Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lampen eerder uit aan het einde van de bloei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Lampen eerder uit aan het einde van de bloei

    Hey, bedankt voor het meedenken Mway, Shiva Ketama & Royalcheesegrow!

    Ja ik zat ook te denken dat stap voor stap opbouwen wellicht iets natuurlijker zou �� zijn. Maar anderzijds zat ik te denken dat ik 1. Mijn groei naar bloei ook van de hak op de tak is (in 1 keer van 18 naar 12 uur licht. En 2. We willen de plant voor de gek houden. Zoals Mway al zegt, niks natuurlijks aan.

    Dus met die gedachte zijn me plantjes vanochtend een uur eerder op gestaan en gaan straks een uur later naar bed.

    Heb er hier op het forum, en ook niet op wietforum iets over terug kunnen vinden. Al zou ik Google nog kunnen gebruiken. Maar lijkt er inderdaad op dat het hier niet zo bekend (dus onbemind?) is.

    Om de Amerikaanse etc. forums nog te checken is een goeie tip man! Gaat ik straks is doen.

    En de tip die Metrop aangeeft, ik interpeteerde m eigenlijk als "een truuk die sommigen doen is 14 uur licht en 10 uur donker om een dikkere oogst te krijgen
    Rough! Rough! Arrrr..

    Comment


      #17
      Re: Lampen eerder uit aan het einde van de bloei

      Sorry ik bedoelde 10/14 dus 10 uur licht en 14 uur de lamp uit.
      Die truuk komt van Ed Roshentall

      Comment


        #18
        Re: Lampen eerder uit aan het einde van de bloei

        Jay! Bevestiging: http://www.420magazine.com/forums/bu...d-budding.html

        Niet alleen van het 14 uur licht aan het einde bloei. Maar ook het gerucht van de laatste 2 dagen geen licht.

        Rumours, rumours, zoals er al wordt gezegd..
        Rough! Rough! Arrrr..

        Comment


          #19
          Re: Lampen eerder uit aan het einde van de bloei


          Kwam dit tegen op een andere site dr00p:

          What mimics the real environment that pot grows in, more than consistently shortening day length? I read in a string where a guy swore by this method. He started @ 12/12 & shortened the light cycle 15 minutes a week, until he was @ 10 on & 14 off. He stayed there for strains requiring more than 8 weeks to finish.





          Comment


            #20
            Re: Lampen eerder uit aan het einde van de bloei

            Godver , zit ik heel verhaal te tikken en in ene toch weg..

            Nou die tik ik later misschien nog wel. In ieder geval thanx @Mway, kan gebeuren! En toch ook over lanver verduisteren.

            Kwam hier ook een, kort van stof, stukje over langer donker tegen LINK Met wel een heel mooi schema om vooral energiebesparender te kweken. En ik geloof zomaar dat daar mooie oogsten uit te halen zijn.

            En thanx ook Royalcheesegrow voor de input! Ook over langere periode van donker dus. Bovenstaand schema (linkie) slaat hier eigenlijk perfect op.

            Hier nog een mooi artikel over wat nou precies de bloei schakelt (kleurpigmenten in het blad, zat t net half te vertalen maar....) en wat je daarmee kan (periode van 36u donker wanneer je van groei naar bloei schakelt, voor een vliegende start van je bloei door een zo laag mogelijk aandeel Phytogrome Far Red). Al hoewel geen woord over langer licht.

            LINK

            Wel bijzonder ergens dat een befaamde voedingsproducent het langer belichten als tip geeft. Alsmede, volgens het 420forum linkie 2 posts terug, een zaadleverlancier die de tip op video geeft. Maar niemand lijkt er echt bekend mee (420forum topic is ook al jaren oud).

            Ach ja, 250gr onder mijn 400w lamp zou ik een topprestatie vinden! Dat is mijn doel. Al zie ik het nog niet helemaal hangen. Maar goed, nog steeds pril (al lees ik net ergens dat van planten (onze) de toppen de laatste 2 weken niet echt meer aangroeien?? LINK ) Al heb ik t nog niet over 2e internodebloei's gehad. Dat zit elkaar wel een beetje in de weg trouwens, met me 14 uur licht, 10 uur donker. (Lol! Edit: Nou haal ik alles door elkaar zie ik! )

            Ps Vond nog even gauw een topic over 14/10 LINK deze is uit 2007, die ander uit 2008.. Al krijg ik niet het idee dat ik me zorgen moet maken verder..
            Last edited by dr00p; 20 April 2014, 21:44.
            Rough! Rough! Arrrr..

            Comment


              #21
              Re: Lampen eerder uit aan het einde van de bloei

              Lijkt erop dat ik een tip volg van ene Tim van THC Seeds. Niet zo'n proffesionele zaadkweker als ik aannam maar gezellige hobby boeren nontheless. Te vinden op youtube. Blijft de vraag hoe de tip bij Metrop kwam. Misschien dat ik ze eens mail. Ben in ieder geval zover dat ik niet bang ben voor stress of herma's. Of die 28 uur extra licht veel meer opbrengst brengt blijft ook de vraag. Volgens Tim wel..

              (Volgens mij is het inderdaad die 2e internodebloei wat ik hiermee bewerkstellig QnQ. In die video, halverwege, als Tim zijn tip verteld, vertellen ze, zonder het woord te gebruiken, eigenlijk waar jij ook op wees: die 2e internodebloei. Nomercy's link een paar posts terug, legt dit goed uit.
              Last edited by dr00p; 21 April 2014, 16:14.
              Rough! Rough! Arrrr..

              Comment


                #22
                Re: Lampen eerder uit aan het einde van de bloei

                Hey, Zo, de 2 weken zijn voorbij. Mijn planten gaan weer terug op 12/12. Ik wou even aan het topic toevoegen dat het goed is gegaan. Geen noemenswaardige stress en al helemaal geen herma's. Moet wel zeggen dat mijn planten nog niet klaar zijn. Ook niet die dit *bijna zijn. Denk zomaar nog 1 tot 2 weken.

                De ene helft lijkt niet bijzonder getriggerd. Maar een handvol planten hebben echt groeiende toppen, deze moeten op het oog ook nog wel even.

                Dus ondanks dat mijn soortje volgens het boekje nu klaar zou kunnen zijn, denk ik dat nog wel effe duurt. Maar ziet er evengoed lekker uit! Vooralsnog geen spijt van de 14/10.

                Jammer dat ik geen foto's durf te uploaden van me foon.
                Rough! Rough! Arrrr..

                Comment


                  #23
                  Rough! Rough! Arrrr..

                  Comment


                    #24
                    Re: Lampen eerder uit aan het einde van de bloei

                    Dank je voor de info.

                    Comment

                    Bezig...
                    X