Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Project #1 Royal Dwarf

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Project #1 Royal Dwarf

    Korting op 420shop
    Goedenmiddag Rollers en Rollinen,

    Al een aantal maanden wil ik graag een keer een eigen topje oogsten. Eerder heb ik een poging gewaagd maar dacht er te gemakkelijk over en is dus mislukt. Dit keer wil ik het nog een keer proberen. Ik ben geen intensieve blower. Op festivals en zo afentoe in het weekend rook ik er een. zeker niet regelmatig.

    Ik heb dit keer gekozen voor autoflowering. puur om het gemak.

    Ik heb op internet besteld: 3x Royal Dwarf van RQS
    Power feeding short flowering
    en biotabs plantenvoedings tabletten.

    Het zooitje moet nog binnen komen.

    Ik zat te denken om de zaden te laten ontkiemen op een schoteltje tussen keukenpapier.
    Ook wil ik (zeker aan het begin) de zaden in een leeg aquarium laten groeien voor zover kan.

    Het meest lastige vind ik het kiezen van de grond. Hoe kan ik een goed grondje mengen? Ook rekening houdend met plantenvoedingstabletten en de power feeding. Graag wil ik daar een antwoord op.

    Na het ontkiemen stop ik ze dan 2cm onder de grond en dan is het wachten geblazen (onder wat voor omstandigheden moet ik het plantje boven laten komen?)

    alvast bedankt!

    p.s. ik ben pas net lid van het forum. we'll speak!

    #2
    Re: Project #1 Royal Dwarf

    Als je tabs gebruikt zou ik persoonlijk voor lightmix gaan...
    Omstandigheden kan je op het forum terug vinden :p

    grtss
    -

    Comment


      #3
      Re: Project #1 Royal Dwarf

      Lightmix inderdaad. Indien je met universele potgrond + tabs zou werken, dan zullen je plantjes in geen tijd verbranden door het teveel aan voeding.

      In een leeg aquarium... dat moet je toch even verduidelijken.
      Lijkt me niet echt optimaal.
      sigpic
      100% BIO Indoor autoflower enthusiast

      Comment


        #4
        Re: Project #1 Royal Dwarf

        Wauw! bedankt voor alle reacties. Dit ik waar ik op hoopte.

        Lightmix staat op m'n boodschappenlijstje. Ik kom zo nog in de Welkoop(boerenbond). Zullen ze het daar hebben?

        Het lege aquarium is er een met een lamp erin. En in die bak kan ik nog redelijk vocht vasthouden. Ook kan ik er een licht briesje in krijgen.

        Wat is een betere optie?

        Comment


          #5
          Re: Project #1 Royal Dwarf

          In de microsectie staan veel inventieve oplossingen ivm geschikte kweekhokjes. van oude vriezers tot pc's. eigenlijk maakt het niet uit, zolang het maar lichtdicht is, een luchtaanvoer en -afvoer heeft ( 1 vd 2 actief), en wit of reflecterend vanbinnen. de rest is aan jouw en je plantjes.

          Comment


            #6
            sigpic
            100% BIO Indoor autoflower enthusiast

            Comment


              #7
              Re: Project #1 Royal Dwarf

              Oke ik ga vandaag even bekijken hoe ik het aan ga pakken. heb ook nog een mooie oude speakerkast staan van zo'n 50x50x90. De lamp heb ik nog geen idee van ga ik straks allemaal even uitzoeken.

              Maak me alleen nog een beetje zorgen over de geur die nog komen gaat. Actieve koolfilter erin plaatsen? Kost je zo'n 25 euro las ik maar is zeker onmisbaar i.v.m hele nare zeikburen die al beginnen te creperen in de foetushouding als een begonia blaadje op hun erf hangt.

              Na vandaag hoop ik weer een stuk wijzer te zijn.

              morgen hoop ik het af te hebben en dan laat ik m even draaien en dan bekijk ik even wat vocht en temperatuur doet.
              ik vind het allemaal nog spannend!

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Deze lamp hangt erin. Apart kleurtje.

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              image.jpg
              Attached Files

              Comment


                #8
                Re: Project #1 Royal Dwarf

                lamp is alleen veeeel te zwak. heb ook ff een PC open gemaakt om de ventilator eruit te halen. aangesloten op een 9V oplader van een apparaat wat waarschijnlijk niet meer in huis staat. het briesje wat daar vanaf komt lijkt me te zwak.
                Maar we gaan verder!
                Inmiddels zijn de zaden en voedingstabletten en feeding zakjes aangekomen. Nu de grond nog. Morgen leg ik de zaadjes voor de ontkieming tussen 2 watjes.
                Ik ga vandaag nog even goed zoeken naar een geschikte (goedkope) lamp met wat meer vermogen die in de zelfde vitting past.

                Comment


                  #9
                  Re: Project #1 Royal Dwarf

                  verkeerde kleur ook
                  Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                  Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                  Comment


                    #10
                    Re: Project #1 Royal Dwarf

                    Ja het was ook te mooi om waar te zijn. ik draai morgen die lamp er uit en vraag bij de lampenboer of hij wat sterkers heeft.

                    Comment


                      #11
                      Re: Project #1 Royal Dwarf

                      Koop gewoon enkele tornado spaarlampen liefs meer dan een. Ga je meer aan hebben...
                      -

                      Comment


                        #12
                        Re: Project #1 Royal Dwarf

                        Philips Tornado spiraal 23w E27 komt er dan in. 2 maal. Goedgekeurd?

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        Wat is een goedkope manier om de geur weg te houden uit huis? Het is maar voor 1 a 2 planten. Wat is volgens jullie de beste oplossing? (ik ben alvast vooruit aan het denken)

                        Comment


                          #13

                          Comment


                            #14
                            sigpic
                            100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                            Comment


                              #15
                              Re: Project #1 Royal Dwarf

                              Thanks. Inmiddels bezig met ontkiemen. Ik laat er 1 ontkiemen. Eerst zien hoe het me vergaat. Ziet er tot nu toe goed uit. Grond is inmiddels ook in huis. Komt goed uit.
                              Als ik hem in de grond doe is het nog NIET nodig om hem voeding te geven heb ik gelezen. Is het na een week verstandig een biotab in de grond te knallen? Of is dat afhankelijk van de grootte van de pot?

                              Comment

                              Bezig...
                              X