Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Binnenkweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Binnenkweek

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik ben net nieuw op deze site en wil ook is beginnen met een binnenkweek (heb andere jaren gewoon buiten 5 plantjes bubblegum)
    Maar met binnenkweek heb ik nog niet echt veel ervaring tot eigenlijk helemaal geen want buiten werd de ph etc allemaal voor mij door de grond al geregeld dus heb ik een paar vraagjes.

    -Mijn eerste vraag is hoeveel planten ik kwijt zou kunnen in 11L potten op een opp van zn 2,25m2 (150x150x200) en wat het beste aantal daarvoor zou zijn.
    -En voor binnenkweek heb ik horen zeggen dat je ook andere voeding nodig zou moeten hebben maar wat voor soort eigenlijk?
    -Ik ben van plan om deze tent te kopen: http://www.onlinekweken.nl/product/1..._Compleet.aspx

    Greetzzv

    #2
    Re: Binnenkweek

    neem een meetlat en meet je potten in de breedte .. vermenigvuldig tot je de breedte van je tent haalt.
    als je weet hoeveel er naast elkaar kunnen in de breedte richting kan je vast ook uitrekenen hoeveel potten in de diepte kunnen ..

    vermenigvuldig aantal breedte met aantal diepte

    zoveel potten kunnen in je aanstaande tentje.

    echter dit is zonder rekening te houden met de beperktheid van je lichtbereik.. het zou dus handig zijn als je even opzoekt wat het belichtbare oppervlak van de door jou gekozen lamp is.
    dat zal, eerder dan je lamp, het aantal potten bepalen .. ook via bovenstaande uitleg uit te rekenen.

    ik snap de 'andere voeding' vraag niet helemaal, of je gebruikt voeding of je gebruikt geen voeding, je gebruikte tot nog toe niks zeg je dus zoizo zal je voor binnenkweek een voedingslijn moeten kopen ..

    daarover kan je alles vinden in een hoop verslagen .. probeer de sectie 'binnen kweken: verslagen' te vinden en lees je ogen uit je hoofd je zal versteld staan van de uitgebreide keuze
    afhankelijk van het type plant je zet zal jij zelf moeten bepalen welke voeding best bij je past.

    Comment

    Bezig...
    X