Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Temperatuur en luchtvochtigheid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Temperatuur en luchtvochtigheid

    Korting op 420shop
    Hallo.

    Ik heb net mijn eerste kweektentje opgesteld en even laten draaien om te kijken hoe het zat met de temperatuur etc.

    Temperatuur : in de tent 28.6 /uit de tent 21.4 is 28.6 goed of teveel? er zit al een waaiertje in en afzuiging

    Luchtvochtigheid : 29 dit is veel te weinig heb ik al gelezen. en ik wil een potje water erin zetten heb 1 lamp hps 150watt gaat dit ? want heb ergens gelezen dat het niet zou verdampen als je lamp niet sterk genoeg is?

    Als dit inorde is kan ik miijn zaadjes planten ze zijn al goed ontkiemd heb ik gezien daarnet.

    Alvast bedankt

    mvg

    #2
    Re: Temperatuur en luchtvochtigheid

    hallo en welkom,


    wat zijn de waarde als het licht uit is?

    je temp zit wel goed maar probeer het nog een beetje lager te krijgen maar maximaal 30 graden en ideaal is 28 graden.
    nachttemp mag zeker niet meer dan 10 graden schelen dan als de lamp aan staat.

    lv vanaf zaad maakt dit niet zoveel uit beter te laag dan te hoog.
    voor stekken is lv dan weer wel belangrijk maar aangezien je kweekt vanaf zaad moet je u daar geen zorgen over maken.

    hoe groot is de ruimte?
    en aangezien je temp al goed zit zal je denk ik niet hoger kunnen gaan dan 150w.
    maar daarvoor hebben ik te weinig gegevens van je ruimte en capaciteit afzuiging.

    hopend u hiermee al wat geholpen te hebben

    thugz
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

    Comment


      #3
      Re: Temperatuur en luchtvochtigheid

      Bedankt voor het snelle antwoord.

      Gegevens van mijn tentje zijn ;

      Afmetingen : 60x60x120
      Koolstoffilter : 75m3/u
      Lamp : 150watt hps

      Temperatuur staat nu op 22 met licht uit maar licht is nog maar 20 min uit dus zal nog wel wat afkoelen.

      Dus met licht aan is het 28.6 dus dat zit goed?
      Maar zonder licht zal ik vanavond kijken als ik zeker ben dat het helemaal is afgekoeld.
      En daarnet stond de lv trug op 35 maar daar moet ik dus niet opletten?

      En heb mijn kraantjeswater nagekeken of het goed zit en uit de test bleek dat het 8.5 is wat blijkbaar ook veel teveel zou zijn klopt dit?
      wat kan ik hier aandoen?

      mvg

      Comment


        #4
        Re: Temperatuur en luchtvochtigheid

        Ph- gebruiken, samen met en ph meter

        Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
        -

        Comment


          #5
          Re: Temperatuur en luchtvochtigheid

          ja dan is je hps goed voor die ruimte.
          nu weet ik wat je koolstoffilter doet maar uw afzuiging zelf wat is daar de capaciteit van?
          normaal zal je nachttemp een 20 moeten zijn dan is ideaal.
          met je licht aan zit je idd goed maar zeker niet hoger dan 30, lager mag.

          lv moet je idd niet opletten bij mij staat het ook maar op 30

          8.5 is idd te hoog en dit kan vooral problemen geven in de bloei kijk maar eens naar mijn 1ste verslag die afgerond is.
          daar zie je wat onderandere hoge ph kan doen met een plant.

          die kan je afzuren met wat citroensap als het goedkoop moet of je kan ook ph-min kopen van plagron.
          je hebt dan een ph meter neem ik aan?
          Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
          Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

          Comment


            #6
            Re: Temperatuur en luchtvochtigheid

            Oke bedankt. en nee heb geen ph meter maar een goedkope variant.

            Ik moet water in een tube doen dan 2druppels van een bepaald product en goed schudden en aan de kleur dat het water krijgt kan je zien rond hoeveel de ph zit.
            Zouden jullie mij aanraden om te wachten tot ik de ph- heb voor ik mijn zaadjes plant of kan ik het gewoon al doen maar moet ik het zo snel mogelijk op punt brengen?
            want mijn zaadjes zijn al stevig ontkiemd bijna 1cm denk ik op 1 na dan.

            grtjs

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Ik heb het kartonnetje gevonden waar de zuiger van de filter inzat.

            er staat : volt 230v/50hz dBA : 41 watt : 15 air m3/h : 130 IP : 44

            Weet niet of je dit allemaal moest weten maar das alle info dat ik zie.


            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Staat er nogal onduidelijk.

            air m3/h : 130 Hier zal het over gaan denk ik ?

            Comment


              #7
              Re: Temperatuur en luchtvochtigheid

              allereerst koop u inderdaad een ph meter kost zoveel niet
              http://www.dutch-headshop.com/nl/ph-...100-p-587.html

              hier een voorbeeld


              over verhouding van koolstoffilter en afzuiging laat ik aan een ander over hiervoor ben ik nog niet ervaren genoeg
              Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
              Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

              Comment


                #8
                Re: Temperatuur en luchtvochtigheid

                Oke toch bedankt voor u tips al.



                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Ik heb gelezen dat ik met azijn mijn ph ook naar beneden kan laten gaan of is citroen dan beter? Over enkele dagen zal ik wel ph- hebben maar wat in de tussentijd? Zodat ik mijn zaadjes in de grond kan steken

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Ik heb net een maat kunnen bellen die mij met ph - zou kunne helpen.maar het gaat over ph- die ook gebruikt worden bij vissen om het water op juiste niveau te krijgenn is dit hetzelfde of of kan ik het beter niet gebruiken ?

                Comment


                  #9
                  Re: Temperatuur en luchtvochtigheid

                  Ik denk best niet gebruiken. Gebruik citroen of azijn koop anders iets commercieel zoals plagron lemon kick als je fancy wilt doen

                  Verstuurd vanaf mijn GT-I9500 met Tapatalk

                  Comment


                    #10
                    Re: Temperatuur en luchtvochtigheid

                    Temperatuur in mijn tent stijgt tot 32 graden. Nu heb ik 2 velkro stukken aan mijn tent die ik kan openzetten ik heb ze beide opengezet. Maakt dit iets uit? Temp is nu wel gezakt tot 28.4

                    Grtjs

                    Comment


                      #11
                      Re: Temperatuur en luchtvochtigheid

                      Dat maakt dan wel iets uit als je zegt dat de temp daalde

                      Verstuurd vanaf mijn GT-I9500 met Tapatalk

                      Comment


                        #12
                        Re: Temperatuur en luchtvochtigheid

                        Geen citroen of azijn gebruiken. Een flesje pH- kost een maar paar euro.
                        Als je even goed zoekt naar een pH-meter, kun je die wel goedkoper vinden en wat je bespaart haal je een fles pH- van.
                        Pak voor je net ontkiemde zaadjes een fles mineraalwater ofzo. Ze drinken nu toch bijna niets. Het is alleen om de aarde wat vochtig te houden.
                        Op het etiket van flessenwater kun je zien wat de pH is. Ergens tussen 6-7 is oke voor nu.
                        Als je geen meter hebt, beter niet afzuren.

                        Wel rap in de grond duwen nu, en onder de lamp zetten. Lamp op 20-30cm.
                        Als ze al een cm zijn, dan is dat niet meer ontkiemen wat ze doen, maar groeien.
                        Na 2-3mm ontkieming kunnen ze eigenlijk al de grond in.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment

                        Bezig...
                        X