Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zand toevoegen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zand toevoegen

    Korting op 420shop
    Goedendag

    Vrienden van me hebben amnesia op 18 liter potten staan en de potten maar voor de helft gevult. Het zijn vierkantje potten en lopen taps toe dus ik denk dat er minder dan 9 liter inzit. Ze hebben de plantjes 4 dagen voorgegroeid en staan nu 12 dagen op 12/12.
    Ik ben bang dat ze later in de problemen komen dus ik zou graag wat zand willen toevoegen maar weet eigenlijk niet wat de juiste manier is. Kan ik gewoon zand toevoegen bovenin de pot? Of kan het stengeltje dan rotten? Graag wat advies

    #2
    Re: Zand toevoegen

    Laat eens een foto zien, dan kunnen we zien wat jullie hebben gefabriceerd en hoe de plantjes ervoor staan.
    Zand (of bedoel je potgrond?) zou ik nu niet meer toevoegen, of wil je de plantjes half begraven?

    Ik raad jullie aan om in het vervolg goed in te lezen op dit forum en een beetje na te denken voor je er aan begint.

    Groeten van orgasmatron

    Comment


      #3
      Re: Zand toevoegen

      Kluit laten drogen en eens die droog is kan je makkelijk plant uit pot halen.
      Onderaan de pot extra aarde en dan kluit er bovenop tot de goede hoogte.
      Dan allemaal inwateren.
      Kan je het niet zo oplossen?

      Comment


        #4
        Re: Zand toevoegen

        Oorspronkelijk geplaatst door orgasmatron View Post
        Laat eens een foto zien, dan kunnen we zien wat jullie hebben gefabriceerd en hoe de plantjes ervoor staan.
        Zand (of bedoel je potgrond?) zou ik nu niet meer toevoegen, of wil je de plantjes half begraven?

        Ik raad jullie aan om in het vervolg goed in te lezen op dit forum en een beetje na te denken voor je er aan begint.

        Groeten van orgasmatron
        Ik heb de laatste paar weken echt veel gelezen dus ik had zelf deze fout niet gemaakt. Ik ben bij het opzetten er helaas niet bij geweest.
        Ze gebruiken potgrond en voeding van bio nova. Ik heb helaas niet de gelegenheid om foto's te schieten.

        Oorspronkelijk geplaatst door Shiva Ketama View Post
        Kluit laten drogen en eens die droog is kan je makkelijk plant uit pot halen.
        Onderaan de pot extra aarde en dan kluit er bovenop tot de goede hoogte.
        Dan allemaal inwateren.
        Kan je het niet zo oplossen?
        Jah dat kan ik misschien maar het beste doen.

        Dus ik neem aan dat +/- 9 liter veel te weinig is voor deze plantjes en dat aanvullen gewoon noodzakelijk is?
        En wanneer is het beste om de pot aan te vullen? Hoe kan ik zien of de pot al helemaal verzadigt is met wortels. Ben bang als ik het te vroeg doe dat de kluit uitelkaar valt.
        Last edited by northern light; 26 March 2014, 20:31.

        Comment


          #5
          Re: Zand toevoegen

          Zonder foto's kun je geen specifieke instructies verwachten of je plantjes het wel overleven en of het al kan enzo..
          Potten hoor je tot het randje te vullen, en dan de plantjes erin. Niet andersom.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Zand toevoegen

            Ik ben foto's aan het regelen maar dat kan even duren.

            Comment

            Bezig...
            X