Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

stroomaansluiting

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Overige: stroomaansluiting

    Korting op 420shop
    hallo ik heb een tent in mijn slaakamer boven maar geen geaarde stopcontact hoe ga ik dat aansluiten op een veilige mannier

    #2
    Re: stroomaansluiting

    Uhhmm... NIET ! .....
    Of aarde van een radiator misschien... Ik zou gewoon vanuit de meterkast of keuken een nieuwe kabel trekken....
    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

    Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
    (running)

    Comment


      #3
      Re: stroomaansluiting

      gewoon groengeel kabel bedoel je,of ook bruin en blauwe kabel!!

      Comment


        #4
        Re: stroomaansluiting

        Een nieuwe 3-aderige kabel vanuit de keuken of meterkast is het beste... Je aardlekschakelaar moet eruit klappen als er ff iets niet goed gaat... Anders krijg je zo,n fido dido kapseltje als je je kap vast pakt....
        Shivaman-s-Amnesia-scrogg

        Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
        (running)

        Comment


          #5
          Re: stroomaansluiting

          oke weet genoeg thanx

          Comment


            #6
            Re: stroomaansluiting

            hahaha 'Fido dido kapseltje'
            dat is gieren
            ..first time WW and still running..

            Comment


              #7
              Re: stroomaansluiting

              Oorspronkelijk geplaatst door shivaman View Post
              Een nieuwe 3-aderige kabel vanuit de keuken of meterkast is het beste... Je aardlekschakelaar moet eruit klappen als er ff iets niet goed gaat... Anders krijg je zo,n fido dido kapseltje als je je kap vast pakt....


              Ik heb mijn aarde wel via de radiator lopen, maar heb er zelf een aardlekschakelaar tussen gebouwd.
              If life keeps putting you down, You better stay high

              Comment


                #8
                Re: stroomaansluiting

                okke dat heb ik dus niet op de radiator,en nog een vraagje kan je op 16 ampere waar niks opzit geen koelkast of andere enegie stroom veters,je kweektent van 240 bij 120 op aansluiten heb 2x 600 lampen en alle toebehoren

                Comment


                  #9
                  Re: stroomaansluiting

                  Je radiator is juist geaard zodat de aardlekschakelaar eruit klapt als er spanning op komt te staan... Maar laat dat verhaal maar ff zitten... Zorg maar gewoon dat je op een geaarde groep komt te zitten..

                  En voor je Max vermogen... P=U x I = 230 x 16 = 3680 Watt .....

                  Ga nou niet op 3500 watt zitten heh !! .. Je heb ook nog een piekspanning van je vsa bij het starten .. (Of tegenwoordig niet meer, dat laat ik ff open, maar volgens mij wel)

                  als als jij voor je lampjes 1200W trekt, en er komt nog wat losse zooi bij (afzuiging, ventilator, etc) red je dat makkelijk...
                  Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                  Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                  (running)

                  Comment


                    #10
                    Re: stroomaansluiting

                    Niet elke radiator is geaard! Wil echt geen schenen schoppen maar ik zou liever advies zien van een echte elektricien. Ook i.v.m. dat tegenwoordig niet alle cv buizen meer staal zijn maar flexibele leidingen.

                    Nogmaals alle respect, maar zonder iets meer kennis vond ik dat niet het beste advies. Kan wel een draadje met een draadklemmetje op je radiator zetten maar als die vervolgens niet goed geaard is...
                    Of t is niet goed geaard maar heb je wel alle radiatoren met elkaar verbonden. En komt er in geval van kortsluiting alle radiatoren in je huis onder spanning te staan?

                    Zoiezo moet je in dit soort gevallen - vind ik - goed op onderzoek uit, in je huis, draden volgen, inventariseren. En is het beste advies nieuwe kabels vanuit de meterkast trekken. Als dit van de meterkast naar 1 stopcontact zou lopen, die je toevallig nog nodig hebt ook, dan is dat mazzel. Maar waarschijnlijk niet. Waarschijnlijk zitten er meer stopcontacten en/of lichtpunten op die ene groep en wordt het alweer een meer omvangrijke klus.

                    Misschien kun je die niet eens uitvoeren omdat je, om wat voor reden dan ook, niet bij de meterkast kan.

                    Ik heb er ook niet echt kaas van gegeten maar is wel een serieus onderwerp.

