Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zaad ontkiemt goed maar schiet door in de hooghte lengte wat te doen vraag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zaad ontkiemt goed maar schiet door in de hooghte lengte wat te doen vraag?

    Korting op 420shop
    Ik heb met gebruik spongepot en propogater zaad ontkiemt. Dit is fantastisch gelukt. Na het ontkiemen schiet het ontkiemde zaadje gelijk de hoogte in. Staan nu onder de groeilamp (tneon) om voldoende licht te krijgen. Moet ik het plantje gewoon zijn gang laten gaan of dieper planten in zijn toekomstige pot? Staat op plagron aarde 21 graden en 45 % vochtigheid. Trekt het zaadje bij of moet ik het dieper poten?
    Het is niet de beste foto maar het geeft iets van indicatie.Zaad is van white label de snowryder.
    Lijkt mij een mooi experiment.


    Ik heb hier naar overleg voor gekozen Hier nog wat meer info over deze zaden
    De twee belangrijkste kenmerken van SnowRyder zijn haar zelfbloeiend vermogen en de glinsterende harskristallen die de volwassen knoppen bedekken als een sneeuwdeken.
    Zelfbloeiende cannabis begint te bloeien al naar gelang de leeftijd van de plant, en niet volgens de lichtcyclus. Daardoor heeft SnowRyder grote voordelen voor zowel binnenshuis als buitenshuis kweken.

    SnowRyder-zaden produceren planten die normaal gesproken beginnen te bloeien rond de tijd dat ze hun zesde tot negende reeks echte bladeren hebben geproduceerd (normaal gesproken zes tot acht weken in goede groeiomstandigheden). SnowRyder is geen dwergcannabissoort en groeit ook niet overmatig als gevolg van kweekfouten (zoals te lang spruiten). De uiteindelijke hoogte van SnowRyder staat min of meer vast, waarbij de meeste planten eindigen op 90-120 cm.

    Buitenshuis houdt zelfbloei in dat SnowRyder-zaden in het begin van het voorjaar kunnen worden opgestart om te zorgen dat ze in juni of juli (wanneer het weer het beste is) bloeien en uitgegroeid zijn in september.

    #2
    Re: Zaad ontkiemt goed maar schiet door in de hooghte lengte wat te doen vraag?

    Hoe ver staat de lamp van het plantje? Probeer rond de 10cm te blijven.
    Het plantje kan je eventueel wat aanaarden tot aan de lobblaadjes.
    Potten kun je best tot aan de rand vullen met substraat.

    Comment


      #3
      Re: Zaad ontkiemt goed maar schiet door in de hooghte lengte wat te doen vraag?

      Ik vind 10 cm persoonlijk nog teveel voor de tneon. Ik heb de 2x75 w versie en die hangt hier op 5-6cm.
      Ik neem aan dat je de groeibulbs erin heb zitten? Ik heb vorige x voor de groei de steklampen gebruikt en daarmee bleven ze mooi klein en compact.

      Begrijp ik nu goed dat het autoflowers zijn?
      Die zullen na internode 7 ong. toch een x gaan bloeien dan. Maar 6-7 weken dan ben je toch wel wat verder dan 9 internodes als het goed is.

      Met overpotten kom je straks een eind als ze niet blijven strekken.

      Comment


        #4
        Re: Zaad ontkiemt goed maar schiet door in de hooghte lengte wat te doen vraag?

        In de toekomstige pot doe je er goed aan om ze tot de lobblaadjes in te potten.

        Een zaailing strekt erg snel, dat komt denk ik omdat je hem eerst gewoon op de vensterbank hebt laten staan, toen die uitkwam.
        zoniet, dan moet je t-neon lager, want strekken betekend "zoekend naar licht".

        Comment


          #5
          Re: Zaad ontkiemt goed maar schiet door in de hooghte lengte wat te doen vraag?

          Lamp veel lager gehangen en scrog rek weggedaan tot de plantjes wat hoger hangen. Als ik bovenstaande lees komt de vraag op Kan ik de grond alsnog bijvullen want dan haal ik nog even een zakje grond erbij? Bedankt voor de info.Het is weer heel wat anders als een stek die je plaatst.Levend matriaal het mooiste wat er is.

          Comment


            #6
            Re: Zaad ontkiemt goed maar schiet door in de hooghte lengte wat te doen vraag?

            Je kan het idd nog bijvullen nu, das het beste zelfs.

            Comment


              #7
              Re: Zaad ontkiemt goed maar schiet door in de hooghte lengte wat te doen vraag?

              Laat het maar een boom worden. Ik heb de potten bijgevuld en de ontkiemde zaadjes komen daardoor dieper te staan. Bedankt voor jullie informatie en nu maar afwachten.

              Comment

              Bezig...
              X