Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Raamfolie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verlichting: Raamfolie

    Korting op 420shop
    Beste broeders,

    voor het eerst ever ga ik wietplantjes kweken. Vier stuks, want mijn 5e Cheese zaadje is nooit ontkiemd. Inmiddels zijn mijn plantjes 3 weken oud en staan ze lekker binnen achter het raam. Ze krijgen aan de ene zijde van mijn appartement 75% van de dag zonlicht. Helaas is dit de kant van de galerij waar iedereen die voorbijloopt ze dus kan zien staan. De buurvrouw denkt nog steeds dat het aardbeien gaan worden. De plantjes verplaatsen naar de balkonkant lijkt me geen optie omdat ze dan te weinig licht krijgen. Daarom dacht ik dat het wel ingenieus zou zijn om lichtdoorlatend raamfolie op te hangen. Van dat matte folie waar je niet doorheen kunt kijken. Als ik de kamer dan wit schilder of overal spiegels ophang, dan moet ik denk ik wel genoeg daglicht hebben. Toch? Graag jullie mening.

    (Ik kweek mijn eerste badge dus zonder lampen, alhoewel ik volgend jaar wsl. wel een kweektent wil gaan kopen.)

    Mzzl, R.J.

    #2
    Re: Raamfolie

    Fatsoenlijke planten kweken voor het raam is vrijwel onmogelijk. Wiet heeft veel licht nodig om te kunnen groeien, en dan komt de bloei ook nog.

    Het raam zelf houdt al veel bruikbaar licht tegen, en die folie nog meer. Beter dus die planten naar buiten zetten over 3 a 4 weken

    Comment


      #3
      Re: Raamfolie

      Misschien wat guerrilla spots zoeken als je ze niet op het balkon kan zetten?
      -

      Comment


        #4
        Re: Raamfolie

        Of een simpele setup kopen voor nie teveel geld en zo in huis.

        Comment


          #5
          Re: Raamfolie

          Ik zou het gewoon proberen met die raamfolie.

          Ik zou wel proberen zoveel mogelijk licht bij de planten te houden. Wit schilderen of spiegels zijn prima, maar het werkt het best als je vlak achter het raam een klein "kamertje" creeert waar je planten in staan, en dat dan wit schilderen of spiegelen.

          Glas vangt ongeveer 4% van je licht weg; matte folie ongeveer 50%. Hou je 50% over, wat nog steeds een beste hoop licht is in vol zonlicht. Je zult geen superoogst krijgen, maar er moet toch best wat af te halen zijn.

          Comment


            #6
            Re: Raamfolie

            Zou t ook gewoon doen, denk dat je nog best verrast wordt. Zeker als je de bloei een beetje forceert d.m.v. verduisteren (gewoon in een kast of kamer ofzo van 20.00 tot 08.00 bv. Als t mogelijk is zou ik ze 0,5m of meer van het raam zetten. Afhankelijk van waar je woont misschien. Valt net wat minder op dan gelijk in het raamkozijn. Ik had simpelweg landbouwplastic voor m'n raam gehangen b.w.v. dubbel glas, maar toch zag een oplettende agent nog welk plantje ik had staan. Mocht ze (2) verder houden, maar toch. Om over nieuwsgierige snotaapies maar te zwijgen.. Ik had echt geen klote aan m'n plantjes gedaan en 1 van de 2 kwam nog helemaal doorgeknakt aan toen ik m kreeg, en t was een haze ook nog, en zonder verduisteren had ik toch nog goed 45g en lekker ook! Nogmaals: dit waren echt als kamerplanten bij de vrijgezelle man dus: aangenaam verrast .
            Maatjes van me die wel hadden verduisterd en aandacht hadden gegeven was ik achteraf toch wel jaloers op. Stom van m'n eigen ook, maar toch nog lekker gerookt. Overigens is mijn huis net een grot qua zon, dus ik wil nogmaals maar zeggen: gewoon doen.

            Edit: Succes!
            Last edited by dr00p; 5 April 2014, 04:36.
            Rough! Rough! Arrrr..

            Comment


              #7
              Re: Raamfolie

              Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
              Glas vangt ongeveer 4% van je licht weg; matte folie ongeveer 50%
              En dan heb je het over niet-gecoat enkel glas ?
              Dat glas dat je bijna nergens meer tegen komt ?

              Achter dubbel glas, en folie ga je geen wiet kweken gok ik.
              Een plantje, jahoor, dat blijft wel een paar weken/maanden leven ook, maar wiet ga je er niet af krijgen.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Raamfolie



                Zo'n plant krijg je als je m achter t raam laat groeien, deze is nu 3 maanden. Leuk plantje maar de wiet is natuurlijk niks

                Comment


                  #9
                  Re: Raamfolie

                  Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                  En dan heb je het over niet-gecoat enkel glas ?
                  Dat glas dat je bijna nergens meer tegen komt ?
                  Komt dat nergens meer voor? In dat geval gooi ik 10.000 euro op de vraagprijs van mijn huis. "Authentiek enkel glas. Onvervangbaar".
                  Maar inderdaad: Dat soort glas, daar heb ik het over. Liefst met authentieke bobbels.

                  Comment


                    #10
                    Re: Raamfolie

                    - Heb de foto's achteraf verwijderd. Je mist er niet zo veel aan -

                    5 juli:


                    1 augustus:


                    4 september:


                    7 oktober:


                    Had ze pas 19 november geoogst (!!), foto volgt misschien (iemand een tip voor een paint-achtig appie voor Android? S4). Zoals gezegd geen vetpot hoewel anderzijds bijna een halve ons! En gewoon goed te roken.

                    Denk dat ik m in juni gezet had, een langbloeier, wel op voorbemeste aarde trouwens, uit onze shops, maar verder niet bijgevoed whatsoever.

                    Niet voor t 1 of ander maar deze zagen er, ondanks weinig zon, geen frisse bries, pas laat geplant en al die dingen toch best okey uit. Onkruid!

                    Succes! Nu is het goeie moment om te planten.
                    Last edited by dr00p; 24 April 2014, 01:55.
                    Rough! Rough! Arrrr..

                    Comment

                    Bezig...
                    X