is en het dan te warm zou worden?

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Wietefras wat was jou opbrengst onder 110?

              Comment


                #8
                Re: opbrengst

                De laatste keer slechts iets van 25 gram. De kweek daarvoor 50g (uit 6 kleine plantjes)

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  #9
                  Re: opbrengst

                  25. Op hoeveel? En zou het gaan met een 250wat bij een tentje van 60x60x120?

                  Comment


                    #10
                    Re: opbrengst

                    Op die 110W T-neon dus. Kweekverslag staat in die link onderaan mijn posts. Dat is dus het risico als je 2 planten hebt en eentje gaat fout. Daarvoor had ik er 7 staan met 2 probleemgevallen (eentje viel al vroeg af, dus eigenlijk 6). Had ik er tenminste nog 5 over die wel goed hun best deden

                    Die 150W klopt wel in die tent. Het lijkt me wel wat klein voor 250W. Niet alleen qua oppervlak, maar ook qua hoogte. Al neem ik aan dat je daar sowieso wel wat voor gaat doen? Scroggen ofzo?

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment


                      #11
                      Re: opbrengst

                      Heb al gelezen over scroggen maar weet niet hoe ik daaraan begin een netje spannen en dan? EN wat zijn de andere opties?

                      Comment


                        #12
                        Re: opbrengst

                        In je andere topic schrijf je dat je autoflower zaden hebt.
                        Schrap scroggen dus maar van je "to do" lijstje. Scroggen met AF lukt niet.
                        sigpic
                        100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                        Comment


                          #13
                          Re: opbrengst

                          Oh, sorry had ik gemist. Of was die topic met de verwarring over zaden en stekken?

                          Blijven autoflowers sowieso niet al wat kleiner? Al zal dat wel afhangen van de soort. Degene die ik afgelopen jaar had staan kwam het merdendeel nauwelijks boven de 30cm uit. Eentje werd wel krap een meter.

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            #14
                            Re: opbrengst

                            Hey, andere optie is vanaf zaad 12 uur licht. Plantjes worden dan 50 tot ongeveer 90cm hoog (in 11l pot, sativa/indica hybride), hangt af van pheno (de plant vormt een lange kegel van 1 cola met een paar zijtakjes, lekker makkelijk om te knippen). En die 250w lamp in dat tentje gaat wel, mits je een goede afzuiging hebt. Ik heb een 400w hangen in een tent van 80x80x160. Dat is 400w op 0,64 vierkante meter. Bij jou zou dat dan 250w op 0.36 m2 zijn. Omgerekend komt dit bij mij op 625w/m2 en bij jou op 694w/m2. Is ongeveer hetzelfde toch? Ik zit met een graad of 27 a 28 op de toppen en rondom in de tent 22 a 23. LV rond de 50 (dag en nacht) met afzuiging. Mijn lamp hangt op een 40 cm van de toppen, bij 250w hang je hem op 25 a 30cm. Stel dat je hoogste plant 90cm wordt en je lamp hangt op 30cm van de toppen, zit je lamp door het plafond. Kan je je plant nog een lekker knakje geven om hoogte uit te sparen en de ontwikkeling onderin de plant beter te belichten. De eerste 3 a 4 weken op 12/12 groeit de plant, dan toont ze bloeiverschijnselen, en dan groeit ze nog wa door.
                            Hopelijk helpt het je iets. Grtz

                            Comment


                              #15
                              Re: opbrengst

                              Nogmaals, hij/zij heeft autoflower zaden...
                              Verder is hij/zij niet langer actief op dit forum. (Kort blitzbezoekje blijkbaar)
                              sigpic
                              100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                              Comment

                              Bezig...
                              X