Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweek door een wietleek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Kweek door een wietleek

    ie SL er 5 cm boven en dan de lamp horizontaal, liefst met een reflector erboven (doormidden geknipt 0,5 literblik).

    Je licht gaat nu naar de zijkant van je kast, je wil het echter op je blad hebben.

    Comment


      #17
      Re: Kweek door een wietleek

      Hoi allen!

      ik ben eveneens net begonnen met m'n eerste kweek. Weliswaar onmiddellijk met de volledige set-up, lamp tent en ventilatie. Wat ik opmerk is dat alles nogal aan de trage kant gaat. Heb 3 zaadjes voorgeplant in de huiskamer en ze sinds vorige donderdag in de tent gezet met 18 uur verlichting, aangepaste aarde en voeding. Het derde zaadje lijkt me het niet gaan halen.

      Ik heb een probleem met het halen van de beoogde luchtvochtigheid van 80%. Die schommelt nu rond de 30-40% max luchtvochtigheid. De temperatuur in m'n tent bedraagt ong. 20 - 22 graden. Dat met m'n lamp (400w) ingeschakeld, op een 50cm boven de pot. Ik zorg voor voldoende vochtige aarde (ong 30cl water per dag, per pot van 16l), heb een kom water in de tent gezet en de potten in een bassin gezet met 3 cm water. En nog steeds slaag ik er niet in de luchtvochtigheid omhoog te krijgen.

      M'n 2 geschoten dames hebben nu elk 2x2 blaadjes. Een van de 2 dames lijkt me wel wat misvormt.. De onderste 2 blaadjes dan toch. De bovenste paren blaadje zien er hetzelfde uit.

      M'n vraag is nu: 1. Wat zal de invloed zijn van de lage luchtvochtigheid op de de ontwikkeling?
      2. Hoe kan ik de luchtvochtigheid nog verhogen? (noodzaak aankoop luchtvochtigheidsregelaar?)

      Comment


        #18
        Re: Kweek door een wietleek

        We zijn nu zon drie weken later, en moet zeggen dat de groei beter gaat dan verwacht, met wat dagelijks liefde,
        en mooi bruin regenwater uit de regenton gaat alles zn biologische gangetje.

        Leuk om te zien dat de beide soorten heel anders groeien. De sweet grapefruit krijgt mooie vrouwelijke heupen terwijl de strawberry Kush de
        hoogte ingaat en een pronte borstpartij krijgt ;P

        20140319_133508.jpg20140319_133521.jpg

        Ik heb nu sinds een dag of 5 het lichtschema veranderd naar 12/12.

        Is het wijs om de planten nu al te dieven, of om te starten met dieven/fimmen?

        Feedback is gewenst!

        Grts Imm0

        Comment

        Bezig...
        X