voortekenen ijzer te kort?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • jor74
    Expert Stoner
    • Jan 2014
    • 96

    #1

    voortekenen ijzer te kort?

    Korting op 420shop
    Halloa,

    Het lijkt erop dat bij 1 van de 2 plantjes het puntje van kartelblad geel begint te worden.
    Is dit soms een voorteken van ijzer tekort?? En dan met name de laatste foto. Op foto 1 is de nerf ook geel.
    Wordt het nog wat???

    Attached Files
  • Escargot
    Amazing Grower
    MemberLucky Member
    • Jun 2013
    • 4984

    #2
    Re: voortekenen ijzer te kort?

    de nerven worden bij ijzertekort juist niet geel Jor.

    Bij ijzer tekort, worden de bladeren tussen de nerven in helgeel.
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

    Comment

    • jor74
      Expert Stoner
      • Jan 2014
      • 96

      #3
      Re: voortekenen ijzer te kort?

      Ok thanks voor de info... Dus zien ze er gezond uit? Heb er geen weet van.... wel van muziek maken!

      Moet ik nog ergens rekening mee houden?? 1 deze dagen iig zsm...zal ik me een goede kweeklamp aanschaffen... Word waarshijnlijk toch een ELT 600watt VSA\Travo + kap + philips Son-t-plus setje voor 90 euro. Voor 65 euro heb je een 250watt en 400watt VSA\Travo + kap + philips Son-t-plus.
      Maar als ik kijk naar het stroomverbruik dan wil ik wel een T-neon.. maar daar moet ik nog iets meer informatie over verzamelen. tnx anywayz

      Comment

      • Escargot
        Amazing Grower
        MemberLucky Member
        • Jun 2013
        • 4984

        #4
        Re: voortekenen ijzer te kort?

        Tsja....er isnogal een verschil tussen een HPS en Tneon.

        Het is maar wat jouw doel is, ibt. Opbrengst.

        Ik zelf ben een gematigd roker, als ik een 500 gram per jaar kan halen, ben ik boven Jan.

        Of jouw plantje gezond is, kan ik alleen van deze foto's niet zien.
        Dan moet ik het geheel bekijken.

        Hele plant, boven aanzicht en bodem (aarde en steel)
        Daarop kan ik een globale mening geven.

        Dat ene plekje kan van alles zijn .
        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

        Comment

        • Ganesh
          Gandhi Ganjamaster
          • Aug 2013
          • 454

          #5
          Re: voortekenen ijzer te kort?

          Ga je nu plots voor een 600W? Eerst neem je een halogeenlamp dat gaat niet dus wil je een cfl, dan plots wil je een tneon, dan weer een 200w cfl, en nu denk je aan een 600W hps? Je tentje is maar 140 cm hoog?

          Verstuurd vanaf mijn GT-I9500 met Tapatalk

          Comment

          • HJM
            Wicked Grower
            MemberLucky Member
            • Mar 2010
            • 3714

            #6
            Re: voortekenen ijzer te kort?

            Zijn gedachten lopen zo z'n pen in.
            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

            Comment

            • jor74
              Expert Stoner
              • Jan 2014
              • 96

              #7
              Re: voortekenen ijzer te kort?

              hahaha ja omdat ik door de bomen het bos niet meer zie.... maar ik ga morgen wel even naar de growshop...misschien hebben ze aanbiedingen. Maargoed de tijd zal het zeggen!! RMS the best!

              Comment

              • Escargot
                Amazing Grower
                MemberLucky Member
                • Jun 2013
                • 4984

                #8
                Re: voortekenen ijzer te kort?

                Pas op,bomen vangen lucht
                Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                Comment

                • jor74
                  Expert Stoner
                  • Jan 2014
                  • 96

                  #9
                  Re: voortekenen ijzer te kort?

                  140 hoog moet toch kunnen voor klein-kweek?? ik ga voor lowryder iig.
                  de eerste 2 plantjes zijn onbekend...althans die komen uit een zakje white widow (waarschijnlijk) want het zouden ook nog eens de orange bud of de norther light kunnen zijn.... ja of een hermahahaha. Laatste plantje (die vanmiddag is gaan ontkiemen) is een Royal Dwarf van RQS. Dus dat moet toch kunnen in een tentje van 60x60x140?? takkeboom!!
                  Last edited by jor74; 23 January 2014, 22:35.

                  Comment

                  • Escargot
                    Amazing Grower
                    MemberLucky Member
                    • Jun 2013
                    • 4984

                    #10
                    Re: voortekenen ijzer te kort?

                    Ja natuurlijk moet dat kunnen.
                    Ik heb zelf 65Cm tot m'n beschikking en er staan 4 reguliere planten in.
                    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                    Comment

                    • QnQ
                      Godlike Grower
                      Lucky Member
                      • Sep 2010
                      • 26093

                      #11
                      Re: voortekenen ijzer te kort?

                      Kan gewoon tneon in dat tentje.
                      Maar even terug ontopic..
                      Als de karteltjes verkleuren naar geel is dat vaak een vroeg teken van overvoeding.

                      [ Problemen ? Check de helpdesk ! ]
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment

                      • jor74
                        Expert Stoner
                        • Jan 2014
                        • 96

                        #12
                        Re: voortekenen ijzer te kort?

                        Dat kan goed kloppen...heb het des betreffende plantje inmiddels overgezet in nieuw aarde met klein beetje water van een dag oud... nu maarweer duimen of dat goed uitpakt!

                        Comment

                        Bezig...