Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

koud

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    koud

    Korting op 420shop
    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    20140413_141516.jpg20140410_203737.jpg20140414_190342.jpg

    #2
    Re: koud

    13 Is toevallig mijn favoriete nummer ! Ik werd 13 op vrijdag de 13e, ..dusse...

    Volgens mij is dat 3, 4 graden te veel verschil met 26, 27 graden. Ik heb je post gelezen..

    Ik dacht dat het ideale verschil tussen de dag en nacht temperatuur 10 graden was. Gemiddeld 27 graden is ideaal en daar tien vanaf..

    Plus ik vind 13 graden zelf ook niet behaaglijk. Al ben ik geen plant..

    Weet ook niet of je de tent (planten/potten) direct op de vloer hebt gezet?

    Nou ben ik helemaal overtuigd dat t gewoon onkruid is. Oersterk. Maar het schijnt je opbrengst en/of in ieder geval tijd (langer bloeien) te kosten. Omdat de planten nu (meer) energie moeten gebruiken om warm te blijven. (??)
    Last edited by dr00p; 15 April 2014, 22:48.
    Rough! Rough! Arrrr..

    Comment


      #3
      Re: koud

      Ideaal is geen temperatuurverschil tussen dag en nacht.
      Als het onder de 18 graden bij de wortels wordt staan de plantjes stil.

      Fan niet op de lamp of plantjes laat blazen.
      Swifferdoekjes voor de inlaat houdt teveel tegen, daardoor wordt de temp. te hoog.

      Wat voor plantjes heb je ?
      Als je autoflowers hebt kun je overwegen om de lamp op 20/4 te zetten, dan heb je veel korter kou.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: koud

        Het zijn nu een paar koude nachten geweest.Het word beter weer en hoop dat de nacht temperaturen wat stijgen ,nu waaren ze tegen het vriezen aan.Mijn tent staat op een houten pallet en daarop wat tegels.Ik ga deze week nog eens checken of mijn temperatuur naar boven gaat tijdens de 6h rust.Mijn volgende kweek gebruik ok auto flouwer,zeker als het wat kouder word.Die swiffer doekjes raad ik eigenlijk iedereen aan.Deze zijn flinter dun en blaast er door alsof het niets is.Maar de beestjes komen zeker niet langs daar binnen.

        Comment


          #5
          Re: koud

          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
          Ideaal is geen temperatuurverschil tussen dag en nacht.
          Als het onder de 18 graden bij de wortels wordt staan de plantjes stil.

          Fan niet op de lamp of plantjes laat blazen.
          Swifferdoekjes voor de inlaat houdt teveel tegen, daardoor wordt de temp. te hoog.

          Wat voor plantjes heb je ?
          Als je autoflowers hebt kun je overwegen om de lamp op 20/4 te zetten, dan heb je veel korter kou.

          Kan je autoflowers ook na 4weken 18/6 op 20/4 zetten? Of levert dit te veel stress op?

          Comment


            #6
            Re: koud

            Ik zou niet weten waarom niet.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: koud

              Mijn ervaring met autoflowers is dat ze iets groter worden met langere nachten.
              Zelf kweek ik ze de laatste tijd op 15/9. Daar krijg ik de beste resultaten mee.
              sigpic
              100% BIO Indoor autoflower enthusiast

              Comment


                #8
                Re: koud

                Ja, maar niet bij 13 graden. Daar ging het eigenlijk om.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: koud

                  Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                  Ja, maar niet bij 13 graden. Daar ging het eigenlijk om.
                  Feit, dan staan ze gewoonweg stil. Autoflower of niet.
                  sigpic
                  100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                  Comment


                    #10
                    Re: koud

                    Bedankt voor de verbetering en toevoeging betreft ideale worteltemperatuur!
                    Rough! Rough! Arrrr..

                    Comment


                      #11
                      Re: koud

                      ik heb gewoon een kacheltje gekocht met thermostaatje voor 14 euro top ding tis een beetje pielen met de temp knop maar voor de rest topding houd hem bij mij ook op 19 20gr blaast maar kort 2/3 min en gaat weer uit top en dan slaat tie een half uur later weer aan kost weinig prima oplossing staat gewoon op de grond voor de inlaat moet lukken suc 6

                      Comment


                        #12
                        Re: koud

                        Oorspronkelijk geplaatst door hobby007 View Post
                        ik heb gewoon een kacheltje gekocht met thermostaatje voor 14 euro top ding tis een beetje pielen met de temp knop maar voor de rest topding houd hem bij mij ook op 19 20gr blaast maar kort 2/3 min en gaat weer uit top en dan slaat tie een half uur later weer aan kost weinig prima oplossing staat gewoon op de grond voor de inlaat moet lukken suc 6
                        Waar heb je die gehaald?

                        Comment


                          #13
                          Re: koud

                          Yep, die hebben ze op veel plaatsen, Conrad, Gamma, Karwei, Blokker, Kijkshop, ze staan hier zelfs bij de Welkoop en soms bij de Aldi of Lidl.
                          Let wel op dat de gloeispiraal geen licht in de kweekruimte geeft en plak controlelampjes af als je 'm bij de plantjes zet.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: koud

                            Mijn plantjes doen het waanzinnig goed.Zelf met wat koude zijn ze na 17 dagen waanzinnig gegroeid.En vooral dankzij mijn vochtigheid.In de lichtfase 60 a 70% en bij de donkere fase meer als 80 %.Ik heb al elke dag een foto er van genomen.Je ziet ze gewoon groeien.Ik heb mijn aurora indica's net getopt en op 12/12 gezet.Ik heb nu 3 plantjes in mijn klein tentje.Nu hopen dat het schoon vrouwtjes worden.
                            20140420_212154.jpg

                            Comment


                              #15
                              Re: koud

                              Klinkt goed en ziet er goed uit hey!

                              Verbetering op wat ik eerder zei: dag temperatuur is ideaal 26-27 graden. Maar de nachttemperatuur komt best niet onder de 20 graden. Dan remt het kalium (toch?!) transport in de plant (nodig voor bloei) en onder de 17 graden stopt dit zelfs. Dit remt de bloei.

                              Ik waz echt overuigd van wat ik eerst schreef.. Aja daarom post ik alleen in het beginners gedeelte Kan helaas even niet de bron terug vinden waar ik bovenstaande las. Voor mezelf iz dat soort info gewoon fijn zodat ik niet denk "17 graden is ook goed, laat dat raam maar open staan". Maar niet dat ik er (deze tijd van het jaar) speciaal een kachel voor aanzet.

                              Ennieweej,.. Veel plezier met je kweekie!
                              Rough! Rough! Arrrr..

                              Comment

                              Bezig...
                              X