Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Te weinig licht.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Te weinig licht.

    Korting op 420shop
    Goeiemiddag !

    Ik heb 3 Super skunk autoflowering zaadjes gekweekt en die zijn nu 9 dagen oud,
    de plantjes worden nu alleen nog maar langer, dikker en de 4 blaadjes worden iets groter
    ik las dat 't dan gaat om te weinig belichting aangezien als ik mijn plantjes vanaf 7:00 buiten zet en het word om 20:00 donker hebben ze alsnog maar 12 uur, ik weet dat de plant in de groei 18/6 uur licht/donker nodig heeft.

    Maar hoe kom ik dan nu aan meer licht want ik zie geen natuurlijke manier dan ..
    ik las mogelijkheden over een groeilamp TL van 36 watt, hoe kan ik dat het beste oplossen ? en is dit veilig, makkelijk en goedkoop te doen ?

    Is het dan zo dat je de meeste uren dan alsnog je plant buiten zet of de voor groei volledig binnen doet ? want ik las dat je plant dan gaat strekken en dat wil ik ook niet.

    ik hoop dat jullie mij iets verder kunnen helpen

    mvg,
    HerbalUtje

    #2
    Re: Te weinig licht.

    Naja kijk is in eerste instantie het idee achter buiten kweken dat je dan nog gedoogd bezig bent ? Want als je toch verlichting gaat gebruiken kan je de rest ook net zo goed doen.

    Comment


      #3
      Re: Te weinig licht.

      het is alleen voor de groei..
      ik hoef geen 400w - 600w lichten met 40-70 euro per maand kosten gewoon een simpel dingetje van 36 watt om aan 18 uur licht te komen omdat je anders het nooit van je leven gaat redden in dit land met het natuurlijke licht
      buiten kweken = gedoogd indien het op eigen terrein is mag je een paar planten daar neerzetten, dat weet ik en ik hou me daar aan !

      en bij binnen komt VEEEEL meer kijken, de kosten voor een goeie kweektent is al meer dan 300 euro, ik snap niet echt jouw rare vergelijking dat als ik een gloei led wil hebben voor een paar dagen/weken dat je dan meteen zegt dat ik het hele kweekproces dan net zo goed onder lampen kunt doen, rare stand van zaken of niet ?
      Last edited by HerbalUtje; 8 April 2014, 17:09.

      Comment


        #4
        Re: Te weinig licht.

        Helemaal met je eens, Herbalutje. Al zal het vast goed bedoeld zijn.

        Bij de Gamma heb je 18w armaturen incl tl balk in de juiste kleur 33 voor ik meen tussen de 5 en 7.50 euro. Moet nog wel een snoer en stekker aan. En iets van een plankje waar je die armaturen op schroeft en eventueel iets om op te hangen. Weet niet hoe grote knutselaar je bent.
        Maar 2x 18w is voor jouw doel perfect zou ik denken. Ben je voor pakmbeet 20 euro klaar. Zorg wel dat ze zo dicht mogelijk op de planten kunnen hangen (max 5cm boven de planten), dus zodoende dat iets met bv haakjes&ketting een fijnere oplossing is dan iets statisch (vaste montage).

        Uiteraard kan je het zo gek maken als je wilt, maar dat was je al verduidelijkt . Als je rondzoekt dan kom je gauw genoeg tegen welke kleur(codes) bij welke fase van de plant horen. Maar in principe is kleur 33 degene die je hebben wilt. Succes!

        Ps. Ik denk overigens dat als je ze laat staan (geen extra licht fixen - laat maar gaan dat gaat wel goed), dat t ook wel goed komt. Het wordt dagelijks iets langer licht en de plant voelt ook aan de omgeving (stemperatuur & lv) welk jaargetijde het is. Ik neem een beetje aan: die zal wel groeien (en niet in de war raken).

        Bovendien: wanneer en waar is het wel 18uur licht op aarde? ... Genoeg te leren dus.

        Anderzijds zal extra licht, zelfs in de vorm van 2x 18w tl lampen, zeker goed doen qua opbrengst. Daar ben ik van overtuigd ook al is dat alleen een onderbuikgevoel.

        Last edited by dr00p; 8 April 2014, 18:27.
        Rough! Rough! Arrrr..

        Comment


          #5
          Re: Te weinig licht.

          Heel erg bedankt voor je reactie Dr00p ! inderdaad, waarschijnelijk was het wel goed bedoeld

          ik zal meteen even gaan kijken ! ik had al enkele dingen online gevonden, zoals een TL 36 Watt 6500k bij dutch-headshop en als het goed is heb ik nog een armatuur thuis liggen, maar volgens mij past per armatuur toch een verschillende wattage ?

          ik heb nog een tijdschakelaartje maar mijn vraag is, hoe zouden jullie hem instellen voor 6 uur donker qua tijd ? ik kan hem niet om 6:00 - 7:00 naar buiten gaan knallen dan me bed terug in voor anderhalf uur want dan ben ik klaarwakker, ik maak erge lange dagen dus heb ik mijn rust hard nodig (vooral met het energie trekkende van het blowen ) zou die dan bijv. om 0:00 uit moeten gaan en 6:00 aaan ?

          Ik wil best wel de lamp op 18 uur zetten, maar ik heb zoals ik al zei geen kweekkast en de planten hebben wel frisse lucht/wind nodig in hun groei periode om stevig te worden etc. en anders heeft de plant straks tekort aan frisse lucht, is dit op te lossen d.m.v haar deels van de dag als de zon er is buiten te zetten en als het weer wat meer tegenzit gewoon onder de TL? of mag die niet als die onder de TL staat zomaar naar buiten als het mooi weer is ?

          Groetjes,
          Herbalutje !

          Comment


            #6
            Last edited by dr00p; 8 April 2014, 19:30.
            Rough! Rough! Arrrr..

            Comment


              #7
              Re: Te weinig licht.

              is dit iets ? na wat improviseren kwam ik hierop uit met een beetje een stonde gedachtegang

              20140409_210512.jpg 20140409_210544.jpg de verlichting: 2 stuks Cool white 84(0) 18w
              Last edited by HerbalUtje; 9 April 2014, 21:20.

              Comment


                #8
                Re: Te weinig licht.

                Lachen toch! Lekker bezig Moet goedkomen! Hij is wel veilig toch? (Ik lijk iets van zo'n fietselastiek/binder te zien wat de lamp omhoog houdt?) Bedenk dat je met stroom werkt, dus dubbelcheck je eigen werk altijd.

                Succes!
                Rough! Rough! Arrrr..

                Comment


                  #9
                  Re: Te weinig licht.

                  het zijn tywrap's goed strak en veilig vast gemaakt ! (op 3 verschillende plekken vast gemaakt voor optimale ondersteuning)

                  bedankt voor de rest van je hulp Dr00p de plantjes zien er gezond uit

                  Comment

                  Bezig...
                  X