Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gele puntjes, en een scheefgetrokken blad.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gele puntjes, en een scheefgetrokken blad.

    Korting op 420shop
    Hallo Mensen,

    Om het slechts te proberen voor eerste keer, heb ik 1 x femized ak-47 zaad geplant in stekgrond waarin 2 maanden voeding er al in zat.. (Normale stekgrond van Tuincentrum)
    Omdat alle lampen van plus/minus 100 watt led+cfl onderweg zijn naar Nederland.

    Kan ik alleen gebruik maken van daglicht bij het raam, en een 3,5w (80 LED) groei licht die ik op het moment alleen heb.
    Hierdoor gaat het proces alleen wel vele malen langzamer, maar hij groeit zeker lekker diepgroen!

    Hij staat op 21 lichturen 3 uur donkeruren. Temperatuur is normaal, wat je in woonkamer zou verwachten.
    Luchtvochtigheid helaas laag, PH onmeetbaar omdat alle apparatuur pas besteld is en onderweg is.
    (Plant is 4 cm lang/ 2 cm breed. 25 dagen oud sinds ontkiem.)

    Dus hier ben ik, vroeg me af. Waarom ik gele puntjes zou kunnen hebben?
    2 maanden voeding soms te veel? het eerst blad was ook al scheefgetrokken.

    Wat is de oplossing? Ik ken er een, maar is deze wel veilig of kennen jullie er beter een?
    Mijn oplossing: Plant gewoon erin laten, en grond doorspoelen zodat zout aka mest stoffen eruit vliegen van gaten eronder?

    Weten jullie iets beters? Enig advies? Ik ben beginner

    (Ik weet van dat 3,5w lamp maar geloof me, betere lampen zijn onderweg.
    Ik zit voor nu wel alleen even in de probleem, dus advies kan ik gebruiken voor nu!)

    #2
    Re: Gele puntjes, en een scheefgetrokken blad.

    Stekgrond is nooit bemest. En zeker niet voor 2 maanden

    Heb je ze echt in (zaai en)stekgrond gedaan of in bemeste potgrond?

    Comment


      #3
      Re: Gele puntjes, en een scheefgetrokken blad.

      Ik zal even voorlezen wat het samenstelling is, wat op het achterkant van het zaai & stekgrond verpakking staat van Pokon.

      Door deze tekst ging ik er van uit dat er voeding/bemesting in zat? Maar ik ben natuurlijk een beginner en weer hier zo min mogelijk over.
      Dus gezien de gegevens!, zit er teveel voeding in? Of wat zou er aan de hand kunnen zijn?

      Comment


        #4
        Re: Gele puntjes, en een scheefgetrokken blad.

        Hoe ze bij die startvoeding komen weet ik niet precies.

        Maar onthoud:

        In zaai en stekgrond zit bijna geen voeding, omdat zaailingen en stekjes dat niet nodig hebben.

        Die gele bladpuntjes bij jou is dus een teken van een voedingstekort.
        Even in bemeste (growshop) aarde zetten dus

        Comment


          #5
          Re: Gele puntjes, en een scheefgetrokken blad.

          Er zit altijd wel wat bemesting in zo'n zak grond inderdaad. Zaai/stekgrond heeft dan een EC van 0,2 ofzo. Die 0,6kg is wel per 1000l. Daar gaan 50 20l zakken uit, dus in zo'n zak zit slechts 600g/50=12g voeding.

          Als ze er al 25 dagen in staan dan hadden ze al veel groter moeten zijn.

          Staan de plantjes wellicht te nat? Fototje zou ook wel helpen.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #6
            Re: Gele puntjes, en een scheefgetrokken blad.

            Ja, zet er eens wat goeie foto's bij, m'n kristallen bol hangt even aan de lader.

            Twee maanden voeding snap ik ook niet helemaal, voor langzaam groeiende plantjes is dat denk ik ?

            Volgens de eisen van het RHP keurmerk :

            Een essentieel onderdeel van kwalitatief goede zaai- en stekgrond is de juiste hoeveelheid mest- en voedingsstoffen.
            Te veel voedingsstoffen (of wel zouten) zijn schadelijk voor nieuwe wortels.
            De voeding moet zodanig zijn afgestemd dat het geen schade teweeg kan brengen aan nieuwe wortels. Door een te hoog zoutgehalte sterven nieuwe wortels af.



