Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help! Kleine paniek ÷ blad krult

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Help! Kleine paniek ÷ blad krult

Korting op 420shop
    Hallo iedereen!
    Ik ben nieuw hier en ook nieuw in de kweek van wiet, dus gegroet mede stoners!

SETUP
    white widow plantje met een kweektent van 60x60x180(growlab), een 600watt hps en een luchtbevochtiger. Ook staat er een afzuigventilator die altijd op 20% staat tot die boven 28 graden komt.

PROBLEEM
    Ik zit nu op dag 16 van de groei (zaden) en mijn WW plantje is 20cm en vrij breed. (foto's in bijlage) Ik was van plan om vanavond over te schakelen op 12/12 en voeding te beginnen geven. (GOLD A+B+C) heb nog geen voeding gegeven tot op nu, enkel elke dag 300ml water (zit in een pot van 20liter).
    Nu merkte ik er straks dat er toch iets bizar met mijn bladeren aan de hand was, ze voelde wat sponsig en krulde zachtjes.

Weten jullie misschien wat er aan de hand is, misschien omdat ik nog geen voeding gaf? Alvast bedankt!
    Fotos in bijlage
    Attached Files

Re: Help! Kleine paniek ÷ blad krult

Welkom Psyko,

Hoe hoog hangt je lamp ten opzichte van je plantje? Ik denk persoonlijk dat je tentje iets te klein is voor een 600 watt HPS. Maar dit is puur mijn mening.....Ziet er uit of ze te rap transpireren.
    Staat je ventilator rechtstreeks op je dames gericht?

foto zonder HPS is duidelijker als dat even mogelijk is....
    Grtz
    Last edited by reiko; 27th February 2014, 10:14.
    Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

Comment

Zelfs een 400W lamp is al ruim voor zo'n oppervlakte. Het kan ook met een 250W.

Hitte en tocht inderdaad.
      Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2014-15-16-17-18-19 ~ 2019 ~

Comment

Oke ik zal ervoor zorgen dat de zwenk ventilator veel stiller gezet wordt en zal proberen met mijn afzuigventilator dit wat te balansereb
        En mijn lamp hangt ongeveer ne meter boven mijn plant, anders wordt de warmte te groot..

En ja ik heb dus eigenlijk dat zo allemaal gekocht bij JaJa growshop. Die zeiden toen tegen mij hoe meer wattage hoe beter.. Ook was mijn koolstoffilter te groot voor mijn tent toen ik toen thuis kwam dus heb ik die verticaal gehangen.

Comment

Ik sluit mij aan bij de Heatstress theorie dat hierboven genoemd wordt... Hang ofwel je lamp wat hoger, laat je afzuiger (klinkt dubbelzinnig) harder draaien? succes ermee

Comment

okido ik ga nu ook mijn lamp wat hoger hangen dan I will keep you guys updated!

ALVAST bedankt voor het advies! ;D

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

P2270395.jpgP2270392.jpg Dit zijn foto's zonder de HPS lampen aan

Comment

Advies van growshops is niet altijd de beste optie.
              Niet alle growshops hebben met kleine kwekertjes te doen en adviseren dan te groot.
              Koolstoffilter kan wel verticaal, da's verder geen probleem.

De schade aan de plant valt wel mee, maar feit is dat die lamp gewoon teveel is voor dat tentje.
              Lamp hoger hangen is een noodoplossing, want dan krijgt ze eigenlijk weer te weinig licht.

De echte oplossing zou een kleinere lamp (250W of 400W) of een grotere tent (120x120) zijn.
              Je zou die shop eens kunnen bellen en vragen of ze die vsa+lamp willen ruilen, vaak doen ze dat wel.
              Voorop gesteld dat je dat wil natuurlijk, maar 600W is sowieso wat overdreven voor 1 plantje.
              Ik heb bijvoorbeeld 2 plantjes per 250W lamp staan.
              Succes !

Comment

Ik zal morgen eens horen bij de growshop En zo niet koop ik gewoon een 400watt lamp, ik kan gewoon een 400watt aansluiten op de vsa die ik gekocht heb voor 600watt?
                Last edited by psyk0; 27th February 2014, 23:13.

Comment

Nee, dan heb je ook een 400W vsa nodig.

Comment

Ik heb dus gewoon een 400watt aangesloten op een 600watt VSA, dit lukt perfect.
                    Die van de growshop zeiden dat dat zonder probleem ging, en voila

Comment

Je kan een 400 watt hps bulp aan een 600 watt vsa hangen en je lamp zal idd branden maar de bulp brand dan op 600 watt en is gemaakt voor 400 watt. Je lichtspectrum veranderd hierdoor. Verder brand je lamp dan op een te hoge bedrijfstemperatuur waardoor de ophanging van je ontladingsbuis kan gaan verbuigen en je lamp zelfs kan springen !

Comment

Opletten geblazen psyko !!!! Luisteren naar QnQ is de boodschap en flinstoned wees je juist op het gevaar...................
                        Die van de growshop zouden beter moeten weten !!!
                        grtz

Comment

Hmmm, das wel ambetant eigenlijk! Ik wil nu niet dat mijn kot in brand vliegt Í Maar in de growshop zeiden ze dat het allemaal geen probleem was.... Ik geloof jullie maar het is voor mij ver rijden voor die growshop. Ik woon namelijk in BelgiŰ.
                          Kan ik die VSA ergens anders kopen dan? Het zijn philips lampen.
                          Sorry voor al de vragen he!

Bedankt alvast voor het behulpzame advies.

Comment

Zend even een pm naar me , dan kan ik zeggen hoe lang het rijden is naar de dichtste, er zijn hier nog Belgen hoor

Comment

Vraagje welke growshop?
                              Misschien wel handige info voor andere kleine kwekers om daar je niet wijzer te laten maken.

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                              Bezig...
                              X