Gavita,Dimlux, Lumatek

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • lammie
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Oct 2013
    • 5

    #1

    Verlichting: Gavita,Dimlux, Lumatek

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal!

    Na een eerste kweek met 150w vsa wil ik nu overstappen naar wat groters. Ik had in gedachten sowieso een 600w dimbaar. De eerste keer(en) 400w draaien icm mammoth 90-90-160. De volgende 3 kwamen in zicht. Gavita, Dimlux extreme 400v en de Lumatek. Na zoeken en zoeken kom ik er nogsteeds niet uit. Niet veel reacties gezien over de dimlux extreme.
    De dimlux klinkt het aantrekkelijks icm de maxi controller, omdat het een vrij kleine tent is en met de maxi controller met temp meter de temperatuur beter onder controle te kunnen houden.

    Wat denken jullie erover?


    Groetjes Lammie
    8
    Gavita
    62,50%
    5
    Lumatek
    12,50%
    1
    Dimlux extreme
    25,00%
    2
  • lammie
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Oct 2013
    • 5

    #2
    Re: Gavita,Dimlux, Lumatek

    Kick! Niemand?

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #3
      Re: Gavita,Dimlux, Lumatek

      -1

      Als je zelf even goed zoekt kun je zat kweekverslagen vinden met diverse Evsa's.
      Daar heb je je ervaringen.
      Ik kan de mijne wel laten zien, en een reclamepraatje houden, maar dan weet je nog niet hoé ik ze gebruik en wat het resultaat is.

      Mgoed...
      Mijn mening :
      Voor 90x90x160 zou ik 400W gebruiken. Voor de oppervlakte is het eigenlijk iets te klein, maar omdat je geen hoogte hebt is een 600W te veel.
      Je zult sowieso een goeie afzuiger+filter erbij moeten hebben om dat 's zomers een beetje aangenaam te houden qua temperatuur.

      Ik heb voor een Gavita Digistar gekozen, gewoon omdat die ontzettend sexy zijn.

      QNQ2012185.jpg QNQ2012022.JPG
      Gavita 400W Enhanced (20 euro) erin schroeven en je kunt minstens 5 kweekjes vooruit.


      btw. Dimlux is geen Gavita. En een Dimlux + maxi controller, dan hebben we het al snel over 400+ euro, da's een beetje overdreven denk ik.
      De combinatie kan wel goed zijn, maar in een mini-tentje gaat het toch niet werken zonder een orkaan te veroorzaken.
      Last edited by QnQ; 6 March 2014, 09:23.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • Lovis
        Senior Grower
        420 MemberMemberLucky Member
        • Jul 2012
        • 912

        #4
        Re: Gavita,Dimlux, Lumatek

        Ik heb de dimlux 6040x. Zonder maxi controller..
        Je kan er 400w en 600w lampen in draaien. En je kan die dimmen tot 250 ofzo.
        Werkt prima. Voor de temperatuur gebruik ik gewoon en fancontroller met thermostaat..
        - 1m² Tuin

        Comment

        • Pietertje jongen
          Zaadje
          Nieuw Lid
          • Apr 2013
          • 4

          #5
          De Dimlux extreme serie's zijn ook zeker heel sexy te noemen ❤ samen met de maxi controller 1,1 evo en zelf gemaakte auxbox voor besturing van de kachel en luchtbevochtiger 25 amp. En een losse fan controller links boven voor ingaande en uitgaande lucht.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #6
            Mooi spul Pietertje jongen.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • Stemma
              Exquisite Grower
              420 Member
              • Mar 2014
              • 7415

              #7
              Vooral die strijkijzer
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment

              Bezig...