            Zaai- en stekgrond met het RHP Consumer keurmerk is fijn en niet te grof.
            Lichte en luchtige zaai- en stekgrond biedt de stek de optimale basis om aansluiting te vinden met de potgrond.
            Het uitkomen van een zaadje en het groeiproces van een nieuw wortelstelsel vraagt de juiste verhouding van lucht, water en voedingsstoffen in de potgrond.

            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Ik heb dus totaal geen idee wat voor grond ik heb gekocht, het liefst wil ik ze indien mogelijk zo lang mogelijk in deze stekjes grond houden i.v.m budget.
              Ik heb indien er voeding te kort is, een plantenvoeding van Action NPK 7-3-5. Misschien kan ik deze gebruiken?

              Maar sinds ik in eerste opzichte niet eens weet of we te maken hebben met voeding te veel of te kort. Mogen jullie het zeggen, jullie zijn de pro's.
              Ik heb twee foto's genomen, de eerste met aantekeningen, de tweede voor alleen detail.
              (Plant is zo een 4 cm lang/2 cm breed. Geef hem plus/minus 200ml kraan water om de 3 dagen. (Teveel of te weinig?))

              Edit.jpg
              True.jpg

              Heb zojuist een hele uitleg en wat gedetailleerd foto's geplaatst waarvan 1 met aantekeningen.
              Maar de bericht staat in afwachting van goedkeuring bij een moderator. Waarschijnlijk omdat er foto's bijgevoegd zijn.

              Hoe lang duurt zo een goedkeuring?
              Last edited by ceBep; 21 March 2014, 19:58.

              Comment


                #8
                Re: Gele puntjes, en een scheefgetrokken blad.

                Als je dat gewoon in dit topic post heb je dat toch niet ?

                ah, misschien omdat je nieuw bent ? I dunno..ik ben niet van de directie.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Gele puntjes, en een scheefgetrokken blad.

                  Goedkeuring gebeurd wanneer er een mod over strompelt, bij deze

                  Comment


                    #10
                    Re: Gele puntjes, en een scheefgetrokken blad.

                    Bedankt Vale..

                    Dus jongens, post staat er eindelijk erop met 2 foto's.
                    Enkele dingen die leden niet opzettelijk hebben verward.
                    Vandaar enkele "straight to the point" vragen:
                    -Ziet er nou wel genoeg voeding in mijn stek grond, of niet?..
                    -Naar mijn basis kennis krijg je bij te veel voeding verbrande puntjes. Maar net beweerde iemand dat het ook door een voeding tekort komt. ?!

                    Nog iets wat ik niet begrijp:
                    -Stekgrond zegt 2 maanden voeding.
                    -Verbrande diep groen bladen, klein beetje! +/-
                    -Scheef getrokken blad.

                    alle 3 tekens van overvoeding toch?
                    Maar toch heeft iemand anders het over voeding te kort, of verkeerde grond i.v.m on-bemestte grond.

                    Maar hoe zit het in het echt? Ik heb veel gelezen voor mijn eerste kweek.
                    En wat ik van jullie nu hoor, is anders dan wat ik heb gelezen.
                    Doet mijn 2 feiten in elkaar barsten, dan begrijp ik het ook niet meer.

                    Kan dit iemand verhelderen/uitleggen wat er echt is?
                    Hoef niet, mag wel. Afhankelijk van de situatie van plant.

                    Als het moet: Hoe kan ik dit zo makkelijk en minder kostelijk oplossen?
                    (Heb een liter fles voeding van Action - NPK 7-5-3)

                    Dus zeg het maar
                    Last edited by Wanted; 21 March 2014, 20:21. Reden: Aanpassingen.

                    Comment


                      #11
                      Re: Gele puntjes, en een scheefgetrokken blad.

                      Volgens mij gaat het zo maar correct me if I'm wrong:
                      Mits je plant weinig tot haast geen licht(lumen) heeft, is er ook weinig fotosynthese.
                      Weinig fotosynthese, dus plant blijft klein.

                      Blijf jij om de 3 dagen water bijgooien zonder dat aarde droog trekt? Zit je met wateroverschot.
                      Zit je met wateroverschot, krijg je een tekort aan zuurstof waardoor blad geel trekt.
                      Grtz.

                      Comment

                      Bezig...
                      X