                    Is dit geen oplossing? Voor werkzaamheden in de (natte) kruipruimte knal je zo'n soort aardleksbeveiliging tussen stopcontact en lamp boormachine, wat dan ook. T is gewoon een aardlekschakelaar in een stekkerdoos.


                    PS. Weet niet of de links gelukt zijn, zit op m'n foon.. Maar hier de bestelnummers voor bij www.conrad.nl Het ding wat ik voor me werk gebruikte Bestnr.: 620392 - 89 - erg duur - ook voor professioneel gebruik, dient alleen als voorbeeld.

                    Wat ik bedoelde Bestnr.: 612564 - 89 - om zelf aan snoer te zetten; Bestnr.: 620388 - 89 - simpelweg een tussenstekker; Bestnr.: 625041 - 89 - hier zit al een stekkerdoos aan.

                    Je hebt van bhrennestoel (..) nog een "normale" (bovenstaande is echt een bouwding) stekkerdoos te koop, met alle ingangen aan 1 kant, 5 voudig geloof ik. Die hebben ze wel maar staat net ergenz anders op hun site.

                    Dit is dus 4 keer hetzelfde apparaat. En het heet persoonsbeveiligingstekker. Let op! Aan overspanningsbeveiling heb je niks!

                    Lijkt mij de meest eenvoudigst uit te voeren, veilige oplossing. Maar hoor het graag als ik het mis heb.

                    Succes!
                    Last edited by dr00p; 14 April 2014, 19:52.
                    Rough! Rough! Arrrr..

                    Comment


                      #11
                      Re: stroomaansluiting

                      Ik neem aan dat je dat ff checkt van te voren heh ... En ik was zelf ooit vonkentrekker.. Miss net ff te lang geleden Maar t probleem is dat ik het wrsl te simpel uitleg waardoor er voor een superleek dan misschien dingen ontbreken ..
                      Maar.... Wat ik al zei... Zet je zooitje op een geaarde groep... Hou het daar maar op dan
                      Uit je badkamer of keuken, of rechtstreeks uit de meterkast
                      good luck
                      Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                      Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                      (running)

                      Comment


                        #12
                        Re: stroomaansluiting

                        Hey ja t was ook niet zout bedoeld Shivaman!

                        In theorie klopt t denk ik wel wat je zei. Maar je bent als elektrieker vast ook genoeg bijzondere dingen tegen gekomen die niet stroken met de theorie.

                        En omdat je als elektrieker waarschijnlijk evengoed weet dat effe nieuwe draden trekken gewoon een rotkkus is. Een aarde draad stop je er niet effe bij. Dus de oude gebruiken om nieuwe (incl. aarde) te trekken is een optie. Maar dan ga ik niet geloven dat dat 1 keer een x aantal meter van meterkast naar stopcontact growtent is. Daar zit menig vertakking op.

                        Dus wat vind jij van die gegeven oplossing dan? Aardlek in een stekkerdoos. Die zou toch zo op een ongeaard stopcontact kunnen? Of wat zie ik over het hoofd?

                        Greetzz
                        Rough! Rough! Arrrr..

                        Comment


                          #13
                          Re: stroomaansluiting

                          Ik reageer toch ook niet zout hoop ik . ...
                          Kabeltrekken kan idd een hel zijn.. Helemaal in oudere woningen.. Ik weet de indeling van de woning niet, maar mag er niks in het zicht ? Anders gewoon een verlengsnoer... Wel 2,5 mm2 .. Geen dun houtje-touwtje snoertje.... En die naar de keuken ofzo... Ik heb hier de mazzel dat de keuken aan de slaapkamer grenst... Kabel van 3 meter was genoeg...
                          Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                          Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                          (running)

                          Comment


                            #14
                            Re: stroomaansluiting

                            Haha nee nee

                            En ja, daar zeg je ook nog is wat!
                            Rough! Rough! Arrrr..

                            Comment


                              #15
                              Re: stroomaansluiting

                              ik heb wel een douche naast de slaapkamer dus daar zou evntuweel geaard zijn ,ik zie op mijn zolder waar ik niet op kan lopen maar daar zie ik wel een wandcontact doos met geaard kabel kan ik het daar weg halen dus een 3 aardige kabel trekken naar mijn slaapkamer???

                              Comment

                              Bezig...
                              X