Te warm!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • rakadolus
    Elite Stoner
    MemberLucky Member
    • Jan 2014
    • 138

    #1

    Klimaat: Te warm!

    Korting op 420shop
    Hey allemaal.

    Ik heb het net goed verkloot denk ik.
    Ik heb andaag een 250wat kweektent van secret jardin gekocht en heb deze geïnstalleerd.

    Ik had de kleine dames onder de lamp gezet op ongeveer 60cm er vanaf.
    Toen ik net thuis kwam zag ik dat het 44 graden binnen was !!
    Ik heb meteen de lamp uitgezet en de plantjes in de vensterbank gezet.

    Hoe krijg ik die temperatuur omlaag?
    De tent is maar 1.40meter hoog als die planten straks groot worden heb ik een probleem.
    Kan ik hier mischien een dimmer voor kopen die het licht wat minder scherp zet?

    Please help

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
  • weibei
    Bong Master
    MemberLucky Member
    • Mar 2011
    • 302

    #2
    Re: Te warm!

    Zit d'r eigelijk al een afzuiging in?

    Comment

    • De Witte
      Ultra Grower
      MemberLucky Member
      • Dec 2013
      • 2133

      #3
      Re: Te warm!

      Handen in de lucht en groeten aan je tante...

      Comment

      • rakadolus
        Elite Stoner
        MemberLucky Member
        • Jan 2014
        • 138

        #4
        Re: Te warm!

        Ja maar ik heb em nog niet aangezet omdat ie echt super veel herrie maakt dus daar ga ik morgen een dimmer voor halen.

        Ik weet niet hoe dat apparaat heet wat tussen het stopcontact en de hps lamp zit maar die wordt ook aardig heet..

        Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

        Comment

        • De Witte
          Ultra Grower
          MemberLucky Member
          • Dec 2013
          • 2133

          #5
          Re: Te warm!

          De transfo of ballast bedoel je, die word inderdaad aardig warm.
          Best bevestigen op een houten plaat die je van de vloer kan zetten.
          Zelf heb ik van 3 plankjes een bankje gemaakt waarin ik in het draagvlak gaten heb geboord en de ballast hierop bevestigd met ''trekbandjes'', of ook wel strapkes genoemd.
          Werkt perfect hier....
          Handen in de lucht en groeten aan je tante...

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #6
            Re: Te warm!

            Ja, die trafo moet ook niet in de tent heh...
            Die monteer je op een brandvertragende ondergrond ! Gips, of steen of whatever..

            250W HPS moet op maximaal 35cm anders gaan je plantjes strekken.

            Zonder afzuiging...lol
            Je kan je afzuiging alleen dimmen als deze de temperatuur dan ook op peil houdt eh...
            Met huis-tuin-en-keuken dimmertjes kun je trouwens maar zo'n 20-30% dimmen anders gaat de fan brommen.

            En een filter heb je al ?

            Je hebt geluk dat je nog geen grotere ongelukken veroorzaakt hebt kerel.
            Ga nou eerst eens goed lezen hoe anderen het doen voor de brandweer op de stoep staat.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • rakadolus
              Elite Stoner
              MemberLucky Member
              • Jan 2014
              • 138

              #7
              Re: Te warm!



              Ik heb een dimmer gekocht voor de afzuiger maar ik krijg de temperatuur maar niet omlaag.
              Ik heb de lamp iets hoger gehangen maar hij blijft te warm.

              De dimmer gaat langzamer draaien als de temperatuur onder de 28 graden komt ook staat er een clipfan in de tent

              Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
              Attached Files

              Comment

              • thugz
                Amazing Grower
                420 MemberMemberLucky Member
                • Jun 2013
                • 4284

                #8
                Re: Te warm!

                uw fancontroller moet uit het licht staan anders meet ie idd verkeerde dingen en slaat ie op holl
                Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                Comment

                • rakadolus
                  Elite Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Jan 2014
                  • 138

                  #9
                  Re: Te warm!

                  Geldt dit ook voor mijn thermometer?

                  Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

                  Comment

                  • rakadolus
                    Elite Stoner
                    MemberLucky Member
                    • Jan 2014
                    • 138

                    #10
                    Re: Te warm!


                    Ik heb mijn thermometer nu opgehangen. Even kijken of dit werkt

                    Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

                    Comment

                    • bioboer
                      Stoner
                      Member
                      • Sep 2009
                      • 22

                      #11
                      Re: Te warm!

                      Hallo Rakadolus,

                      Temperatuur meet je in de schaduw, maak een dakje erboven.

                      Ik heb de Fancontroller boven in de tent hangen, als de temp daar meer dan 28 wordt gaat hij bij mij voluit afzuigen.

                      beste is zou zijn om straks een scrog te maken,

                      BioBoer

                      Comment

                      • rakadolus
                        Elite Stoner
                        MemberLucky Member
                        • Jan 2014
                        • 138

                        #12
                        Re: Te warm!

                        Bedabkt bioboer! Ik ga het proberen.

                        Ik had em opgehangen en kwam op 28.1 graden te zitten.
                        Ik hem em nu op de grond gelegd en er een stuk karton boven gehangen.

                        En scroggen begrijp ik niet dus zal daar wat meer informatie over zoeken!

                        Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

                        Comment

                        • rakadolus
                          Elite Stoner
                          MemberLucky Member
                          • Jan 2014
                          • 138

                          #13
                          Re: Te warm!

                          Dit heb ik gevonden.
                          Oeps, er ging iets mis. Je bent helaas naar een pagina geleid die niet (meer) bestaat. Naar wat ben je op zoek? We helpen je graag verder.

                          Ik snap het maar mij was verteld dat ik dit ook kon doen door midden van een net te spannen en mijn takjes daar doorheen te laten kruipen.
                          Scroggen lijkt mij wel een stuk beter.

                          Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

                          Comment

                          • bioboer
                            Stoner
                            Member
                            • Sep 2009
                            • 22

                            #14
                            Re: Te warm!

                            Bovenin de tent is het altijd warmer,

                            Vraagje:, heb je wat om je luchtvochtigheid te verhogen, ik zie nu, 29%, lv moet zijn 80% of meer anders verdampen je plantjes. de hoge lv bescherm je plantjes ook tegen wat hogere temperatuur.

                            Comment

                            • rakadolus
                              Elite Stoner
                              MemberLucky Member
                              • Jan 2014
                              • 138

                              #15
                              Re: Te warm!

                              Het was net ietsjes gestegen naar 41% misschien helpt het om een natte handdoek er in te leggen? Ik maak hier sttaks zeker een kweekverslag van als de tent optimaal functioneert!

                              Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

                              Comment

                              Bezig...