Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is 1,5 kwadraats draad goed om een hps lamp aan te sluiten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verlichting: Is 1,5 kwadraats draad goed om een hps lamp aan te sluiten?

    Korting op 420shop
    Hoi, Ook al heb ik best wel veel gelezen, toch kan ik voor mezelf bovenstaande vraag niet met zekerheid beantwoorden.

    Wat weet ik wel:
    MH lampen mogen maximaal 2 meter snoer van ballast naar lamp hebben.
    Bij mijn mh setje kreeg ik een dik, naar ik aanneem 2,5 kwadraat snoer? (gs Alien, 150w gib setje)

    HPS lampen mogen max. 20m snoer tussen ballast en lamp hebben.
    Ik gebruik het snoer dat aan mijn lumatek zit en dat zal 5m zijn. Wat ook een stevig snoer is maar hoeveel kwadraats? Geen idee.

    Ik dacht dat 1,5 kwadraat draad minimaal en gewoon goed is. Maar nou heb ik een rol 1,5 kwadraat draad leggen, denk ik want zonder label (maar ik meen t goed onthouden te hebben..).. En hoewel t wel een beetje de dikte van mijn t snoer van mijn stofzuiger heeft, lijkt ie zo mager vergeleken met de snoeren die ik nou heb hangen.

    Ander vraagje mocht iemand het weten, op mijn Lumatek mag ook een MH lamp. Als ik niet beter wist dan had ik die - als ik m had.. - gewoon aangesloten aan dat 5 meter snoer. Kan dat kwaad? Is dat niet 3m te lang? Of gaat dat voor (deze) vsa niet op? En welke mh lampen zijn geschikt voor een e-vsa? Gewoon die van GIB bv?



    Thanx
    Last edited by dr00p; 14 April 2014, 04:25.
    Rough! Rough! Arrrr..

    #2
    Re: Is 1,5 kwadraats draad goed om een hps lamp aan te sluiten?

    Snoeren altijd zo kort mogelijk houden.
    Er gaat een hoop stroom doorheen, ze werken als antennes.

    Check maar eens een kortegolfontvangertje als je lamp opstart.
    Als je lange snoeren gebruikt en je hangt ze per ongeluk wat strategisch op kun je het buiten je huis horen !

    nb. maxI.jpg
    Maximale stroom bij maximaal 30 graden omgevingstemperatuur.

    Bron
    Last edited by QnQ; 14 April 2014, 10:30. Reden: plaatje
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    Bezig...
    X