Bladproblemen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Gilerarunner
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Jan 2014
    • 7

    #1

    Bladproblemen

    Korting op 420shop
    Goeieavond/nacht mede kwekers, ik ben een beginnende kweker en dit is mijn eerste kweek ik heb een aantal bladproblemen en k weet niet wat het oorzaak er van is. Heb een paar fotos geupload zodat het wat duidelijker is ph geef k altijd tussen 5.8 en 6.0 ec heb k nog niet gemeten. Kweek in een kweetent temperatuur 24 a 25 graden luchtvochtigheid 55% 60% 3 e week bloei ga k nu in hoop jullie genoeg informatie heb kunnen geven zoniet kan je altijd een vraag stellen zodat mijn vraag duidelijker wordt. Bij voorbaat bedankt
    Attached Files
  • k1
    Wicked Grower
    MemberLucky Member
    • May 2011
    • 3660

    #2
    Re: Bladproblemen

    tmv virus en mss wortelschade aan dat laatste fototje te zien
    Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #3
      Re: Bladproblemen

      Lijkt TMV.
      Als je iets wil laten zien moet je foto's maken zonder HPS.
      Zie je niet dat alles op de foto geel is ?
      lichtgeel, donkergeel, geel en geler ?

      Zijn het stekken ?
      Ik hoop dat je dichter naar de 6pH geeft dan naar de 5.8 ?

      D e C a n n a b i s H e l p D e s k ( <--- linkje - klik eens ? )
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • Gilerarunner
        Stekje
        Nieuw Lid
        • Jan 2014
        • 7

        #4
        Re: Bladproblemen

        bedankt voor je reactie het zijn geen stekken zijn pp plantjes die nu de 3 e week bloei ingaan ph geef ik altijd 6.0 wat zou k er evt eraan kunnen doen..

        Comment

        • QnQ
          Godlike Grower
          Lucky Member
          • Sep 2010
          • 26093

          #5
          Re: Bladproblemen

          Als het TMV is kun je daar weinig aan doen. Alhoewel dat niet zo vaak voorkomt bij zaadplanten.
          De wiet kun je nog gewoon roken, plantjes kunnen iets kleiner blijven/iets minder opbrengen dan normaal, maar dat merken wij nauwelijks.
          Als je rookt en zonder handen-wassen aan de zaden/plantjes zit zou je TMV kunnen veroorzaken.

          Als het stekken waren had je volgende keer best een andere stekkenboer gezocht.
          Andere zadenboer dus, in dit geval

          Misschien kun je nog wat foto's maken als je HPS net uit springt ?
          Zonder dat geel is het misschien beter te zien, maar het lijkt of ik ook gedraaid blad zie, dan is TMV wel een zekerheidje.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          • Gilerarunner
            Stekje
            Nieuw Lid
            • Jan 2014
            • 7

            #6
            Re: Bladproblemen

            Ben onduidelijk geweest heb ze als stekken gekocht, heb ze ook vaak aangeraakt na het roken zonder het besef van de gevolgen. k zal wat duidelijkere foto's posten in de avond kweek zelf in een kweektent ik had de eerste 2 weken ook geen genoeg verwarming alleen als de plantje aanstonden. Is dit tmv virus ook besmettelijk op mijn andere planten nogmaals bedankt voor je hulp/reactie.

            Comment

            • Gilerarunner
              Stekje
              Nieuw Lid
              • Jan 2014
              • 7

              #7
              Re: Bladproblemen

              Dit zyn de foto's hoop dat het een beetje duidelijk genoeg is bij voorbaat bedankt.
              Attached Files

              Comment

              • FlintStoned
                Banned
                • Oct 2012
                • 5580

                #8
                Re: Bladproblemen

                Dat is idd TMV.

                Comment

                • Gilerarunner
                  Stekje
                  Nieuw Lid
                  • Jan 2014
                  • 7

                  #9
                  Re: Bladproblemen

                  Dit is mijn eerste kweek en k begin mij aardig zorgen te maken over mijn wietplanten die nu de 4 de week bloei zijn ingegaan, k kom steeds weer nieuwe dingen tegen ik heb volgens mij meeldauw maar kan het niet helemaal bevestigen. Naast de meeldauw heb k ook oranje stippen op<br>me bladeren gekregen en de achterkant van de bladeren zitten lichte gaatjes heb een paar fotos geupload hoop dat het weer duidelijk genoeg is bij voorbaat bedankt

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  Thx voor de bevestiging.
                  Attached Files

                  Comment

                  • QnQ
                    Godlike Grower
                    Lucky Member
                    • Sep 2010
                    • 26093

                    #10
                    Re: Bladproblemen

                    Da's inderdaad meeldauw, en een Calcium tekortje.

                    (Bladproblemen)
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment

                    • Gilerarunner
                      Stekje
                      Nieuw Lid
                      • Jan 2014
                      • 7

                      #11
                      Re: Bladproblemen

                      Hoe zou ik de meeldauw en de calcium tekort het beste kunnen bestrijden zit in de 4 de week van de bloei, btw zijn dit grote problemen dat het veel kan verpesten enz.

                      Comment

                      • Nik
                        Ultra Grower
                        MemberLucky Member
                        • Jan 2013
                        • 2207

                        #12
                        Re: Bladproblemen

                        Meeldauw kan het idd allemaal verpesten ja, dus best een oplossing zoeken!
                        Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                        Comment

                        • QnQ
                          Godlike Grower
                          Lucky Member
                          • Sep 2010
                          • 26093

                          #13
                          Re: Bladproblemen

                          Klik eens op die groene tekst onder mijn vorige post die ik daar subtiel in een iets kleiner lettertype had toegevoegd ?
                          Dan kom je op het deel van het forum dat speciaal voor bladproblemen en beestjes enzo gemaakt is.
                          Daar vind je alle mogelijke (en onmogelijke) oplossingen.

                          Toppen met meeldauw kunnen in de kliko.
                          Dan weet je een beetje de ernst van dit euvel.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment

                          • Gilerarunner
                            Stekje
                            Nieuw Lid
                            • Jan 2014
                            • 7

                            #14
                            Re: Bladproblemen

                            Wel ernstig is die ene top waar k een foto ban heb gepost ook bezet met meeldauw? K zie alleen meeldauw op de bladere de toppen zijn nog te jong ervoor denk ik. K zal ze vanavond direct bespuiten kent iemand een goeie middel tegen meeldauw?

                            Comment

                            • Gamm
                              Super Grower
                              MemberLucky Member
                              • May 2012
                              • 1610

                              #15
                              Re: Bladproblemen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Gilerarunner
                              Wel ernstig is die ene top waar k een foto ban heb gepost ook bezet met meeldauw? K zie alleen meeldauw op de bladere de toppen zijn nog te jong ervoor denk ik. K zal ze vanavond direct bespuiten kent iemand een goeie middel tegen meeldauw?
                              Zoekfunctie

                              Al meerdere malen aan bod gekomen.
                              sigpic
                              100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                              Comment

                              Bezig...