plant heeft iets raars. wie kan helpen?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Flappiedeb
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Jan 2014
    • 8

    #1

    plant heeft iets raars. wie kan helpen?

    Korting op 420shop
    Hellow,

    ik ben ben bezig aan mijn eerste kweek. Dit met een plant waar ik de soort spijtig genoeg niet van ken...( gekregen via via)

    Nu staat hij al iets langer dan een maand in bloei. hij doet het naar eigen zeggen toch wel mooi

    soort: onbekend
    lampen: 5maal 24watt spaarlamp
    ph waarde: 5-6
    temp 22°C
    pot 25liter cocos en uni grond. met pot verwarming
    1blazer die langs onder naar boven toe blaast
    krijgt water zoals het hoort.

    Maar nu het probleem... de bladeren beginnen zich om te draaien. wat niet normaal is? of wel?
    hij heeft ook nog niet veel kristallen op de bladeren. dit kan idd bepalend zijn van soort tot soort
    kan iemand helpen met wat er aan de hand kan zijn?
    f1.jpg f2.jpgf3.jpg f4.jpg f5.jpgf6.jpg f7.jpg

    alvast bedankt
  • thugz
    Amazing Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Jun 2013
    • 4284

    #2
    Re: plant heeft iets raars. wie kan helpen?



    volgens mij veel maar dan ook veeel te veel water...
    maar ben het ook niet zeker
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

    Comment

    • Flappiedeb
      Stekje
      Nieuw Lid
      • Jan 2014
      • 8

      #3
      Re: plant heeft iets raars. wie kan helpen?

      Oorspronkelijk geplaatst door thugz


      volgens mij veel maar dan ook veeel te veel water...
      maar ben het ook niet zeker
      ik vind zelfs te weinig want de bladeren voelen ook droog aan alsof ze te weinig krijgen

      Comment

      • belladonna
        Guru of all Growers
        Lucky Member
        • Aug 2008
        • 10674

        #4
        Re: plant heeft iets raars. wie kan helpen?

        Voel aan je pot of die plant genoeg water heeft of steek effe je vinger diep in de pot ... dan is optie 1 klaar
        Is het niet te warm? in je hokkie?
        God was never on your side..

        Comment

        • berry ryder
          Special member
          420 MemberLucky Member
          • Dec 2012
          • 2666

          #5
          Re: plant heeft iets raars. wie kan helpen?

          Volgens mij staan ze op de tocht.
          Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

          The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
          Spliff Strawberry in scrogg, klaar



          sigpic

          Comment

          • Cookaap
            Elite Grower
            • Dec 2011
            • 2730

            #6
            Re: plant heeft iets raars. wie kan helpen?

            Te veel water, way thugz zei

            Comment

            • QnQ
              Godlike Grower
              Lucky Member
              • Sep 2010
              • 26093

              #7
              Re: plant heeft iets raars. wie kan helpen?

              Ja, wat is het nou, pH 5 of pH 6 ?
              Dat scheelt namelijk nogal wat.
              pH 5 is TIEN KEER zo zuur als pH 6 !

              pH 6 is de richtlijn op aarde.

              Overvoeding + pH probleem + ze lijken wat nat te staan.

              Dat ze zo ontzettend veel blad aanmaakt komt ook omdat ze erg weinig licht krijgen.
              Die spaarlampjes leveren effectief licht op een afstand van maximaal 10-15cm ofzo.
              Dat betekend dat elk deel van de plant dat verder van zo'n lampje af zit te weinig licht krijgt.

              Je grondkeuze is best van belang bij de keuze van je voeding.
              Cocos heeft bijvoorbeeld andere voeding nodig, dus naarmate er meer cocos door je grond zit heb je meer toevoegingen nodig.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              • Flappiedeb
                Stekje
                Nieuw Lid
                • Jan 2014
                • 8

                #8
                Re: plant heeft iets raars. wie kan helpen?

                Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
                Ja, wat is het nou, pH 5 of pH 6 ?
                Dat scheelt namelijk nogal wat.
                pH 5 is TIEN KEER zo zuur als pH 6 !

                pH 6 is de richtlijn op aarde.

                Overvoeding + pH probleem + ze lijken wat nat te staan.

                Dat ze zo ontzettend veel blad aanmaakt komt ook omdat ze erg weinig licht krijgen.
                Die spaarlampjes leveren effectief licht op een afstand van maximaal 10-15cm ofzo.
                Dat betekend dat elk deel van de plant dat verder van zo'n lampje af zit te weinig licht krijgt.

                Je grondkeuze is best van belang bij de keuze van je voeding.
                Cocos heeft bijvoorbeeld andere voeding nodig, dus naarmate er meer cocos door je grond zit heb je meer toevoegingen nodig.
                mijn ph waarde staat zo net tussen de 5 en 6...
                Was van plan om betere belichting te kopen voor mijn volgende kweek.
                alvast bedankt

                Comment

                • Flappiedeb
                  Stekje
                  Nieuw Lid
                  • Jan 2014
                  • 8

                  #9
                  Re: plant heeft iets raars. wie kan helpen?

                  1891347_1546552865570194_1259004263_o.jpg 1898704_1546552608903553_21022046_o.jpg ziet er goed uit vind ik na maand en half in bloei kleine update

                  Comment

                  Bezig...