Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zaadje ontkiemt, maar geen blaadjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zaadje ontkiemt, maar geen blaadjes

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Dit jaar ben ik er redelijk vroeg bij om weer een plantje te laten groeien. Dit keer heb ik Royal Haze Automatic van RQS. Het ontkiemen heb ik gedaan op vochtige watten in een dopje van een flesje water. Over het dopje heb ik plastic folie geplakt met enkele gaatjes, om te beperken dat het vocht snel verdampt. Na drie dagen was er een wit worteltje van 2 mm zichtbaar. Ik heb vervolgens het zaadje met wortel naar beneden in een turf plug gedaan. Nu, na 7 dagen is er inmiddels een redelijke steel uitgekomen, ca. 1,5 cm. Het probleem is nu dat aan de top van de steel het zaadje nog hangt en er geen blaadjes tevoorschijn komen. Ik had deze al lang verwacht (4 voorgaande plantjes heb ik op dezelfde manier ontkiemt). Ik vind de opening van het zaadje (wat vermoedelijk de lobblaadjes zijn) ook erg donker.

    Heeft iemand hier ervaring mee en zullen de blaadjes nog komen of is het ontkiemen gestopt?

    Hier een foto:

    IMG_20140411_191205.jpg

    Gr, Crimpy

    #2
    Re: Zaadje ontkiemt, maar geen blaadjes

    Ja misschien dat t zaadje genoeg kracht heeft om zelf t helmpje af te werpen maar misschien kun je m heeel voorzichtig helpen? Lijkt me dat dat geen kwaad kan na zoveel dagen. Heb t zelf ook wel een paar keer meegemaakt maar telkens heb ik t op zn beloop gelaten en dat ging altijd goed. Maar moet erbij zeggen dat ik me niet heugen kan dat ik meer dan 2 dagen tegen zo eentje heb aangekeken.

    Denkt trouwens niet dat je m al af hoeft te schrijven. Het zaadje bevat ook voeding, en de blaadjes, alleen die zaad schil hoeft er maar af. Hij staat in ieder geval nog fier overeind.

    Wat betreft helpen zou ik even andere mensen hun antwoord afwachten.

    Succes!
    Rough! Rough! Arrrr..

    Comment


      #3
      Re: Zaadje ontkiemt, maar geen blaadjes

      Dikke steel beloofd wat als het er echt niet afgaat kan je het er zeeeeer voorzichtig afprutsen .. Succes

      Comment


        #4
        Re: Zaadje ontkiemt, maar geen blaadjes

        Puntje naar boven steken. Als je dit hebt kan je er zelf afprutsen maar moet je het huisje bij het plantje laten.
        Ook opletten dat die tere blaadjes niet verbranden want dan kan het game over zijn.

        Grtz.

        Comment

        Bezig...
        X