Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nog enkele tips?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweektip: Nog enkele tips?

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,
    Ik ben nieuw op dit forum en nieuw met het concept 'wiet kweken'.
    Na lang lezen van forums heb ik de stap gezet en enkele inkopen gedaan.


    Aangekocht heb ik:
    7x Autofrisian Dew
    7x Automatic little dwarf
    Waarbij ik 2x critical seeds heb bijgekregen

    Verder heb ik een 30 liter plantenbal gekocht met een doos beendermeel.
    Qua belichting voor mijn zaailingen heb ik gekozen voor 25 watt 'warm white' tornado.
    Ik weet dat cool white in principe beter is voor de groei maar kon deze moeilijk vinden.

    Dit is mijn bedoeling:
    De zaadjes 10 mei laten ontkiemen onder de aangekochte lampen.
    Hierna wil ik een little dwarf in de pot zetten die ik reeds met een kopje beendermeel bemest heb, en dan wil ik nog de rest in volle grond zetten die ik ook aangereikt heb met beendermeel. (Ik ga er maar 5 van de 14 laten ontkiemen wegens het mijn eerste keer is)
    De pot wil ik 3 x per week een beetje water geven, diegenen in volle grond zal afhangen van het weer. Bij extreem mooi weer 2x per week.

    Buiten beendermeel wil ik ze graag laten groeien op wijze van moeder natuur.

    Zou dit alllemaal lukken en zijn er misschien dingen die ik anders/beter zou doen?
    Of misschien nog enkele tips voor tijdens het kweekproces?

    Alvast bedankt!
    Pulz

    #2
    Re: Nog enkele tips?

    Ik zou geen kopje beendermeel bij een plantje gooien, da's een beetje veel.
    Als je het toch gebruikt, doe dan een "snufje" beendermeel. Hooguit een theelepeltje in 25 liter grond ofzo bij bloeiende planten.
    Het is geen wondermiddel, gewoon slachtafval met voornamelijk fosfaat (P)

    Zou het ook alleen gebruiken in de volle grond, en dat kun je nu al toevoegen omdat de stoffen heel langzaam vrijkomen.
    Normaal gebruikt een tuinder dat maar 1 of 2 keer per jaar dacht ik.

    3 eetlepels beendermeel per vierkante meter tuin lees ik bij Ecostyle.

    Zou je die autoflowers niet gewoon meteen in de tuin zaaien half-mei ? (of meteen in definitieve pot buiten?)
    Ze hebben maar korte groeitijd dus zaak dat ze zoveel mogelijk wortelruimte en licht krijgen vanaf de start.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    Bezig...
    X